sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Známe skafandry pro Crew Dragon!

Elon Musk o víkendu sliboval, že se příští týden dočkáme fotek skafandrů, které obléknou astronauti pro let v připravované lodi Crew Dragon. Šéf SpaceX tentokrát dodržel slovo a na svém Instagramu zveřejnil fotografii horní části skafandru i s přilbou. Skafandr jsme tedy zatím neviděli celý, ale i z této jedné fotky se dá usuzovat, že Musk dostál úvodním slibům, že skafandry budou sexy a vypadat moderně. Zatím bohužel nejsou k dispozici další snímky, ale to by se mělo časem změnit. Stejně tak bychom se měli dočkat i nějakých technických informací, se kterými Vás následně seznámíme formou článku – podobně jako tomu bylo v případě skafandru od firmy Boeing pro loď Starliner. Pro dnešek Vám ale ukážeme jen jediný dostupný snímek.

První oficiální snímek skafandrů pro loď Crew Dragon.
První oficiální snímek skafandrů pro loď Crew Dragon.
Zdroj: https://instagram.fprg2-1.fna.fbcdn.net

Zdroje informací:
https://www.instagram.com/p/BYIPmEFAIIn/

Zdroje obrázků:
https://i.pinimg.com/…–astronaut-for-kids-astronaut-helmet-craft.jpg
https://upload.wikimedia.org/…/SpaceX-Logo.svg/2000px-SpaceX-Logo.svg.png
https://instagram.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…6687057393160814592_n.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
56 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Samo
Samo
7 let před

Wow! Oproti tomuto vyzerá ten od Boeingu ako veco na zemiaky 😀 ale to sa dalo čakať 😀

endemit
endemit
7 let před
Odpověď  Samo

Vypadá skvěle.

peter
peter
7 let před
Odpověď  Samo

tak..ešte by som počkal, treba si uvedomiť, že tento od spX zrejme nie je na fotkách natlakovaný. V tomto prípade som zvedavý ako je to celé technicky poriešené, aby takýto „šik“ a „slim fit“ ( 😀 ) skafander poskytoval aj dostatočnú mobilitu a pohodlie pre človeka v ňom. V tomto odvetví by som estetiku považoval skôr za malé bezvýznamné plus.

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  peter

Přesně tak.
Docela by mě zajímalo, jak mají vyřešený krk a napojení přilby, protože to navenek vypadá, že tím úzkým otvorem nepůjde prostrčit hlava a vzadu tak musí být něco jako zip. Snad vypustí i nějakou technickou specifikaci a ne jen fotky.

Samo
Samo
7 let před
Odpověď  peter

On ani nejak extra natlakovaný nebude kdeže natlakovaný bude celý Dragon tlak v skafandri bude obdobný no nezávislý na tlaku v kabíne pre prípad dekompresie. Áno problém spojiť estetiku a funkčnosť potvrdil aj Elon v popise fotky na Instagrame https://www.instagram.com/p/BYIPmEFAIIn/

peter
peter
7 let před
Odpověď  Samo

no…to len pre to porovnanie Boeing-u a SpX. Aby tlak v skafandry bol nezávyslý na tlaku v kabíne, to by znamenalo, že skafander je z pevného neohybného materiálu – tvoril by škrupinu okolo astronauta. To som len chcel povedať, že ak by bola foto spx skafandru pri „prevádzkovom“ tlaku, tak či by vyzeral inak, alebo nie. Rozumiem, že skĺbyť tie dva svety funkčnosti a estetiky im dalo zabrať. A v podstate ma naozaj zaujíma ako to je poriešené. Na tweetery sledujem aj tohto týpka: https://twitter.com/pacific_space?lang=en a ako vidím ako podrobne pripravuje jeho prototypy, tak mám potom takéto otázky :). Tak hádam nebudeme musieť čakať na viac detailov až kým prvýkrát poletí posádka.
A koniec koncov, aj obleky z éry Mercury boli celkom pohľadné 😀

ventYl
ventYl
7 let před
Odpověď  Samo

Boeingacky vyzera ako vreco na zemiaky aj sam o sebe. Ostatne skafandre aspon vyzeraju husto, ich vyzera ako zo silvestrovskej party niekedy v polovici 80. rokov

wild
wild
7 let před

Pěkný skafandr, děkuji.
Ještě jsem si všiml, že u výše zmíněného článku (https://kosmonautix.cz/2017/01/boeing-blue-skafandr-pro-starliner/) uživatel Miroslav Pospíšil dole v komentářích sdílel 27.1.2017 (13:59) fotku jakéhosi odhadu jak budou vypadat skafandry, kde je vidět celý skafandr.
A zdá se, že se hodně trefil – ten hořejšek vypadá velmi podobně, jako to co teď SpaceX nasdíleli oficiálně comment image?w=768&s=072b5125982567664648166e2b71305f)

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  wild

Ano, jednalo se o vývojové prototypy. Ale nikdo nemohl vědět, co všechno se na nich změní do ostrého nasazení. Zdá se, že po designové stránce byly úpravy jen drobné.

