sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 skládá reparát s družicí Amos

Družice Amos 17, kterou má Falcon 9 vynést už zítra po půlnoci, má nahradit družici Amos 6, která byla zničena při explozi Falconu 9 v září 2016 – SpaceX proto aktuální misi poskytne zákazníkovi zdarma. Startovní okno se otevírá v 0:52 a trvá 88 minut, leč meteorologové slibují jen čtyřicetiprocentní pravděpodobnost dobrého počasí. První stupeň nosné rakety čeká již třetí mise, která bude i jeho poslední – s přistáním se totiž nepočítá. Ale mohli bychom se dočkat pokusu o záchranu aerodynamického krytu. Přijměte tedy naše pozvání ke komentovanému přenosu.

Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 0:35 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Ve vloženém okně naleznete i záznam vysílání, který by měl být k dispozici zhruba dvě hodiny po ukončení přenosu, děkujeme za pochopení.

EDIT 23:05
Start se kvůli dešti odkládá nejdříve na 1:23 SELČ. Náš přenos by tedy začal v 1:05.

Zdroje informací:
https://www.elonx.cz/
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://www.launchphotography.com/AMOS-17_cleanroom_5.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
157 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ketivab
Ketivab
5 let před

To, že by SpaceX vyneslo družici Amos-17 zadarmo jako omluvu za Amos-6, není úplně pravda. Před plánovaným startem Amosu-6 Spacecom zaplatilo SpaceX 50 milionů dolarů, ale protože raketa explodovala a náklad byl zničen, tak si SpaceX nemohlo těch 50 milionů jen tak nechat. Proto se společnosti domluvili, že Amos-17 odstartuje na již použitém Falconu 9 a Spacecom nebude již muset nic doplácet. Pokud by na Falconu 9 letět nechtěli, SpaceX by jim muselo těch 50 milionů USD vrátit. Za start tedy Spacecom zaplatilo stejnou částku, kolik dnes stojí běžná mise Falconu 9 s již použitým prvním stupněm.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Ketivab

Je to tak, ale v rámci zjednodušení se to tak dá říct.

Radoslav Karásek
Radoslav Karásek
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

No, moc nesúhlasím, znie to dosť zavádzajúco. A díky Ketivab za upresnenie.

Radoslav Karásek
Radoslav Karásek
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Tú družicu ani nezničili pri štarte, štart sa ani neuskutočnil. Keby tú družicu zničili v montážnej hale, by si určite nepísal, že je štart novej zadara 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Radoslav Karásek

Kdyby to byla montážní hala SpaceX na kosmodromu, tak bych to tak psal, místo havárie v tom nehraje roli. Věřím, že SpaceX by situaci přistoupila stejně.

Brodský
Brodský
5 let před

Porovnání podobných startů:
FH Arabsat-6A 6465 kg orbita: 89 815 km Přistání: vše
F9 Nusantara Satu 4745 kg orbita: 69 036 km Přistání: Ano
F9 dnes 6500 Kg orbita: ?????? km Přistání: NE !!!
Co asi dokáže F9 nadoraz bez přistání? Dokáže totéž, co FH s přistáním?

bresok
bresok
5 let před
Odpovědět  Brodský

Jen taková malá informace, když jsme u těch nosností – včerejší start Protonu M s družicí Blagovest. Stařík Proton se opravdu vyznamenal, když s Briz-M dostal z Bajkonuru 51,5° s.š. Blagovest 4 570 kg přímo na geostacionární dráhu. Nevíte někdo, kolik Amos spotřebuje paliva z těch 3 tun co nese, než se dostane na GSO?

Dan
Dan
5 let před
Odpovědět  bresok

Běžně to bývá lehce přes polovinu celkové hmotnosti.
Ale taky si musí něco nechat na ta léta provozu.

František
František
5 let před

Pane Majere, opravdu by byl takový problém v článku kromě času uvést i datum? Já vím, že už jste to tady několikrát řešil, ale vážně je to takový problém napsat, že startovní okno se otevírá to a to datum, ten a ten čas?

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  František

Nezlobte se, ale přijde mi to jako totální zbytečnost. Stačí používat zdravý rozum. Všechny články vydáváme maximálně 12 – 20 hodin před přenosem. To znamená, že když je dnes např. úterý a článek dnes vyšel, tak se přenos uskuteční buďto dnes, nebo zítra dopoledne. Neexistuje možnost, že by článek vyšel v úterý a informoval o startu ve středu večer, nebo dokonce ve čtvrtek. Pokud je tam uveden čas 0:53, pak by tam de facto ani nemuselo být slovíčko zítra, které tam však je. Pokud článek vyjde v úterý a píše se v něm o startu v 0:53, pak to může být pouze a jedině ve středu. Chci věřit, že internetová veřejnost nezlenivěla natolik, aby se jim muselo úplně všechno tzv. předžvýkávat, věřím, že naši čtenáři dokáží zapojit zdravý úsudek, který je v tomto případě zcela jednoznačný.

Kurkumák
Kurkumák
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Pane Majere, při vší úctě k Vám, chtělo by to víc nadhledu a pochopení. Článek bude na serveru viset i zítra, i pozítří. Ale stále s uvedeným datem startu “zítra”.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Kurkumák

Pak je ale jasné, že v článku nebude okno s přenosem, ale se záznamem. A to už vůbec nemluvím o tom, že u každého článku je uvedeno datum, kdy byl vydán. Prosím, nesnažme se být na internetu tak moc pohodlní, že přestaneme myslet. My se snažíme být ke čtenářům ohleduplní a nabízet jim všechno možné. Ale má to své meze. Přijde mi, že tohle už by bylo až přespříliš vodění za ručičku.

maiden
maiden
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Zcela vyjímečně souhlasím s předřečníkem.
Dělám ve výrobě, konstruktéra a musím vyplňovat do výkresů tolik hovadin…
Ale když je nevyplním, tak prostě výroba nejede – a zkuste pane Majere vysvětlit chlapum na dílně po šesti hodinách rachoty, že jsou pohodlní.

