Mise IMAP má za sebou další milník

Projekt IMAP (Interstellar Mapping and Acceleration Probe) úspěšně dokončil milník KDP-D (Key Decision Point D). Po jeho překonání může mise pokročit z fáze vývoje a plánování k sestavování, testování a integraci. V rámci KDP-D došlo také k aktualizaci plánovaného termínu startu, který byl předtím stanoven nejdříve na únor 2025. Po aktualizaci se start chystá na okno mezi koncem dubna a koncem května 2025, aby měl tým zapojený do projektu k dispozici adekvátní zdroje k řešení rizik a technické komplikací během systémové integrace a testování.

IMAP má fungovat jako moderní kartograf a pomůže porozumět tomu, co se děje, když sluneční vítr (neustálý proud částic ze Slunce) narazí na materiál z mezihvězdného prostředí. To pomůže výzkumníkům zmapovat hranici heliosféry, tedy magnetické bubliny vytvářené slunečním větrem. Kromě toho budou moci vědci také lépe porozumět tomu, jak tato bublina chrání Zemi před velkým množstvím škodlivého kosmického záření. IMAP se bude nacházet zhruba 1,5 milionu kilometrů od Země a jeho přístroje mají analyzovat částice, které se dostanou do heliosféry.

Střednězisková antény sondy IMAP.