Štěpán
Štěpán
7 let před

Kdo je člověk uvnitř?

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Štěpán

Těžko říct, Elon k tomu nic bližšího nenapsal.

Štěpán
Štěpán
7 let před
Odpověď  Štěpán

Elon Musk on Instagram: „Person in the suit is an engineer at SpaceX.“
Snad se později dozvíme i jméno…

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Štěpán

Jak uvedl na fóru Mirek Pospíšil: „Ve skafandru je vyfocen Jason Tenenbaum – šéf vývoje SpX IVA skafandru.
Momentálně zastávající funkce Dragon Mission Director a Space Operations Development Manager.“

Štěpán
Štěpán
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Děkuju, na fórum chodím jen sporadicky… 🙁

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Štěpán

Chyba, objevuje se tam mnoho zajímavostí.

Jiří Matějka
Jiří Matějka
7 let před

Tak stare zvesti nelhaly 🙂comment image?w=768&s=072b5125982567664648166e2b71305f Libi se mi ze SpaceX pracuje i na designu a nedba jen na funkcni hledisko. V tomto pripade ma pry design skafandru na svedomi Jose Fernandez jenz navrhoval napr. kostymy pro filmoveho Trona.

Android
7 let před

By mne zajímalo jak dlouho by v takovémto skafandru lidé přežili ve volném vesmíru? Otázkou směřuji k jiné otázce:

Umožní tyhle lehké skafandry výstup do volného vesmíru za účelem nouzového přestupu z lodi do lodi? Neřeším způsob pohybu, ale dobu přežití.

kopyto a mnouk
kopyto a mnouk
7 let před
Odpověď  Android

Ne. slouží jen pro pobyt uvnitř lodi během cesty na ISS a návratu.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Android

Tento skafandr je opravdu určený pouze pro případ náhlé dekomprese v lodi, aby posádka neskončila jako osazenstvo Sojuzu 11. Pro výstupy do volného kosmu není určený.

Android
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

To, že skafandry této kategorie navržené pouze pro vnitřní prostředí je mi známo a domníval že v mé otázce to bylo dostatečně jasné. Moje otázka se zabývá použitím tohoto skafandru v extrémní situaci, kdy je nutné jeho použití mimo „bezpečný“ prostor uvnitř stanice.

Příklad: na ISS vypukne požár(y) a odřízne skupinu astronautů mimo dosah EVA skafandrů, či jich je v daném místě nedostatek. Mají však k dispozici měkké skafandry z lodí Dragon/Sojuz/CST. Pro evakuaci, ale nemohou loď z nějaké příčiny použít a je potřeba po vnějším povrchu ISS provést přestup do oddělené sekce ISS kde je volná kapacita k záchraně. Je možné tento měkký skafandr použít například pro 5ti minutový výstup vně stanice? Jaká rizika astronautovy hrozí? Je možné do skafandru i za předpokladu nepohodlí astronauta umístit nouzovou zásobu kyslíku z „protipožární“ dýchací soupravy? Budou umět ventily na skafandru upouštet „přebytečný“ tlak kyslíku? Budou mít astronauti nějaké omrzliny či popáleniny? Tohle jsou otázky co mne zajímají.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Android

S tím kyslíkem by byl určitě problém, pak určitě i s tepelnou kontrolou a radiační ochranou.