Čili čas a datum je naprostý základ.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  maiden

Ale vždyť přece datum u každého článku je na první pohled vidět od začátku existence našeho blogu. To opravdu lidé potřebují mít datum uvedeno v každém odstavci? To si neodvodí, že když je článek vydán v jednom dni a píše se v něm zítra, tak že k tomu datu vydání stačí přičíst jedničku? To snad ne. 🙂

mirek
mirek
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Tak ja bych se taky priklanel k datumu. je v tom dost chaos, hlavne kuli casovym posunum, neustalym odkladum a synchronicacim a aktualizacim. viz tento start, na vasich strankach se starty je u tohoto startu uvedeno 5.8. 21:37, do meho outlooku je to syncle na dnes 6.8. 0:37 a ve skutecnosti je to az zitra 7.8. v 0:37. myslim, ze nekolik cislic datumu navic usnadni orientaci.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  mirek

Já začínám mít strach, jestli není problém spíš v tom, kolik kanálů jsme lidem nabídli sledovat a že není v našich silách aktualizovat všechny – viz ten Váš případ s Outlookem. Ale pořád je tu pravý sloupec našeho webu, stejně tak i datum vydání článku s přenosem, nebo naše příspěvky na sociálních sítích – na Facebooku dokonce ke každému přenosu děláme novou profilovou fotku s datem startu. Domnívám se, že to je už na dost místech a v článku to být nemusí.

Zbyněk Henzl
Zbyněk Henzl
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Nestává se často, že bych nesouhlasil s kosmonautix, ale tentokrát ano. Párkrát už jsem taky po datumech pátral a přitom je to v článku jen několik písmen navíc. Přidávám se tedy k prosbě.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Slova včera dnes a zítra jsou opravdu zavádějící a jsou aktuální jen ten den, kdy byla napsaná. Snažím se tomu vyhýbat. Lepší je napsat datum. Se všim respektem, Dušane.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Jirka Hadač

Chápu, že v některém kontextu zavádějící být mohou, ale pokud je těsně nad odstavcem datum vydání, tak to zavádějící být nemůže.

Mojmir
Mojmir
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Dušane, ale ty furt vycházíš z toho, že uživatelé sledují více kanálů Kosmonautixu současně! To může ale taky nemusí být pravda. Osobně sleduju jen oficiální web Kosmonautixu. Nesleduju váš FB, Twitter, ani cokoliv jiného a ani se k tomu nechystám, proč taky? Informace jsou tady, sem chodím a hotovo. A ať se to zdá divné, ten datum tam prostě chybí. Ale o tom už se tu mluvilo kolikrát…

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Mojmir

Jasně, ale i když člověk sleduje jen web (což je taky podle mého názoru nejlepší volba, pokud člověk sleduje jen jeden kanál), tak se o tom dozví snadno. Stačí se jen podívat na datum vydání článku a není o čem přemýšlet.

Mojmir
Mojmir
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Ok, tak jinak. Jsi jediný kdo tvrdí, že to stačit musí. Těch co tvrdí, že to nestačí, nebo že je to nejasné a nepřehledné je za poslední roky víc než dost. Selským rozumem vzato, kdopak má asi pravdu?

Neber to nijak zle, ale pro tebe to je jasné a přehledné, protože ty ten systém tvoříš, vydáváš články, v systému samotném se pohybuješ. Ale to je nesrovnatelná pozice vůči ostatním, kteří mají leckdy fyzicky i psychicky náročné povolání. Po dvanáctihodinové šichtě jsi kolikrát vděčný, že najdeš klíče od bytu, natož abys někde v pravém sloupci hledal datum. Tak to prostě je.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Mojmir

Tady dochází k zásadnímu nedorozumění, že je celá věc způsobena tím, že já znám náš web a neuvědomuju si pozici uživatele. Dovolím si říct, že to není pravda. Možná to někoho překvapí, ale i já jsem velmi často v pozici čtenáře jiných webů. Na některých je uvedeno datum vydání článku, na některém ne. Ale pokud na webu tato informace uvedená je, přečtu si ji a uchovávám ji v pamětí, abych s ní mohl dále pracovat. A jsou to weby třeba anglické, takže asi nikoho nepřekvapí, že nemám přístup do jejich administrace. Domnívám se, že na nějakém lifestylovém blogu nebo webu o vaření lidé opravdu potřebují mít všechno jasně dané. Ale chci věřit tomu, že lidé, kteří čtou náš web disponují vlastním úsudkem a jsou schopni přemýšlet. Každý komentář, který žádá o uvádění data mi tuto důvěru kazí,což mi vůbec nedělá radost, protože jsem měl o našich čtenářích lepší mínění. Je skutečně smutné, co jsem se v téhle diskusi dozvěděl. Ale není možné „složit zbraně“ nechci podporovat tento trend pasivního přijímání informací bez přemýšlení. Proto budu u svých článků pokračovat v nastaveném trendu.

