Pokec s kosmonautixem – únor 2022

Nejkratší měsíc roku nezadržitelně sprintuje ke svému závěru a to je jednoznačný impuls k tomu, abychom se opět sešli v rámci již tradičního pořadu Pokec s kosmonautixem. Stejně jako ve většině případů začíná náš živě vysílaný zhruba dvouhodinový pořad v osm hodin večer a také tentokrát budete o tématech rozhodovat Vy, diváci. Pokud Vás něco zajímá, napište svůj dotaz do chatu a pak už jen počkejte na odpověď. Pokud tedy budete mít večer čas a chuť, rádi vás přivítáme v naší poklidné diskusi.

Ze zkušeností z minulých dílů ještě chci upozornit, že odpovídáme pouze na dotazy, které nám diváci napíší do chatu na YouTube. Své otázky proto nepište do komentářů pod článkem, tam se k nim během přenosu nedostaneme. Díky za pochopení.

4 komentářů ke článku “Pokec s kosmonautixem – únor 2022”

1. Rubas Petr napsal:

Dobrý den, pane Václavíku. Včera jsem neměl odvahu se zeptat, zda mohou Rusové bez svolení NASA nechat deorbitovat ISS. Je to technicky možné? Druhou část Pokecu jsem si zatím nestačil poslechnout, možná jste se o tom zmínili. Dnes jsem našel následující článek: Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) se v pátek vyhnul přímé reakci na ostře formulované prohlášení šéfa ruské vesmírné agentury Roskosmos Dmitrije Rogozina. Podle jeho slov by americké sankce uvalené na Moskvu kvůli ukrajinské krizi mohly „zničit“ americko-ruskou týmovou práci na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Rogozin dokonce naznačil, že by Roskosmos mohl nechat ISS spadnout.