sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Aerospacelab

Belgický výrobce družic Aerospacelab získal 94 milionů eur na rozšíření výrobní kapacity a posílení své nabídky na roli v IRIS², plánované evropské víceorbitální širokopásmové konstelaci.

XTAR

Společnost XTAR, provozovatel družic specializující se na vojenskou komunikaci, se připravuje na přechod ze dvou starších družic v pásmu X na družice nové generace financované jejím menšinovým akcionářem, španělskou společností Hisdesat Servicios Estratégicos.

EchoStar

Společnost EchoStar dne 26. srpna oznámila prodej části svého spektra společnosti AT&T v hodnotě 23 miliard dolarů. Finance plánuje použít pro svou družicovou síť D2D (direct-to-device).

Alpha

Společnost Firefly Aerospace uvedla, že důvodem ztráty rakety Alpha při posledním startu, před čtyřmi měsíci, bylo strukturální selhání spojenému s vyšším než obvyklým zahříváním během letu.

Guowang

Čína v pondělí večer vypustila další sérii širokopásmových družic Guowang a pokračuje tak v sérii misí zaměřených na vybudování národní komunikační megakonstelace na nízké oběžné dráze Země.

Tracking Layer Tranche 1

Americké vesmírné síly se připravují na vypuštění prvních družic určených k poskytování komunikačních služeb v rámci konstelace Tracking Layer Tranche 1 na LEO. Mise, jejíž zahájení je naplánováno nejdříve na 10. září, ponese 21 družic vyrobených společností York Space Systems.

DeepSat

Startup DeepSat z jižní Kalifornie získal kontrakt od amerického letectva v hodnotě 1,25 milionu dolarů na vývoj monitorovacích kapacit na velmi nízké oběžné dráze Země (VLEO).

Urban Sky

Společnost Urban Sky, která se zabývá stratosférickými lety balónů, získala od amerického letectva kontrakt na podporu vývoje technologií, které umožní malým balónům doplňovat nebo nahrazovat družice.

Britská vláda

Britská vláda oznámila plány na začlenění Britské kosmické agentury do Ministerstva pro vědu, inovace a technologie. Představitelé průmyslu uvedli, že tento krok by mohl zefektivnit britskou vesmírnou politiku, ale zároveň varovali, že by mohl ohrozit transparentnost a odvést pozornost od nadcházejících evropských rozhovorů o financování vesmírných programů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Kulinářská soutěž s misí JUICE

Jedním z vrcholů letošního roku bude dubnový start rakety Ariaen 5 s evropskou misí JUICE (JUpiter ICy moons Explorer). Objektem jejího zájmu se stane obří plynný obr, planeta Jupiter, ale i tři největší měsíce, které kolem Jupiteru krouží – oceánské světy Europa, Ganymed a Callisto. Jedním z hlavních úkolů projektu je hledání odpovědi na otázku, zda oceány na těchto měsících někdy mohly skýtat příznivé podmínky pro život. Sonda po osmileté cestě kosmickým prostorem, při které provede gravitační manévry u Země a Venuše, dorazí v roce 2031 k Jupiteru, na jehož oběžnou dráhu vstoupí. JUICE následně provede 35 průletů kolem tří největších měsíců této planety a v závěru své mise se zaměří na měsíc Ganymed, který prozkoumá přímo z jeho oběžné dráhy. Název mise agenturu ESA inspiroval k soutěži, do které se můžete zapojit i Vy.

Umělecká představa evropské sondy JUICE u Jupiteru.
Umělecká představa evropské sondy JUICE u Jupiteru.
Zdroj: https://www.esa.int/

Stačí připravit nealkoholický míchaný nápoj, který nějakým způsobem reprezentuje misi JUICE a můžete se zúčastnit. Vítěz nejlepšího receptu bude pozván do německého Darmstadtu na společenskou událost spojenou se startem mise. Ať už se inspirujete krémovými víry v atmosféře Jupiterově atmosféře, vrstevnatou strukturou ledových měsíců, nebo náročným prostředím, které na sondu čeká, zástupci ESA se už těší, jak tato mise inspiruje váš apetit pro vytvoření chutného receptu na míchaný nápoj. Agentura shrnula Váš optimální postup do tří bodů.

  1. Pro inspiraci navštivte stránku věnovanou misi JUICE.
  2. Namíchejte nealkoholický drink inspirovaný touto misí a jeho fotku / video nahrajte na libovolnou sociální síť (Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, Twitter, YouTube). V příspěvku vysvětlete, jak je nápoj inspirován misí JUICE, co mají symbolizovat jeho ingredience a podobně. Nezapomeňte do příspěvku přidat #SpaceJuice.
  3. Odkaz na Váš příspěvek na sociální síti (ujistěte se, že je veřejný) vložte do přihlašovacího formuláře, aby Vás mohli zástupci agentury kontaktovat v případě výhry.

Agentura ESA zároveň přidala i tři tipy pro Vaše výtvory:

  1. Můžete se inspirovat jakoukoliv součástí mise JUICE – jejími vědeckými cíli, sondou samotnou, kosmickými tělesy, která navštíví, jejím startem, či cestou meziplanetárním prostorem.
  2. Můžete používat libovolné ovocné a zeleninové šťávy, kávu, perlivé vody, potravinářská barviva, sirupy atd. Nápoj však nesmí obsahovat žádný alkohol.
  3. Nápoj můžete libovolně ozdobit například brčky, ledem, ozdobnými kousky ovoce, bylinek, koření atd.

Jak již bylo uvedeno na začátku, vítěz bude pozván na společenskou událost spojenou se startem mise. Dalších možná až devět autorů nejlepších nápojů obdrží propagační předměty ESA s motivem mise JUICE. Ale vítězem bude každý. Všechny recepty splňující podmínky soutěže budou zařazeny do kuchařky #SpaceJuice. Kompletní pravidla můžete najít na webu agentury ESA.

Přeloženo z:
https://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
https://www.esa.int/…/24657819-1-eng-GB/Space_Juice_contest_visual.png
https://www.esa.int/…/juice_mission/17066055-4-eng-GB/Juice_mission.png

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.