Mojmir
Mojmir
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Dušane, mě to je celkem jedno Na Kosmonautix už dneska chodím jen na články Ondry Šamárka. Živé starty vysílá NASA na YT a chvála bohu za to. U nich totiž naštěstí vše funguje tak, jak má. Jasně, zřetelně, včas a bez zbytečného čekání.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Mojmir

Na Mall.TV také vše funguje, ty problémy ze začátku roku jsou už naštěstí pryč, což mimochodem uznala i řada lidí, kteří tu tehdy psali hodně ostré komentáře. Dokonce i doba čekání se výrazně zkrátila. Za běžný stav momentálně můžeme považovat záznam hodinu po skončení přenosu, což vůbec není špatné. Ale nikdy jsem naše přenosy nikomu nenutil, vždy to byla jen alternativa pro zájemce, nikoliv povinnost. Každý si může zvolit, zda mu víc záleží na česky podaných informacích s nějakými zajímavostmi navíc, nebo jestli potřebuje mít záznam půl minuty po skončení přenosu. Chápu, že každý divák má jiné priority a proto jsem moc rád, že si lidé mohou vybrat a sledovat to, co jim nejvíc vyhovuje.
P.S. Ondrovi u nás zítra vyjde další článek. 😉

Ľubomír Mlích
Ľubomír Mlích
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Já souhlasím s Dušanem Majerem, že datum v článku je a kdo chce, tak podle toho pozná, co je míňeno tím zítra. Přiznávám, že jsem chvilku taky zaváhal, když jsem četl zítra, kdy to teda je, ale pak jsem se jen usmál 🙂

Fráze „vážně je to takový problém napsat“ mi zní jako kdybych odevzdával nějakou práci zákazníkovi a on mi znovu po třetí vytýkal, že jsem neudělal věc, za kterou si zaplatil. Napsat jeden článek nemusí být tak snadné, když řeknu, že jeden sebere dvě hodiny, tak to bude málo. Podívejte se kolik jich tu pro vás redaktoři přidávají denně a pak zkuste popřemýšlet, jestli by to nešlo říct rozumněji, jestli by nešlo akceptovat odpověď redaktora a jestli stojí za to s redaktorem kvůli takové maličkosti bojovat a ubírat mu čas, který mohl věnovat psaní dalšího článku.

Díky.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Ľubomír Mlích

Díky za názor. Já to taky považuju za takový nepodstatný detail, který navíc asi každý rozumný člověk zvládne vyřešit za zlomek sekundy. Ale jak jsem psal, uživatelé internetu globálně si stále více zvykají na to, že mají vše naservírované až pod nos a nemusí přemýšlet.
P.S. Tohle je svým způsobem i jeden z důvodů, proč nechceme od lidí přijímat peníze. Čtenáři by pak měli pocit, že když za něco zaplatili, tak o tom mohou i rozhodovat.

Mojmir
Mojmir
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Ne Dušane, nefunguje. Ať si namlouváš to či ono, nefunguje. Přechod z plně funkční platformy YT na nefunkční Mall byla chyba a Kosmonautixu se jednou draze vymstí. Ale to už jsme si jednou řekli a jsme dost OT. Ostatně, je to tvoje věc, tvůj server, tvoje práce, tudíž i tvůj problém, jak s tím vším naložíš. A víc už se na toto téma nebudu vyjadřovat, beztak to nemá smysl.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Mojmir

Ano, je to hrozný problém ten nefunkční Mall. Přímé přenosy nefungují, záznamy se ztrácí … jen pro upřesnění – to byla ironie. Ty problémy ze začátku roku se podařilo vyřešit. Přímé přenosy šlapou perfektně, poslední Progress sledovalo v jednu chvíli 1700 souběžně připojených přehrávačů. Dobu potřebnou ke zveřejnění záznamu se podařilo zkrátit ze zhruba dvou hodin na méně než hodinu a dá se do budoucna očekávat další zkrácení. Nezlobte se, ale kdo napíše, že Mall.TV je nefunkční, tak neví o čem mluví a píše jen na základě zkušenosti staré půl roku.
P.S. Fakt bych chtěl vědět, jak se mi tohle může vymstít. Nezlobte se, ale to je čiré fantazírování a nepodložené vaření z vody.

ptpc
ptpc
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

to Dušan Majer 9:40

Dugi, presne tak. Tu je dobre vidieť aká je to výhoda byť nezávislý…

Jen
Jen
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Předně pane Majere, moc si vážím toho co pro nás děláte, takže následující neberte jako kritiku, ale jako námět na zlepšení.
I já se připojuji k tomu, aby byl v článcích datum místo výrazů dnes či zítra.
Vždycky mě to akorát rozparádí, když čtu článek a uvidím tam termín „zítra“. Takže co udělám: vyjedu nahoru a podívám se kdy článek vyšel. Pak samozřejmě obvykle nevím, kterého je dnes, takže se musím přepnout někam do kalendáře a zjistit aktuální datum… Prostě přijde mi to trochu zbytečné, aby to takhle dělalo, myslím si, docela dost lidí, místo toho, aby tam to datum bylo uvedeno natvrdo a bylo to jednoznačné a blbuvzdorné. Samozřejmě… hora může přijít k Mohamedovi, ale obráceně mi to přijde logičtější.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Jen

Já jednou vydám článek, ve kterém si z podobných názorů udělám trochu legraci. V každém odstavci bude zdůrazněno datum a na závěr bude ještě P.S. kde to bude ještě jednou zdůrazněno, aby byli všichni v obraze. 🙂
Ne, teď vážně. Nevím, proč byste se měl přepnout do nějakého kalendáře – hodiny snad máme všichni v levém dolním rohu obrazovky a je u nich i datum. Takže pokud by někdo nevěděl, kolikátého je (už to samo o sobě se mi moc nezdá), tak stačí jen tiknout očima a během zlomku sekundy člověk ví, jaké je datum. Navíc, ta informace, kdy se startuje, je důležitá pouze před startem – tam je to naprosto jasné. Jak jsem psal už výše – nikdy nevydáváme článek o přenosu, který by informoval o vysílání pozítří – vždy se letí buďto v den vydání nebo den po něm. A pokud si někdo čte naše články se zpožděním třeba týdne, pak mu upřímně řečeno může být jedno, zda se letělo v pátek nebo v pondělí – záznam by měl k dispozici tak jako tak. Takže opravdu mi to přijde jako dělání velblouda z komára.