Android
7 let před
Odpověď  Android

Tak samozřejmě. Určitou zásobu kyslíku má astronaut v prostoru helmy. Řekněme max na minutu. Pokud by se pod skafandr dala nacpat protipožární souprava (například pouze pootevřená tlaková nádoba), tak by se čas dal prodloužit třeba k deseti minutám. Odolnost proti teplu/zimě by mohla na těch deset minut taky stačit. Věřím že v NASA se touhle otázkou určitě někdo v minulosti zabýval.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpověď  Android

Když jsem si četl nedávno deník Samanty Christoforetti, tak mě zaujalo, co vše umí lehký skafandr Sokol. A myslím si, že za těmito požadavky rozhodně NASA nezůstane pozadu. 😉

Android
7 let před
Odpověď  Android

Jirko, prosím o drobný výcuc nebo link na ten článek. Dík.

ventYl
ventYl
7 let před
Odpověď  Android

K povodnej otazke: Skafandre budu dost pravdepodobne ulozene v Dragone a ak by doslo k nudzovej situacii vyzadujucej evakuaciu ISS, tak by zrejme neostali zvysne kapacity v inej lodi, ak by prave Dragon nebol letu schopny. A pre ostatne scenare, napr. havarie pocas vzletu alebo pristania je letovy skafander a cela vesmirna lod koncipovana tak, ze najbezpecnejsie miesto kde mozu astronauti byt je kapsula a v nej ten skafander ma poskytnut zakladnu podporu zivota.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpověď  Android

Je tu pár odkazů, zkus se mrknout. Tohle jsou linky přímo na jednotlivé části, kde je zmiňován skafandr, ale hodně těch dalších poznámek přímo v textu různě rozházeno.
https://kosmonautix.cz/2015/04/vyloveni-po-nouzovem-pristani-do-vody/
https://kosmonautix.cz/2015/05/vyroba-skafandru-a-sedadla-na-miru/
https://kosmonautix.cz/2015/06/co-kdyz-sojuz-pristane-do-vody/
https://kosmonautix.cz/2014/11/denik-astronautky-navod-na-obleknuti-skafandru/

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  Android

Žádný skafandr není úplně vzduchotěsný. K udržení tlaku je třeba dovnitř dodávat kyslík (předpokládám, že provozní tlak bude tak nízký, že vzduch by nestačil). Otázka, jak dlouho by skafandr udržel dost velký tlak, aby astronaut neztratil vědomí, se nedá dost dobře zodpovědět bez znalostí výsledků testů. Jiný problém při nouzové EVA v zásadě nevidím. Skafandr má dost velký vnitřní objem, aby kyslík vydržel na pár nádechů a pak se dá ještě na minutu dvě zadržet dech (a možná má i nouzovou láhev na pár minut). Přehřívání a radiace při tak krátké době než dojde kyslík nebo než skafandr ztratí tlak, jsou ty nejmenší problémy. Před ně bych zařadil i nejspíš mizernou pohyblivost.

peter
peter
7 let před
Odpověď  Android

myslím, že skôr ako dôjde kyslík, tak bude väčší problém zvýšená koncentrácia CO2.

Zemo
Zemo
7 let před
Odpověď  Android

Myslim ze najvacsi problem pri nudzovom vystupe by bola nahla dekompresia. Pri planovanych EVA kozmonauti hodinu dopredu dychaju cisty kyslik aby znizili objem dusiku v tele. Takisto tlak v kabine sa znizuje. Pri nahlom vystupe a teda aj zmene tlaku by doslo k dekompresnej chorobe. Lahky skafander by pravdepodobe udrzal vnutri este mensi tlak ako EVA skafandre, ktore uz aj tak pouzivaju velmi nizky tlak cca 0,3-0,4 baru.

kopapaka
kopapaka
7 let před
Odpověď  Android

Zemo: ono to není tak jednoduché. EVA skafandr používá tak nízký tlak, aby v něm kosmonaut vydržel dlouhé hodiny pracovat. Skafandr v lodi nic takového nepotřebuje. Musí umožnit základní pohyblivost pro ovládání lodi a případný přesun do/po lodi/ISS po relativně krátkou dobu…

kopyto a mnouk
kopyto a mnouk
7 let před

Celý je to hoax. Vždyť v tomhle by na blízké oběžné dráze slunce shořeli na uhel.

Robert1
Robert1
7 let před
Odpověď  kopyto a mnouk

Vo vakuu by zhorali ? 🙂

pbpitko
pbpitko
7 let před
Odpověď  kopyto a mnouk

Na blízku obežnú dráhu okolo slnka v tomto kozmonauti lietať celkom určite nebudú !
Budú lietať iba na nízku obežnej dráhe okolo zeme, najďalej k ISS, možno ešte tak k Mesiacu, ale asi ani to nie.
Na to bude iný skafander. A tak skoro ho zrejme ani nebudú potrebovať.

Alois
Alois
7 let před
Odpověď  pbpitko

Skafandry pro vzlet a přistání jsou běžná věc, nebylo by levnější objednat je u zavedeného výrobce, než draze “ objevovat Ameriku“.

