sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Vandenberg, Falcon a Starlink

Starlink

V dnešním tradičně krátkém předstartovním článku, se zaměříme na další start Falconu 9, s další várkou družic Starlink. Ovšem, tentokrát bude tento start zpestřený tím, že pod aerodynamickým krytem se nebudou ukrývat jen Starlinky, ale i sekundární náklad, v podobě orbitálního tahače D-Orbit ION SCV009. A jelikož se jedná o misi mířící do druhé orbitální slupky, která má sklon vůči rovníku 70°, tak start proběhne z Vandenbergovy letecké základny v Kalifornii. O přistání na mořské plošině Of Course I Still Love You se pokusí první stupeň s výrobním číslem B1071, který poletí posedmé. Náš přenos spustíme klasicky zhruba patnáct minut před startem tedy okolo 17:30.

Závěrečný přehled:

  • Čas a datum startu: 29. ledna v 17:47:30 SEČ
  • Místo startu: Rampa SLC-4E, Vandenbergova letecká základna, Kalifornie
  • Raketa: Falcon 9 Block 5 (první stupeň B1071, který poletí posedmé)
  • Primární náklad: 49 kusů družic Starlink + orbitální tahač firmy D-Orbit
  • Hmotnost nákladu: cca 15 000 kilogramů
  • Finální oběžná dráha: Nízká oběžná dráha se sklonem 70° vůči rovníku a výškou 570 kilometrů
  • První stupeň: První stupeň se pokusí o přistání na mořské plošině OCISLY

Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 17:30 SEČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.

EDIT 18:30 30. ledna
SpaceX posouvá start na zítřek (31. ledna) v 17:15 SEČ. Abyste nemuseli rolovat ke dva dny starému článku, připravíme pro Vás zítra nový článek.

EDIT 15:05 30. ledna
SpaceX posouvá start na 21:26 SEČ. Náš přenos tak začne ve 21:10.

EDIT 14:05 30. ledna
Start má proběhnout dnes v 17:29. Přenos tedy začne v 17:15 SEČ.

EDIT 15:00 29. ledna
SpaceX se rozhodla odložit start o 24 hodin, aby bylo možné dokončit předstartovní kontroly. Letět by se tak mělo 30. ledna v 17:34 SEČ, takže náš přenos by začal v 17:20.

Zdroje informací:
https://www.elonx.cz/
https://nextspaceflight.com/
https://www.elonx.cz/

Zdroje obrázků:
https://i.headtopics.com/…african-countries-getting-st-1615746258123034624.webp

 

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ondřej J.
Ondřej J.
1 rok před

Nestačilo by článek připnout na vrch místo zakládání nového?

upgrade
Administrátor
1 rok před
Odpověď  Ondřej J.

Připínání článků využíváme spíše při příležitostech průběžně aktualizovaných psaných přenosů, které trvají několik dní. Snažíme se připínáním šetřit, protože některé čtenáře mate, kdy článek odepneme a on se vrátí na své správné místo, kam patří.
Navíc pohled na větší množství aktualizací v tomto článku může být pro některé uživatele také matoucí. Vás to možná nemate, ale lidé jsou různí. Nevím, jak dlouho náš web navštěvujete, ale před nějakými pět i lety jsme měli v diskusi na našem webu (cela vážně míněnou) debatu, ve které si někteří čtenáři stěžovali, že je mate používání výrazů „dnes“ a „zítra“ v našich článcích. Marné bylo mé vysvětlování, že každý článek má datum kdy vyšel a že si myslím, že není až tak pracné si domyslet, o jakém časovém rámci tu hovoříme. Byl jsme velmi překvapen, kolik lidí s tím mělo problém. Od té doby jsem tedy hodil své ideály o internetových uživatelích za hlavu a snažíme se dělat vše pokud možno jasně, někdy možná až polopatě. Celkově tedy bude za účelem jednoznačné srozumitelnosti lepší vydat článek nový.