Zbyněk Henzl
Zbyněk Henzl
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Škoda, že jen jednou.

MartinH
MartinH
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Ahoj Dušane. To datum vpravo dole, to je jen o nastavení systému, já ho tam třeba na Linuxu mám, ale musel jsem si to myslím přenastavit. I standardní nastavení Windows datum u hodin neobsahuje, zobrazí se až po najetí myší… Tenhle článek jsem přečetl dnes ve středu 7.8.2019 v 0:30, znamená to že se startuje až zítra 8.8.2019 ??? To znamená za 24 hodin, a nebo přenos začíná už teď kdy píšu příspěvek? Někdy je to trochu složitější, ano dá se to ověřit podle datumu vydání, ale je to prostor pro chyby, nemusíme si uvědomit že to čtete jiný den než to bylo vydáno. Připomínky čtenářů bych bral vážně, je to pohled z druhé strany. Navíc mrknout na datum a přičíst jedničku a napsat do článku už není tak náročné.
Krom konstruktivní kritiky výše chválím perfektní práci.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  MartinH

U tohoto příkladu mohu říct jediné – pokud člověk nevidí datum vydání, které je uvedeno těsně nad prvním odstavcem, pak je otázkou, zda mu pomůže to mít v textu. Nebude to za chvíli potřeba dávat do každého odstavce, nebo snad do každé věty? Jasně, přeháním, ale snad si rozumíme.

Honza
Honza
5 let před
Odpovědět  František

Dovolím si také se přidat k zastáncům uvádění datumu. Nemyslím si, že je to při psaní článku až taková zátěž – a nám čtenářům to obrovsky pomůže. Možná Vám (p. Majere) to nepřijde, protože to sledujete každodenně a víte přesně, co se kdy bude dít, víte kdy článek vydáváte, atd. Ale pro nás, kteří sem po práci občas skočí, tak se pak zbytečně dlouho orientují – Kdy byl vydán článek? Není už starý? Je to tedy dnes nebo zítra? Nebyl nějaký odklad? Není někde dole nějaký edit? Atd. Kdyby tam bylo datum, tak okamžitě vím, že to bude buď v budoucnu (a jsem v klidu), nebo že to bylo v minulosti (a hledám záznam nebo edit o odkladu).

Zkuste se prosím trošku vcítit do nás, co nemají úplně všechny termíny a nejnovější informace v malíčku, obrovsky by nám to zprijemnilo cteni. A to píšu jako člověk, který s internetem začínal v době irc, diskusních skupin, katalogů stránek a podobně – tedy opravdu zhýčkaný nejsem a informace si dokážu sám najít:)

Každopádně díky za to co děláte, fandím vám, Honza

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Honza

Já už fakt nevím, informace dáváme na Facebook, do pravého sloupce webu, u článku je uvedeno datum a pořád jsou z toho lidé zmatení. Já se fakt nechci dostat do situace, kdy bude muset být v každém odstavci jednoznačně určeno datum, aby se v tom každý vyznal.

Honza
Honza
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

To přeci ale nemusíte. Stačí to zmínit jednou v úvodu článku, např „…startovní okno se otevírá 7.8. v 0:52…“ a bude to všem naprosto jasné. V každém odstavci to opakovat je pochopitelně nesmysl.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Honza

A teď mi, prosím, řekněte, kde bude rozdíl mezi současným stavem, kdy je těsně nad prvním odstavcem (ve kterém je slovo zítra), uvedeno datum vydání článku. Asi jsem natvrdlý, ale pokud bych to do článku napsal, tak to považuju za úplně stejné, jako kdyby ta informace byla v každém odstavci.

Honza
Honza
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Vy víte, jak ten redakční systém funguje. Víte, že je to datum vydání článku. Víte, že ty články nepisete více než 24h před startem.

Ale toto všechno čtenáři nevědí. Napr. jeden redakční systém ukazuje datum publikace článku, jiný zase datum poslední úpravy, apod.

Třeba já čtu Kosmonautix téměř denně už pár let a teprve až v této diskuzi jsem se dozvěděl, že nikdy nevydavate článek o startu více než 24h předem. S touto znalostí už to třeba dává trochu větší smysl…ale myslím, že 99% lidí nemá vůbec tušení, že tu je takovýto princip. Viz já doteď. Namísto exaktního datumu pak musí lavirovat a spekulovat, kdy by to tedy mohlo být. Chybí tam ta jistota.

Je to trochu příklad provozní slepoty – člověk se v něčem orientuje tak dobře, že už si nedokáže udělat reálný obrázek o tom, jak to vidí lidé z venčí..a nemyslím to teď zle.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Honza

Víte, ono to s tím vydáváním článku dává smysl. Lidé chtějí o startu vědět v době, kdy se chystá, aby na něj nezapomněli a článek se postupně nezaspamoval dolů novými články. Pokud se letí odpoledne a večer vydáváme článek v den startu – dopoledne nebo odpoledne. Pokud se však startuje brzy ráno či dopoledne, pak vydáme článek den před startem odpoledne, aby byl v době startu co nejvýše na homepage – v tomto popsaném případě bude na druhé pozici – bude před ním pouze článek, který vyjde v den startu o půlnoci.