Petr Scheirich
Petr Scheirich
7 let před
Odpověď  Alois

Alois: nekonzistence vašich komentářů mě opakovaně baví. Jak byste asi komenetoval článek, v němž by bylo uvedeno, že SpaceX si objedná skafandry od NASA? Třeba něco v tomto smyslu (váš červnový komentář u jiného článku)? 😀

„Nechápu proč za padesát let nedokázali postavit speciální zásobovací loď a pořád používají “ vykuchaný“ Sojuz. Kdyby příkladně odpadlo dělení na orbitální a přistávací úsek, který stejně nepřistává, jistě by to podstatně zvýšilo přepravní kapacitu. Řešení vzor “ Progres“ chápu jako “ nouzovku “ v době kdy promrhali miliardy a konstrukční kapacity na neúspěšný měsíční program, ale od té doby uplynuly desítky let a kde nic tu nic, není to k zamyšlení?“

Jiří Hadač
Jiří Hadač
7 let před
Odpověď  Alois

Protože jsou běžné, proto mají Rusi svoje, v shuttlech měli svoje, proto si oba dopravci nechali navrhnout vlastní. Proto např. dělají Amíci při většině příležitostí výběrová řízení. Dodnes se nepřestávám uchechtávat nad vítězstvím ILC Dover při výběrovém řízení na měsíční skafandr. A nad jejich verzí hluboce smekám. A kdy jindy chceš přijít s novou myšlenkou? Co třebas tím, že se toho chopí neokoukaný výrobce, který přijde s vlastním nápadem či novinkou. A třebas z toho vyskočí něco zajímavého a průlomového. Viz ty úzká ramena měsíčního skafandru. Doporučuji pořad Měsíční stroje – Lunární skafandr a Lunární vozidlo (I ty nevítězné byly zajímavé).

Pospíšil
Pospíšil
7 let před
Odpověď  Alois

SpX má jako konečný cíl dostupnou dopravu lidí na Mars a to v řádu stovek až tisíců osob. Velmi pravděpodobně budou chtít své zákazníky oblékat do skafandrů vlastní provenience a IVA skafandr pro program CCP je ideální příležitostí jak nasbírat důležité zkušenosti pro složitější EVA model(y).

Roman L.
Roman L.
7 let před

Takhle to připomíná spíše oblečení na motorku než skafandr, teda když odmyslím tu přilbu 🙂 design je fakt povedený, konečně něco, co vypadá jako opravdu hi-tech vesmírné oblečení, a ne velký neforemný pytel, ať už modrý od Boeingu, oranžový z dob raketoplánu nebo Sokol ze Sojuzu.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpověď  Roman L.

Já v tom vidím nový druh masky pro potápění, letos toho bylo plné Chorvatsko. Tím to ale vůbec neshazuju. Vypadá to nádherně.

MIKA
MIKA
7 let před
Odpověď  Roman L.

Mně design zase připomíná kostýmy které používali při svých vystoupeních houseoví DJové Daft Punk 🙂 Jenom aby neměla SpaceX problémy s copyrightem. 🙂

Ale vážně, zajímalo by mne, jestli bude skafandry SpaceX vyrábět přímo sama, anebo nějaká externí firma? (mám na mysli přímo produkci, nikoli vývoj)

Radim
Radim
7 let před

Skafandr vypadá dost dobře, ale Musk nám to dávkuje opravdu po kapkách.
Jsem zvědavý, kdy se dovíme detaily nejen ke skafandru, ale třeba taky procesu přípravy letěného stupně a Dragonu k novému startu (co se kontroluje, vyměňuje, za jak dlouho a za kolik…).
Musk nastavil hodně vysoký standard pro přenosy ze startů, ale do „kuchyně“ nás pouští zřejmě hodně nerad 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Radim

… což je tak trochu logické 🙂
Některé věci víme alespoň z náznaků – víme, že motory, nádrže i konstrukce stupňů jsou původní, mění se hlavně elektronika. Dříve platilo, že se mění i nohy a kormidla, ale to už pomalu přestává platit. 🙂

ventYl
ventYl
7 let před
Odpověď  Radim

Na jednej strane je vyslysanie chtica fandov, na druhej strane je neprezradit prilis vela, aby sa potencialna konkurencia nedostala k niecomu, co by mohla pouzit, alebo zneuzit. Je v tom niekolko rokov vyvoja a miliarda penazi.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpověď  ventYl

Když to řeknu takhle, to nejdůležitější jim už ukázali, že to jde. A na všechno ostatní se vždy najde malinko jiná cesta. Ikdyž se všemi těmi letovými profily, telemetrií prvního stupně (já vím, jen rychlost a výška, ale pořád lepší než nic).. nápověd poskytli hodně.

