sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Starfish Space

Společnost Starfish Space, která se zabývá servisem družic, je připravena vypustit svou druhou misi, která se pokusí o spojení s jinou družicí. Družice Otter Pup 2 je připravena ke startu v rámci mise SpaceX Transporter-14.

Kuva Space

Startup Kuva Space zabývající se hyperspektrálním snímkováním rozšiřuje své zaměření na povědomí o námořní oblasti a v červnu se připravuje na vypuštění své druhé družice Hyperfield-1B.

NRO

Národní průzkumný úřad soukromě varoval své poskytovatele komerčních družicových snímků před možnými škrty ve financování, které by mohly až o třetinu snížit dříve plánovaný rozpočet na komerční snímky ve výši 450 milionů dolarů pro nadcházející fiskální rok.

SatixFy

Kanadská společnost MDA Space zvýšila svou nabídku za koupi společnosti SatixFy o 43 % poté co SatixFy obdržela konkurenční nabídku. Celková hodnota transakce se zvýšila na přibližně 356 milionů amerických dolarů. SatixFy je izraelská společnost zabývající se výrobou družicových čipů.

Sophia Space

Společnost Sophia Space získala předběžné financování ve výši 3,5 milionu dolarů na vývoj výpočetních a datových center na oběžné dráze s klíčovými aplikacemi geoprostorové inteligence.

Apophis T-4 Years Workshop

Doporučení nedávno zveřejněná z workshopu Apophis T-4 Years Workshop, který se konal minulý měsíc v Tokiu, vyzývají vědci NASA, aby reagovala na dotazy, které obdržela v  žádosti o informace o tom, jak využít dvojici družic Janus k průzkumu asteroidu Apophis dříve, než v dubnu 2029 proletí kolem Země.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ: Ariane 5 vynáší řeckou a indickou družici

Nejsilnější evropská raketa Ariane 5 by měla dnes ve 22:59 odstartovat na další misi. Při ní dopraví na dráhu přechodovou ke geostacionární jako obvykle dvě družice. První z nich je Hellas-Sat 3/Inmarsat S EAN postavená firmou Thales Alenia, která bude umístěna na horní pozici pod švýcarským aerodynamickým krytem. Spolucestujícím bude indická družice GSAT-17, která zajistí telekomunikační služby pro Indii. Startovní okno trvá 77 minut a v níže přiloženém okně můžete sledovat celý start.

EDIT: Nový termín startu: 23:10 SELČ.

Zdroje informací:
https://spaceflightnow.com/
http://www.arianespace.com/

Zdroje obrázků:
https://assets.cdn.spaceflightnow.com/…/28003350/6-27-2017-VA238_rollout.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
17 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Cateye
Cateye
7 let před

Nerad brblám, protože všichni na kosmonautix odvádíte výbornou práci, ale Flash je už opravdu pasé…

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Cateye

Co je k dispozici, to vkládáme. 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Cateye

No vida, našel jsem přenos na YouTube, nahrazeno.

Samo
Samo
7 let před
Odpověď  Cateye

Problém je že samotná Arianespace na svojich stránkach vysiela cez Flash. Je divné že ešte neprešli na HTML5 ale tak na druhú stranu tie štarty mnoho ľudí nepozerá tak asi nemajú potrebu rozhádzať zaužívané. 🙂

android
7 let před

tak úspěch! jsem rád že evropa má tak spolehlivou raketu.

android
7 let před

Zajímavý průběh dráhy při vzletu. Druhý stupeň vynesl raketu cca 180km vysoko a třetí stupeň snížil dráhu až k 150km při neustálém zrychlování.
Teda může mi to někdo vysvětlit? V KSP podobnou dráhu považuju za chybnou a používám jí když něco předtim seslonim.
Dyť to není ekonomická dráha. Nebo snad je?
Na youtube streamu bylo cca 6000 lidí.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  android

Horní stupeň je relativně slabý a náklad je těžký. Hlavní úkol centrálního stupně a bočních bloků je vyhnat raketu vysoko a dostat ji do horizontální fáze letu. Horní stupeň pak jen nabírá boční rychlost a to i za cenu toho, že už projde apogeem a začne klesat. Ale je to přesně vypočítáno, aby to vyšlo a asi ani ty ztráty výkonu nebudou výrazné.

android
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

aha.. to mne taky teda mohlo napadnout 🙂 Zas na druhou stranu považuji ariane 5 za silnou raketu. Celkem se divim že to dotáhla jen na těch 180km. Kolik váží ty dvě družice dokupy? To to opravdu líže ten 10000kg limit na GTO?

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  android

5 780 kg pro Inmarsat-S/HellasSat-3 a 3 477 kg GSAT-17, do toho adaptér SYLDA, který může mít kolem 500 kg a jsme na 9757 kg.

Robert1
Robert1
7 let před
Odpověď  android

Nemyslim ze je to neefektivne, vo vakuu nemas trenie a zakon zachovania energie plati, takze premenis vysku na rychlost.

Solmyr
Solmyr
7 let před
Odpověď  android

Osobne si myslim ze v KSP preboostovavame 2.stupne (ty co pracuji ve vacuu). Prece jenom koho by bavilo cekat treba 10 minut, nez malej motor drahu zakulati byt nesezere tolik paliva.

Dan
Dan
7 let před
Odpověď  Solmyr

Přesně tak. V KSP máme zaprvé malou první kosmickou, za druhé horní stupně obecně předimenzované. Navíc tento profil dráhy je pro Ariane 5 typický, alespoň co jsem sledoval jiné její starty.

evzenj
evzenj
7 let před

Mohu se zeptat proc indicka druzice leti na evropske rakete? Dik

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  evzenj

Ze stejného důvodu, jako nedávno letěl americký Echostar na ruském Protonu, nebo evropské SES na americkém Falconu. Každý zákazník si může vybrat z globálního trhu poskytovatelů nosič, který mu nejvíce vyhovuje. Někdy je potřeba upřednostnit nízké náklady, roli hraje mnoho faktorů – od ceny, přes časovou flexibilitu až po zákulisní vztahy (čímž pochopitelně nemyslím nic pokoutného, nebo dokonce nezákonného).

evzenj
evzenj
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Vyberu Echostar a SES bych rozumel, ze maji lepsi cenu. I kdyz polovina ceny Ariane muze byt zajimava. Je fakt, ze jsem nikde nezaznamenal cenu za indickou raketu.
Spise se klonim k dostupnosti rakety, indove je zatim nesekaji tak rychle.

Dan
Dan
7 let před
Odpověď  evzenj

Ona ta cena není polovina. Horní slot je za 90, dolní za 60 milionů dolarů. Navíc indický satelit má téměř poloviční hmotnost oproti řeckému.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  evzenj

Indické rakety jsou hodně levné, ale je možné, že Arianespace potřebovala párový satelit, která by hmotností sednul k těžšímu nákladu. Možná to bylo doprovázeno i nějakou slevou, těžko říct. Je ale pravda, že párování družic kvůli velké nosnosti (a ceně) Ariane 5 je jeden z největších problémů – proto by její nástupce Ariane 6 měla vynášet vždy jen jednu družici.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.