Jen
Jen
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Možná, že nejsem úplně typický čtenář kosmonautixu… ale jelikož nemám FB, a čtu si články jen na mobilu, tak jediné info čerpám vždy jen z článku a proto se k tomu takto vyjadřuji, že zmínit explicitně datum by bylo asi nejlepší.
Ale jak říkám, třeba jsem výjimka…

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Jen

Ach jo, zase ta mobilní veze webu. 🙁 S tou je tolik problémů, tolik lidí si stěžuje, že se jim na ní něco nezobrazuje, že si občas říkám, jestli by nebylo lepší ji zrušit, aby se lidem na mobilech zobrazovala desktop verze, ve které jsou všechny potřebné informace. Tím by se předešlo mnoha podobným nedorozuměním – teď zdaleka nemluvím jen o tom, že v mobilní verzi není vidět datum vydání.

Michal Majzner
Michal Majzner
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Dekuju za to, co delate! A citim s Vami za tolik komentaru k jednomu datumu … odpovedel bych slovy predrecnika “zkuste se vcitit do cloveka, ktery venuje tolik sveho casu, aby Vam delal servis” … zkuste take do toho vlozit zdibec toho sveho? Mne treba vadilo ze pro prehled startu musim stihnout v rolovani prepnuti do desktop verze a pak mi doslo ze staci rozkliknout jakykoliv clanek a tam uz mi to dole neujizdi. Zapojil jsem trochu fantazie a od te doby v pohode. Takze jeste jednou diky, za obe verze, tak jak jsou! 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Michal Majzner

Díky, ale nemyslíte si, že je ta mobilní verze na obtíž? Nebylo by lepší ji deaktivovat, aby se lidé automaticky dostali na desktop verzi, kde jsou všechny informace? Nebylo by to ve výsledku lepší pro čtenáře?

Michal
Michal
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Desktop verze na mobilu – vetsi objem dat, necitelne male pismo (nutno zoomovat), to ma do idealu hodne daleko. Stacilo by umistit tlacitko jinam aby neujizdelo s docitanim clanku do sloupce na mobilu nez mobilni verzi deaktivovat.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Michal

OK, uvidím, co ten náš plugin umí.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Michal

Zkuste to teď, jestli je pořád aktivní to nekonečné načítání nových příspěvků, tedy zda přepínátko na desktop verzi pořád ujíždí. Zkusil jsem změnit něco v nastavení.

Michal
Michal
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Ano takto je ta potíž s utíkajícím přepínačem vyřešena.

Michal
Michal
5 let před
Odpovědět  Michal

E: ted koukam, ze predchozi diskutujici je taky Michal, mel bych asi pro poradek psal i prijmeni 😀

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Michal

Tak to mne těší. 😉

Martin N.
Martin N.
5 let před

Ve vší úctě, také mi tam ten den/datum velmi chybí. FB prostě z principu nikdy používat nebudu, opravdu všichni v dolním rohu displeje čas a datum nemáme a v mobilní verzi webu žádný pravý sloupec není. 😉
Jinak Vaši práci i práci celé redakce velmi oceňuji a cestou do/z práce články doslova hltám. Skvěle sestříhané měsíčníky na YT jsou pak třešnička na dortu. Díky za pochopení.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Martin N.

A nebylo by lepší, kdybychom uživatelům mobilních telefonů nabídli možnost prohlížet si náš web v klasické desktopové verzi? Ta mobilní je hodně ořezaná a nemá spoustu funkcí.

Martin N.
Martin N.
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Taková možnost existuje už teď, každý si může dole v menu přepnout na desktop verzi webu. Ony se ty články pak ale nečtou tak pohodlně.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Martin N.

Díky za názor. 😉

Rosťa
Rosťa
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Mobilní verzi rozhodně neodstraňovat!
Mám tel 6″, ale desktop verze je pořád nepohodlná.
Na weby chodím už v podstatě jen z mobilu a PC téměř nezapínám.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Rosťa

OK, šlo mi jen o to, že si dost lidí stěžuje, že v mobilní verzi jim chybí některé funkce desktopové verze.

Pavel
Pavel
5 let před

Taky bych uvítal v titulku datum a čas, já jsem fanda, ale ne extrémní, takže o startech mám přehled tak napůl a když vidím v titulku dnas živě, tak nevím, jestli to teprva bude, nebo už to třeba včera proběhlo… Ano dá se to logicky odůvodnit, jak to chápat, ale proč že jo, když by stačilo mít v titulku základní data a bylo by vše jasné i bez znalosti systému publikování článků…

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Pavel

Není potřeba žádná znalost publikování článků – vidím datum vydání, v textu je zítra, mám jasno.
P.S. Pokud by byl přenos už včera, měl byste v okně přenosu záznam. 😉

Pavel
Pavel
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Kolika lidem jeste budete vysvetlovat ze to vnimaji nespravne? Kdyz se tu tolik lidi na tom shodne, nebude na tom nahodou neco? Ano vsichni vime ze staci kouknout na datum vydani, trochu se zamyslet a tak, ale pohodlnejsi je se to dozvedet proste z prvniho mrknuti na titulek.

Bystroushaak
Bystroushaak
5 let před
Odpovědět  Pavel

Musím souhlasit. Pracuji jako programátor a tenhle fenomen dobře znám; tvůrce není uživatel. Pokud si uživatelé opakovaně na něco stěžují, není to jejich chyba, ale chyba designu. Více o tom pojednává například knížka „Design of everyday things“ (doporučuji).

