sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Starship

NASA 28. března oznámila, že přidala vesmírnou loď Starship od společnosti SpaceX do své smlouvy NASA Launch Services (NLS) II. Smlouvu NLS II využívá agentura k získávání služeb startu pro mnoho vědeckých a průzkumných misí.

GITAI

Specialista na vesmírnou robotiku GITAI dokončil koncepční studii mechanického ramene, které by bylo připraveno podporovat japonský lunární rover s posádkou.

ESA

Evropa uzavřela smlouvu se společností Thales Alenia Space na vývoj digitálního dvojčete zemědělských systémů, které kombinují satelitní data a modelování plodin na podporu udržitelných a klimaticky odolných zemědělských postupů na celém kontinentu.

Booz Allen Hamilton

Technologická a konzultační firma Booz Allen Hamilton představila koncept mega-konstelace družic navržených tak, aby naplnily vizi vládní administrativy na komplexní protiraketový obranný štít na ochranu Spojených států, tzv. Golden Dome.

NG-22

V prohlášení z 26. března NASA uvedla, že modul Pressurized Cargo Module pro Cygnus, který měl letět s misí NG-22 k ISS, je poškozený a nebude použit pro tuto misi, která měla odstartovat v červnu.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Druhá z páru evropských družic startuje

15. října vynesla raketa Falcon 9 na oběžnou dráhu družici Eutelsat Hotbird 13F. Ta však tvoří jen první polovinu dua komunikačních družic, které budou plnit podobné úkoly. Druhou do páru je 4,5 tuny těžká družice Eutelsat Hotbird 13G, kterou opět vynese Falcon 9. Raketa již stojí na floridské rampě číslo 40, odkud by měla odstartovat ve čtvrtek ve 4:26 našeho času. SpaceX pro tuto misi vybrala první stupeň, který poletí už posedmé. Také součástí této mise bude pokus o jeho přistání – tentokrát uvidíme v akci mořskou plošinu Just Read the Instructions.

Ke startu by mělo dojít zítra, tedy ve čtvrtek 3. listopadu ve 4:26 středoevropského času. Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 4:10 SEČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.

EDIT 3. 11. 3:50
SpaceX posouvá start na konec startovního okna, tedy na 6:22 SEČ, aby získala čas navíc k dokončení předstartovních příprav. Náš přenos začne v 6:05.

Zdroje informací:
https://www.elonx.cz/
https://www.esa.int/
https://everydayastronaut.com/

Zdroje obrázků:
https://forum.nasaspaceflight.com/…57177.0;attach=2134047;image

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Karel Zvoník
Editor
2 let před

Go YouTube go. 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  Karel Zvoník

🙂

MilanV
MilanV
2 let před

Díky za další přenos a chci jen říct, že k tomu číslu připojených přehrávačů v době přenosu je nás určitě dost, co si to pustí ze záznamu hned jak jim to pracovní povinnosti dovolí. Takže až vám někdo tajuplně řekne jak za minulého režimu: „Dušane, oni vás sledují.“, můžete s klidem odpovědět: „Ano, a je jich ještě víc, než jsem si myslel.“ 🙂

MilanV
MilanV
2 let před

No a k YT: mám takovou „“kospirační teorii““, že v marketingovém oddělení YouTube seděla nějaká emocionálně labilnější povaha, která si vzala osobně, že sledovatelé videí Kosmonautixu si nedostatečně váží kvality, kterou de facto zadarmo všichni od nich dostáváme. A tak (přes Dušana) zařídili, abychom si to pořádně uvědomili a začali si konečně vážit toho, co vypadalo dříve tak samozřejmě.

No a teď dodejte do systému místních komentářů výběr pořádně potměšilých smajlíků 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  MilanV

Tak tohle mne opravdu hodně rozesmálo, díky! 😉

Latom
Latom
2 let před

Během přenosu byl dotaz na aerodynamické kryty a jak zvládají když foukne turbulence. Tohle jsou dvě rozdílné věci. Turbulence nefouká.

Pokud něco padá skrz proudící vzduch, který má v různých výškách různou rychlost, tak to pouze ovlivní směr letu krytu na padáku (je různě směrově a rychlostně unášen v horizontálním směru vzduchem, jako horkovzdušné balóny) během pádu.

Zatímco samotnou turbulenci, jak ji známe z letadla, kryt nepozná. Co vše „klasickou“ turbulenci vytváří a tím ovlivňuje klidný nebo neklidný let letadla, tak lze najít na internetu. (nerovný povrch Země, teplotní a rychlostní rozdíly vzduchu v různých výškách, atd.) 🙂

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.