Ondřej J.
Ondřej J.
1 rok před
Odpověď  upgrade

Web navštěvuji dlouho a vím o těchto diskuzích, pravidelně se opakují, občas se zapojím. Ohledně tématu „včera, dnes a zítra“ já byl v táboře, které si přálo natvrdo a jednoznačně (z vašeho úhlu polopaticky) psát datumy, ve výsledku diskuzí na toto téma myslím postupně ubylo, takže to zřejmě byl správný krok = soustředění se na obsah, nikoliv formu.
Co se týče připínání/zakládání nového článku, po přehodnocení Vám dávám za pravdu, konec konců s tím máte nejvíc zkušeností. Možná by nebyl od věci model nový den = automaticky nový článek u startů typu starlink. Jen by asi bylo vhodné začít dávat do názvu číslo mise (jako elonx), aby jsme se v těch startech spacex a jejich šílené a vzrůstající kadenci neztratili.

upgrade
Administrátor
1 rok před
Odpověď  Ondřej J.

Díky za tip, mohu to promyslet. My už se to snažíme odlišovat třeba těmi náhledovými obrázky, které vždy patří k jednomu startu. Ale chápu, že název mise třeba v nadpisu by byl asi ještě lepší. Faktem je, že žádný systém není dokonalý a vždy to bude někomu nevyhovovat.

Ondřej J.
Ondřej J.
1 rok před
Odpověď  upgrade

Ještě technická – mohu si změnit zobrazovaný username na normální jméno?

upgrade
Administrátor
1 rok před
Odpověď  Ondřej J.

Domnívám se, že sám na to nemáte práva. Ale pokud chcete, stačí napsat, měl bych mít práva Vám jej v systému změnit.

Ondřej J.
Ondřej J.
1 rok před

Nestačilo by článek připnout na vrch místo zakládání nového?

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  Ondřej J.

Připínání článků využíváme spíše při příležitostech průběžně aktualizovaných psaných přenosů, které trvají několik dní. Snažíme se připínáním šetřit, protože některé čtenáře mate, kdy článek odepneme a on se vrátí na své správné místo, kam patří.
Navíc pohled na větší množství aktualizací v tomto článku může být pro některé uživatele také matoucí. Vás to možná nemate, ale lidé jsou různí. Nevím, jak dlouho náš web navštěvujete, ale před nějakými pět i lety jsme měli v diskusi na našem webu (cela vážně míněnou) debatu, ve které si někteří čtenáři stěžovali, že je mate používání výrazů „dnes“ a „zítra“ v našich článcích. Marné bylo mé vysvětlování, že každý článek má datum kdy vyšel a že si myslím, že není až tak pracné si domyslet, o jakém časovém rámci tu hovoříme. Byl jsme velmi překvapen, kolik lidí s tím mělo problém. Od té doby jsem tedy hodil své ideály o internetových uživatelích za hlavu a snažíme se dělat vše pokud možno jasně, někdy možná až polopatě. Celkově tedy bude za účelem jednoznačné srozumitelnosti lepší vydat článek nový.

Ondřej J.
Ondřej J.
1 rok před
Odpověď  Dušan Majer

Web navštěvuji dlouho a vím o těchto diskuzích, pravidelně se opakují, občas se zapojím. Ohledně tématu „včera, dnes a zítra“ já byl v táboře, které si přálo natvrdo a jednoznačně (z vašeho úhlu polopaticky) psát datumy, ve výsledku diskuzí na toto téma myslím postupně ubylo, takže to zřejmě byl správný krok = soustředění se na obsah, nikoliv formu.
Co se týče připínání/zakládání nového článku, po přehodnocení Vám dávám za pravdu, konec konců s tím máte nejvíc zkušeností. Možná by nebyl od věci model nový den = automaticky nový článek u startů typu starlink. Jen by asi bylo vhodné začít dávat do názvu číslo mise (jako elonx), aby jsme se v těch startech spacex a jejich šílené a vzrůstající kadenci neztratili.

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  Ondřej J.

Díky za tip, mohu to promyslet. My už se to snažíme odlišovat třeba těmi náhledovými obrázky, které vždy patří k jednomu startu. Ale chápu, že název mise třeba v nadpisu by byl asi ještě lepší. Faktem je, že žádný systém není dokonalý a vždy to bude někomu nevyhovovat.

Ondřej J.
Ondřej J.
1 rok před
Odpověď  Dušan Majer

Ještě technická – mohu si změnit zobrazovaný username na normální jméno?

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  Ondřej J.

Domnívám se, že sám na to nemáte práva. Ale pokud chcete, stačí napsat, měl bych mít práva Vám jej v systému změnit.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.