Osobně se taky přikláním k absolutním datumům, ty relativní vnášejí do všeho jen bordel. Osobně se často ke článkům dostávám z RSS klidně o několik dní později a ty pojmy jako dnes a zítra a včera jsou jen matoucí, protože tou dobou už většinou neplatí.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Bystroushaak

Diskuse se poměrně vyrovnala, ozvali se i zastánci tohoto řešení, takže si myslím, že bude lepší jej zachovat, ať lidé trochu přemýšlí, není to nic mimořádného. Pokud se nepletu, tak i v RSS je uvedeno datum vydání článku.

Bystroushaak
Bystroushaak
5 let před
Odpovědět  Bystroushaak

To je confirmation bias, česky konfirmační zkreslení: https://cs.wikipedia.org/wiki/Konfirma%C4%8Dn%C3%AD_zkreslen%C3%AD

Člověk má tendence si vybírat ty informace, které podporují jeho vizi světa. Například výsledek diskuze vypadá takto:

Pro:
František 6.8.2019 (19:46)
Kurkumák 6.8.2019 (22:19)
maiden 6.8.2019 (22:52)
mirek 6.8.2019 (23:25)
Zbyněk Henzl 7.8.2019 (00:59)
Jirka Hadač 7.8.2019 (10:26)
Jen 6.8.2019 (23:18)
MartinH 7.8.2019 (01:23)
Honza 6.8.2019 (23:24)
Jen 6.8.2019 (23:42)
Martin N. 7.8.2019 (00:11)
Pavel 7.8.2019 (00:17)
MartinH 7.8.2019 (01:47)
peter_ 7.8.2019 (02:13)
Marek S 7.8.2019 (04:59)
maiden 7.8.2019 (07:26)
Charlie 7.8.2019 (10:33)

Proti:
Vlasta Liberácký 7.8.2019 (00:35)
ptpc 7.8.2019 (00:53)
Dušan Majer

Pro je sedmnáct lidí, proti tři. Přitom ti tři lidi by o nic nepřišli, kdyby to tak bylo. Argument proti zní, že lidi jsou dneska moc pohodlní. Nikdo nepsal nic o pohodlí, lidi psali že jsou z toho zmateni. Sám jsem z toho taky často zmaten, a moje zmatení nezmizí, když mi řeknete abych nebyl pohodlný.

V Design of everyday thing má autor pro tohle krásnou ukázku; představte si dveře, které mají z obou stran kouli. Lidi k nim přijdou a zkusí na ně zatlačit a ono to nefunguje. Pak za ně zkusí zatáhnout, a ono to pořád nefunguje. Teprve potom si všimnou cedulky, že by měli otočit koulí a zatáhnout. Pokud přijde jeden člověk, nepovede se mu dveře otevřít a zmateně na ne kouká, zatímco sto dalších lidí nemá problém, je to problém toho člověka. Pokud však sedmnáct lidí přijde a má problém otevřít dveře, není to jejich problém, je to problém designu těch dveří. Možná by na nich vůbec neměla být koule, možná by tam neměla být cedule, ale madlo a tlačná plocha z druhé strany, ať je na první pohled jasné, jestli tahat nebo tlačit.

Můžeme diskutovat o tom jak lidi zpohodlněli, ale momentální fakt z diskuze je, že lidi mají s něčím problém. Není to pohodlnost, ale zmatenost. Tím že s nimi o tom budete diskutovat problém nevyřešíte, ani nezměníte ty lidi. Jen demonstrujete neochotu vůbec uznat, že existuje.

Je to samozřejmě na vás. Odvádíte tu super práci a nikdo nemá nárok tu cokoliv navíc požadovat, ale ve chvíli, kdy se to stává víc lidem, tak bych se zamyslel nad tím jestli se nejedná o obecný fenomen psychologie a ne jen lenost.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Bystroushaak

Obecným fenoménem je, že lidé na internetu přestávají být ochotni myslet, vše potřebují mít jasně naservírované. A když se po nich chce, aby se zamysleli, aby vyřešili složitou rovnici datum vydání + 1, jsou zmateni. Nechci se aktivně podílet na podpoře tohoto trendu. Věřím, že naši čtenáři jsou na takové úrovni, aby takovou matematiku zvládli.
P.S. Nevím to jistě, ale mám pocit, že těch, kteří v diskusi napsali, že to chápou, bylo o něco víc.

Chronosphere
Chronosphere
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Já se ve vás začínám ztrácet,provozujeme web o kosmonautice,nebo o výchově uživatelů internetu?Na podivnou zaťatost,která se už projevila v případě Mall TV,ostatně už dojelo dost jinak kvalitních webů.Proč vlastně lidí ze svých stránek vyháníte?

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Chronosphere

Samozřejmě o kosmonautice, ale výchova přece není nic odtrženého od reality. Právě naopak – je obsažena ve všech aspektech našeho života, náš web nevyjímaje. A co se zaťatosti týče – někdy člověk musí dát na svůj vlastní názor, jindy na názor ostatních. každý musí určit sám, jak často kterou z těchto dvou možností zvolí a hlavně při jaké příležitosti kterou použije. Jmenoval jste dva momenty, ve kterých jsem se rozhodl spoléhat se na vlastní úsudek. Ale bylo by fér zmínit i případy, kdy jsem naopak dal na názory čtenářů. Ne, nechci se ničím chlubit, jen mi jde o to, aby to bylo vyvážené. Na názorech čtenářů mi opravdu záleží, ale není možné, aby lidé rozhodovali o všem. Jak s oblibou říkám, žádný stát neudělá referendum o tom, zda má někomu vyhlásit válku nebo ne. 😉 Ano, je to záměrně přehnané, ale snad si rozumíme.
Vy si opravdu myslíte, že někoho vyháním z našich stránek tím, že po čtenářích chci, aby chápali význam slova zítra ve vztahu k datu vydání? A pokud jde o přenosy a vyhánění, tak pokud někdo naše přenosy opustí jen kvůli tomu, že si musí hodinu počkat na záznam, tak tím dává najevo, že o ně vlastně ani tolik nestojí, že ho až tak nezajímaly.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Pavel