Zdeněk
Zdeněk
7 let před

Ty vole: tak takhle si představuji skafandr. Spacex zase vede.

Kamil
Kamil
7 let před

Říkám si, proč ty tajnosti kolem skafandru. Mé vysvětlení: patentují si desing pro podobné oblečení. A pak si budeme moci koupit bundy či overaly, co budou připomínat skafandry. Myslím, že zájem mezi fanoušky by byl enormní.
Už se vidím ve stylové bundě s nápisem SpaceX na zádech.

Kamil
Kamil
7 let před
Odpověď  Kamil

A že SpaceX by mohla být i oděvní firma. Každý dolar se bude na cestu na Mars hodit.

Radim
Radim
7 let před

K tomu tlakování skafandru.
Kde má asi vstupy/ ventily? Nejpřirozenější místo na hrudi to není. Záda s ohledem na přetížení při startu a dopadu asi taky ne. Na bocích by překážely rukám. Na přilbě moc místa není. Jestli nás Elon tak trochu nevodí za nos…. 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Radim

Jelikož v tomhle skafandru už astronauti podstupují zkoušky přistání ve vodě, tak to riziko, že jde jen o chyták, je velmi malé. 😉

peter
peter
7 let před
Odpověď  Radim

kľudne môžu byť na nohách, kľudne môžu byť aj na hrudi/bruchu, ale sú skryté niekde pod vrchnou časťou, a/alebo majú iný tvar/princíp, než všetky ostatné…alebo, netlakujú vzduchom, ale mechanicky, ako boli kdesi už prezentované prototypy?! napr.: https://www.space.com/27210-biosuit-skintight-spacesuit-concept-images.html

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  Radim

Vzhledem k tomu, že by měly být snadno přístupné, bych tipoval, že někde nad koleny. Přilba nabízí dobrý výhled směrem dolů a na dosažení těchto míst není třeba moc ohýbat ruce.
Možná je i trochu bizarní varianta, že by konektory byly integrované v sedačce a skafandr by se připojil pouhým posazením na ně. No, raději to nebudu dál rozvádět 😉

Kamil
Kamil
7 let před
Odpověď  Vojta

I s odvodem odpadů:-)

Sojkin
Sojkin
7 let před

Z čeho je asi ta vrchní vrstva? Vypadá to jako kůže/alcantara, alepoň některé části.
Podle náznaků měla probíhat spolupráce s Dainese. A podle designu by to tak klidně mohlo být…

MilAN
MilAN
7 let před

Tak pokud chápu skafandr jako záchranný prostředek, tak mi je celkem jedno, jestli je sexy 🙂 Na módní přehlídku ho nepotřebuji, rozhoduje funkce a funkčnost za jakýchkoliv nepředvídaných situací. A když bude fungovat, bude i sex 🙂 , opačně je mi to k ničemu

maro
maro
7 let před

Opravdu nechápu lidi, co tu píšou jak „špatně“ vypadá ten skafandr od Boeingu proti skafandru od Space X. Vždyť to co zatím SpaceX představuje je jen kouř a zrcadla. Od extrémně cool návrhů starých pár let k něčemu co vypadá jako kožené oblečení na motorku, ale pořád to není celé a pořád to není natlakované. Je to jako ve stylu „Nikdo vám nedá to co my vám můžeme slíbit“. A zatím jsou to pořád jen průběžně zhoršované sliby. Takže nakonec to stejně bude něco jako ten Boeing v „bledě modrém“.

kopapaka
kopapaka
7 let před
Odpověď  maro

Jasně, kouř a zrcadla….
citace:
„Garrett Reisman:
This suit is much better than the one I wore in the Shuttle. Lots of great innovations. I wore one today for our post-splashdown safety test.

Tenhle skafandr je mnohem lepší než ten, co jsem nosil v Shuttlu. Hodně skvělých inovací. Měl jsem ho dnes na sobě při testu bezpečnostni při přistání na vodu.“
Tohle je z fóra, kde je taky napsané, že už je plně funkční a testovaný dvojnásobkem provozního tlaku…
Nejlepší na tom je, že vizuálně je téměř stejný, jako starší fotky a úplně stejný jako ve víc jak rok starém videu s Crew Dragonem.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.