sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Iceye

Finský provozovatel konstelace pátracích a záchranných satelitů (SAR) Iceye a japonská letecká a obranná společnost IHI Corporation nedávno podepsaly dohodu o vývoji konstelace družic pro pozorování Země z bezpečnostních, civilních a komerčních účelů.

ESA

Členské státy Evropské kosmické agentury se chystají rozhodnout o rozpočtu agentury na příští tři roky a všechny zraky se upírají na to, kolik Německo nabídne na podporu ambiciózní série programů.

U.S. Space Force

Americké vesmírné síly se blíží dokončení strategického plánu, který zmapuje, co musí služba v příštích 15 letech postavit, nakoupit a nasadit do provozu, v rámci příprav na budoucnost kde bude oběžná dráha považována za spornou vojenskou doménu.

Kymeta

Společnost Kymeta pracuje na technologii konformní antény, která by mohla být integrována do těla raket Shockwave vyvíjených společností iRocket. Umožní tak propojení na více oběžných drahách, které bude podle nich zásadní pro americkou síť protiraketových raket Golden Dome.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space má svého prvního zákazníka pro svou novou generaci pohonných jednotek solárních panelů (SADA) pro středně velké platformy a konstelace, produkt je známý jako MARA.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

IFT-10

Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
prochzde
prochzde
3 měsíců před

Nazývat let IFT-9 neúspěchem, není pro prototyp lodi Starship S35 a již použitý booster B14.2 Super Heavy B14.2, ten správný výraz.
Oba prototypy vzestupnou dráhu dokončily a spolu s osmi simulátory, které nebyly vypuštěny dostaly přidělená čísla A11508 až A11517.
Super Heavy B14.2 měla při sestupu nastavené parametry na „hraně“, aby se otestoval co největší možný úhel sestupu, což při 17 stupních (místo obvyklých 11 stupňů) vedlo k výbuchu.
Kosmická loď Starship S35 zvládla jako první prototyp V2 SECO a potvrdila tím, že se jí podařilo odstranit závady z předcházejících dvou letů.
Vyskytla se však další závada, která způsobila, že nemohly být vypuštěny simulátory a loď se dostala do rotace.
Po celou dobu až do zániku lodi a boosteru získávala SpaceX cenná data a ověřila si tak většinu z více jak tisíce změn oproti Starship V1 a potvrdila znovupoužitelnost u boosteru B14.2.
Společnost SpaceX má tímto způsobem nastavený cely vývoj, který je několikanásobně efektivnějsí, navíc s mnohem nižšími finančními náklady než u ostatních společností. Společnost SpaceX odeslala zprávy z nehod IFT-9 a S36 FAA s návrhy nápravných opatření a výsledky uveřejnila na svých stránkách. FAA na základě vyšetřování výsledků nehody dne 15.8.2025 uzavřela vyšetřování nehody letu IFT-9 (porucha palivové složky) a povolila SpaceX pokračovat v operacích startu IFT-10 pod svou současnou licencí.
Takže správný výraz je tedy NEHODY a co se týká SpaceX by asi ani s částečným úspěchem nesouhlasila, protože celkově získala podklady pro další lety a potvrdila si, že dokázala vyřešit předchozí nedostatky.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.