V životě je plno věcí, které se dají dělat pohodlněji a přesto je neděláme. Třeba by bylo pohodlnější nebrat si do opery společenský oděv, ale tepláky, ve kterých je určitě pohodlněji. A stejně je tam nikdo nenosí. Proto, prosím, nesnažme se být pohodlní za každou cenu všude. Vždyť to nebolí a člověk tím aspoň trochu trénuje své přemýšlení.

Vlasta Liberácký
Vlasta Liberácký
5 let před

Přátelé…Právě čtu v mobilu…První co je tam.je datum…6.8…..poté článek.Slovo zítra mi přijde jasné jak facka…Možná uvažuji moc jednoduše,ale proboha .to snad pochopí každý.Zítra je sedmého.Ráno se zeptám vnuka,jestli uhodne datum startu.Půjde do druhé.Dám Vám vědět,jak si s touto složitou úlohou poradil….Dušane,já nepotřebuji připomínat,že zítra je zítra…..A díky za Vaši práci….Vlasta.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Vlasta Liberácký

Díky moc za názor, už jsem začínal mít pocit, že jsem se svým názorem osamocený. No vidíte, já mobilní verzi webu prakticky vůbec nepoužívám a tak jsem ani nevěděl, že se v ní datum vydání článku ukazuje. Měl jsem dojem, že v ní chybí (ono v ní chybí i jiné věci, tak bych se nedivil tomu, že by datum chybělo). Ale opravdu jste mi udělal radost, že je to pro Vás srozumitelné, což jsem vždy považoval za samozřejmost. Při množství ostatních komentářů jsem začínal propadat „zmaru a depresím“ z toho, že to čtenářům není jasné.

Vlasta Liberácký
Vlasta Liberácký
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Hlavu vzhůtu…Uspěchaná doba.Kdybychom se mohli přít jen kvůli takovým hloupostem,bylo by to fajn.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Vlasta Liberácký

Jasně, vidím to podobně. 😉

Alois
Alois
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Nerad bych někoho urazil ale staré české přísloví praví : Chytrému napověz a … dolož.

ptpc
ptpc
5 let před

Dugi, keď niekto nie je ochotný obetovať pár sekúnd na to aby sa zorientoval kedy sa uskutoční nejaký štart, nemám k tomu čo dodať…

P.S.1: Inak, na mobile používam výhradne desktop verziu.
P.S.2: Depku – to snáď nie… 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  ptpc

Díky za názor, jsem rád, že tu zaznívají i hlasy, které podporují verzi, že nejsem nějaký z řady vybočující. 🙂
Jasně, že ne, proto jsem to dal do uvozovek. 😉
P.S. Duplicitní komentář i následnou reakci s vysvětlením jsem odmazal.

MartinH
MartinH
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Před lety jsem nestíhal kosmoschůzky, vždy to tu bylo až na poslední chvíli a já měl většinou už jiný program. Pak si mi ale napsal že to je každou středu (ano dalo se to vypozorovat, ale netrklo mě to). Od té doby jsem už žádnou nepropásl a taky na můj popud se tam objevila větička: „Tak jako každou poslední středu v měsíci.“ či něco podobného a  hned je každému nováčkovi jasné, kdy budou další a může plánovat rozvrh na několik měsíců dopředu. Chci tím říct že je tu poptávka a ne malá uvádět i datum startu. Je to takový problém? Třeba napsat „zítra (8.8.2019) v 6:35 odstartuje…“ Ne vše co je jasné autorovi je jasné i čtenářovi.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  MartinH

Já vím, jak to myslíte, ale říkám si, jestli každým takovýmhle krokem nepřispívám k lenosti a ubíjení kreativního přemýšlení u diváků.Teď to nemířím na naši skupinu, ale obecně se dá pozorovat, že lidé na internetu hrozně zlenivěli a je jim zatěžko udělat o pár kliknutí víc. Nemyslím si, že je dobrý trend a rád bych k němu pokud možno nepřispíval. Myslím, že lidé mají u nás dost zdrojů, jak se termínu startu dopátrat jen s minimálním přemýšlením.

Radim
Radim
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Máte s tou leností, ke které přispívate naprostou pravdu!
Díky vám už nemusím hledat, kdy která raketa startuje. Následně zjišťovat, jeslti je někde přenos a případně který je lepší. Ani angličtinu už nemusím cvičit, když mi to okomentujete a zajjímavosti o raketě či nákladu vyhledáte za mě.
Naprosto uznávám, že uvedením datumu startu (což bych tedy jinak uvítal) byste už mou kreativitu definitivně zabil!

