sociální sítě

Přímé přenosy

GSLV MkII (NISAR)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Apex 1.0

V prohlášení z 9. května společnost ispace US, americká dceřiná společnost japonské společnosti ispace, uvedla, že pro svůj lunární modul Apex 1.0 použije nový motor s názvem VoidRunner. Změna znamená posun startu z roku 2026 na rok 2027.

Rocket Lab

Společnost Rocket Lab uvádí, že plánovaná akvizice německého dodavatele optické komunikace, společnosti Mynaric, je klíčová pro další plány při účasti v nabídkách na družicové konstelace a případný vývoj vlastních družic.

Přistávací modul Veněry už ČR nezasáhne

Družice Kosmos 482, přistávací modul sondy Veněra (sesterské s osmičkou), která měla zaniknout 10. května v dopoledních hodinách našeho času nás už nezasáhne. Její přelet nad střední Evropou proběhl 10. 5. ráno kolem 6:36 SELČ a dráha dalších přeletů vede již mimo naše území. Protože poslední viditelný přelet připadl na 9:38 SELČ nízko nad jihem, nemůžeme již pozorovat ani případný zánik.

Sierra Space

Společnost Sierra Space 8. května oznámila, že dokončila pozemní demonstraci prototypu navigační družice pro iniciativu Odolného globálního pozičního systému (R-GPS) amerických vesmírných sil.

Čína

Čína zveřejnila komplexní předpisy pro družicové služby přímého vysílání. Sedm ministerstev vydalo 30. dubna oznámení s názvem Předpisy pro správu koncových zařízení přímo připojených k družicovým službám, které stanoví právní a technický základ pro družicovou konektivitu v souladu s národními cíli.

Rheinmetall

Německý dodavatel obranných technologií Rheinmetall plánuje zahájit příští rok stavbu družic se syntetickou aperturou pro radarové systémy ve spolupráci s finským provozovatelem konstelací SAR Iceye.

Neutron

Raketa Neutron nové generace od společnosti Rocket Lab byla vybrána pro experimentální misi amerického letectva k otestování schopností rychlé globální přepravy nákladu.

ClearSpace

Společnost ClearSpace dokončila druhou fázi mise Britské kosmické agentury s názvem Active Debris Removal (ADR), v rámci které testovala a zdokonalovala technologii pro odstraňování družic z nízké oběžné dráhy Země.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

První komerční náklad pro Starship

Plně znovupoužitelný systém Super Heavy Starship rozhodně nemá malé cíle a pokud uspěje, může výrazně změnit podobu kosmonautiky. K tomu je však zapotřebí, aby zákazníci tomuto systému věřili a využívali jej. Už dříve bylo jasné, že rakety Super Heavy a lodě Starship budou vynášet družice Starlink, stejně tak víme, že si agentura NASA vybrala lehce upravenou Starship jakožto pilotovaný lunární lander pro misi Artemis III. Nyní se nově vyvíjený systém dočkal své první veřejně oznámené zakázky od komerční společnosti. Japonská telekomunikační firma SKY Perfect JSAT oznámila, že si nechá v roce 2024 pomocí systému Starship vynést telekomunikační družici Superbird-9, která bude dopravena na dráhu přechodovou ke dráze geostacionární.

Družice Superbird-9 bude nabízet vysoký datový průtok, který bude možné nakonfigurovat podle požadavků zákazníků. Hlavním úkolem družice bude dodávka televizního vysílání v pásmech Ku a Ka do oblastí Japonska a východní Asie. Výrobcem družice bude společnost Airbus Defence and Space, která pro něj využije platformu OneSat. Do ostré služby má tato družice vstoupit ve fiskálním roce 2025 a poté by měla sloužit nejméně 15 let.

Přeloženo z:
https://www.skyperfectjsat.space/

Zdroje obrázků:
https://mediaassets.airbus.com/…9infographic-superbird-9-onesat-jsat-copyrightairbus.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
9 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Kamil
Kamil
2 let před

Proč StarShip? Je to třeba kvůli váze družice? Nebo chtějí být prostě první?

Radek
Radek
2 let před
Odpověď  Kamil

OneSat je běžná platforma, určitě nepůjde o nějakou unikátně těžkou nebo velkou družici. Tady půjde spíš o reklamu pro novou konstelaci. Takový kontrakt přinese spoustu pozornosti a poskytovatele můžou kdyžtak později změnit, podobně jako před pár lety Ovzon…

Radek
Radek
2 let před
Odpověď  Radek

Doplním, Ovzon měl být první komerční zakázka pro FH, nakonec změnil poskytovatele na Arianespace.

bohyn
bohyn
2 let před
Odpověď  Radek

Taky bych tam nevidel zadnou konspiraci, jen JSK dostala velkou slevu. Rekneme, ze slevu na urovni nakladu. No neber to, kdyz ten satelit mas pojistenej

PetrV
PetrV
2 let před
Odpověď  Kamil

První nebudou. Starlink má přednost. V Evropě vyrobený satelit pro japonce. Předchozí verzi 8 vynesla ariane 5.
Nejspíš nizká cena a důvěra v dopravce SpaceX.
Nejsme jediní, kdo sleduje pokrok systému SHS.
Spíš musí vyrobit verzi, která vypustí náklad. Nepředpokládám, že by měl stejný tvar jako starlink ver.2

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  PetrV

Budou zřejmě prvním komerčním zákazníkem a to se také počítá.

PetrDub
PetrDub
2 let před
Odpověď  Kamil

Druhá možnost je, že to tímto způsobem „tlačí“ SpaceX, tj. že pro starty v roce 2024 už třeba F9 a FH nenabízí, popř. novým zákazníkům říká, že nebude mít další kapacitu, leda by chtěli využít SH/SS.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  PetrDub

To se mi moc nezdá. K odstavení raket z rodiny Falcon má docházet až po roce 2030. Já bych se třeba nedivil sdílenému startu – možná s touto oznámenou družicí poletí ještě něco dalšího, třeba na jinou dráhu.

PetrV
PetrV
2 let před
Odpověď  PetrDub

Cena je v byznysu první.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.