sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Kymeta

Společnost Kymeta pracuje na technologii konformní antény, která by mohla být integrována do těla raket Shockwave vyvíjených společností iRocket. Umožní tak propojení na více oběžných drahách, které bude podle nich zásadní pro americkou síť protiraketových raket Golden Dome.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space má svého prvního zákazníka pro svou novou generaci pohonných jednotek solárních panelů (SADA) pro středně velké platformy a konstelace, produkt je známý jako MARA.

OHB

Šéf německé kosmické společnosti OHB uvedl, že má obavy z plánovaného společného evropského podniku složeného z dalších třech konkurentů, a to i přesto, že společnost vidí nové příležitosti v rostoucích evropských výdajích na vesmírné programy.

Dcubed

Německá společnost Dcubed, která se zabývá výrobou družicových komponentů, se přesouvá k technologii výroby ve vesmíru a sérií misí demonstruje výrobu velkých solárních panelů na oběžné dráze.

Ursa Major

Startup Ursa Major 18. listopadu oznámil, že získal financování ve výši 100 milionů dolarů v rámci série E a zajistil další dluhové závazky ve výši 50 milionů dolarů, což společnosti poskytlo nový vlastní kapitál a přístup k vypůjčenému kapitálu v rámci expanze na americký trh s obrannými technologiemi.

FAA

Federální úřad pro letectví (Federal Aviation Administration) zrušil omezení týkající se načasování komerčních startů, která byla vyvolána dopady vládního uzavření na správu vzdušného prostoru.

York Space Systems

Společnost York Space Systems, dodavatel družicové konstelace nové generace pro Pentagon, učinila formální krok ke vstupu na burzu a podala dokumenty u amerických regulačních orgánů ve snaze získat přístup k kapitálovým trhům.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zkouška oddělení demonstrátoru LOFTID

Inženýři NASA úspěšně dokončili pozemní zkoušky systému, který příští rok umožní provést test nafukovacího tepelného štítu LOFTID (Low-Earth Orbit Flight Test of an Inflatable Decelerator). Ten poletí na raketě Atlas V jakožto sekundární náklad. Při startu, který je zatím plánován na září 2022, má být především vynesena družice JPSS-2 (Joint Polar Satellite System-2), což bude třetí zástupce rodiny družic JPSS, které provozuje agentura NOAA.

Aby se LOFTID vešel na raketu, bude muset být uložen do adaptéru, který má primárně za úkol držet družici JPSS-2 a mechanicky ji propojit s nosnou raketou. Poté, co se JPSS oddělí, bude muset dojít k odhození zmíněného adaptéru, aby mohl LOFTID zahájit svou demonstrační misi. Po oddělení ukáže, jak se mu podaří nafouknout vlastní štít, jak zvládne zpomalit při vstupu do atmosféry a zda tento průchod vůbec přečká. „Je to jedinečná letová konfigurace,“ přiznává Sean Hancock, vedoucí projektu adaptéru pro LOFTID a také inženýr z Langley Research Center v Hamptonu, stát Virginia a dodává: „Z tohoto důvodu jsme vyvinuli separační systém šitý na míru pro LOFTID.

Systém PASS (Payload Adapter Separation System) pro LOFTID využívá soustavu pružin, které se na povel uvolní a zahájí proces oddělení adaptéru od rakety. Poté se pružiny namontované na adaptéru nákladu zasunou a přitáhnou síť k LOFTID, takže adaptér zamíří pryč od technologického demonstrátoru. Celý proces byl nedávno otestován na Langleyho středisku. Jelikož reálné oddělení proběhne v prostředí snížené gravitace, vyžadují jeho zkoušky na Zemi použití speciálního hardwaru, který simuluje kosmické prostředí. Tým využil rovnou podlahu a vzduchová ložiska, tedy podobný systém, jaký známe ze stolního hokeje. Díky tomu je možné zajistit pohyb prakticky bez tření pro cokoliv, co je rovnoběžné s podlahou. Maketa zařízení LOFTID byla připojena ke zdi a model adaptéru se od něj oddělil. Právě tento adaptér byl usazen na vzduchovém ložisku, takže mohl odjet pryč a inženýři sledovali, jak dobře systém pracuje. Zkouška využívající inženýrské vývojové modely dopadla úspěšně. Týmy se tak mohou začít chystat na dodatečné zkoušky s letovými díly – ty by měly přijít začátkem roku 2022.

Přeloženo z:
https://www.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/lrc-2021-1021-h1_p_loftid-000426.jpeg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.