R.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Radim

Jde vždycky o to, kam až chceme zajít. Přinášení zajímavostí a informací děláme rádi. Ale nechceme čtenáře vodit za ručičku jako dítě do mateřské školy. Předpokládám, že naši čtenáři jsou chytří lidé, kteří by s přičtením jedničky k datu vydání článku neměli mít problém.

peter_
peter_
5 let před
Odpovědět  MartinH

však toto, obyčajná drobnosť a taká diskusia…a toľko argumentov prečo nie,…

úprimne, ten dátum vydania článku je dosť nenápadný, hlavne keď vedľa neho svieti modrím autor a počet komentárov, čo hneď odpúta pozornosť od šedého drobného dátumu – skrátka dátum zapadne,..
navyše zvyčajne čítam po nádpise hneď prvú vetu a nehľadám dátum,..
podľa diskusie tuto mi príde, že takto to má dosť veľa čitateľov a príde mi zvláštne, že proti tomu sa takto Dušan bráni…ak informovať tak úplne

sám keď píšem napr. aj do emailu termíny, tak pre istotu furt pridávam aj dátum aby bolo jasné, kedy toto zajtra je – človek to môže čítať hoci kedy,..a príde mi to úplne normálne a nie ako nejaký servis pre hlúpeho čitateľa, ktorý je neschopný si pozrieť dátum,…však to nie je potreba prekódovať komplet stránku….

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  peter_

Vysvětlím proč se tomu bráním. Jak jsem psal, uživatelé internetu obecně postupně leniví a ztrácí chuť přemýšlet, vše potřebují mít zcela jasně uvedeno, aby nemuseli přemýšlet. Zdaleka nejde jen o náš server. Já se na tomto trendu nechci podílet. Chci samozřejmě přinášet lidem články a informace, ale tohle už mi trochu připomíná vodění dětí za ručičku do mateřské školky.

Honza
Honza
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Jak už jsem psal včera – na internetu jsem od dob, kdy o něm většina lidí neměla ani tušení. Vidím ten samý „úpadek“, na který poukazujete. Nicméně tento jev je dán tím, že na internetu jsou s jeho lepší dostupnosti stále hloupější a hloupější lidé, než tím, že by byli linejsi a linejsi. S tím nic neuděláte a je zbytecne proti tomu bojovat – socioekonomická situace taková prostě je.

Přijde mi trochu škoda, že už takovou dobu tu diskutujeme o takové drobnosti. Poptávka tu po tom je velká, realizace nic nestojí, čtenáři by byli spokojenější. Viz ten skvělý příklad s kosmoschuzkou. Taky se jednalo jen o vstřícný krok vůči čtenářům – a jak užitečný.

Z mého pohledu se tedy nejedná o vodění za ručičku, ale o prozakaznicky přístup a předcházení omylům.

Tím ale už účast v diskuzi končím, nikam to moc nevede. Každopádně ještě jednou díky za to ostatní.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Honza

Nemáte zač děkovat, souhlasím, že diskuse nikam nevede. A ještě dodám, že i když vím, že s tím trendem nic neudělám, tak se na něm aspoň nechci podílet a přispívat k němu.

ptpc
ptpc
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Ok. A tie uvodzovky som si nevšimol… 🙂

Marek S
Marek S
5 let před

Prikláňam sa k ozývajúcej sa skupine ľudí prosiacej po dátume. Mne osobne momentálny stav nejak extra nevadí, no myslím si, že uvádzanie presného dátumu vôbec nebude na škodu a bude to skôr posun k lepšiemu. 🙂
Jediné čo nechápem a čo ma udivuje, je akési zatnutie sa pána Majera a jeho tvrdohlavosť a obhajovanie. Obzvlášť, keď vidí ako po takej jednoduchej (a podľa mňa prínosnej) drobnosti volá toľko ľudí.
Tak ako mnohí predomnou, aj ja musím napísať, že si veľmi vážim a cením Vašej práce, no v tomto Vás proste nepochopím.

Na záver mi to nedá a musím si do Vás trošku pichnúť. 🙂
Keď ste teda už toľko krát spomenuli, že sa Vám nepáči to „vodenie čitateľa za ručičku“, že ste proti tomu, že čitatelia dnes zleniveli a chcete aby premýšľali (či kreatívne premýšľali), tak prečo potom v texte napríklad uvádzate „Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 0:35 SELČ.“?
Nemala by tam byť podľa Vás len tá informácia o pätnástich minútach? Veď čas štartu je v texte jasne uvedený a každý si vie logicky odvodiť (odrátať) tých 15 minút. Nie je to náhodou proti tejto vašej logike? Nie je to náhodou prehnané „vodenie za ručičku“? A nie je to náhodou presne ten istý prípad, ako za „zajtra“ doplniť (vypočítať) aj konkrétny dátum? 🙂
Ja len tak, na zamyslenie. 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Marek S

Dovolím si jen upřesnit, že je velký rozdíl v tom doplnit tam datum místo zítra a uvedením začátku přenosu. Když je v textu uvedeno zítra, je zcela jasné, kdy se startuje – nemůže o tom být pochyb. Ale u toho začátku přenosu je uvedeno: „přenos spustíme zhruba 15 minut“. Právě slovo zhruba je tam hrozně důležité. Všimněte si, že konkrétně u tohoto startu to nesedí. Startovat se mělo v 0:53, přenos měl začínat v 0:35. To není 15, ale 18 minut před startem. Pokud bychom začínali všechny přenosy striktně 15 minut před startem, nebylo by potřeba tam psát slovo zhruba, které je nyní nutné. Stejně tak by nebylo potřeba tam uvádět přesný čas začátku, protože by si to každý mohl dopočítat. Jinými slovy – zatímco u data startu je zcela jednoduše odvoditelné, kdy se poletí, začátek přenosu má odchylku v řádu několika minut a čtenář nemá možnost vědět, jestli to začne opravdu 15, 16, 17 nebo 18 minut před startem. Tato nepřesnost způsobuje, že je nutné to rozvádět detailně – narozdíl od data startu, kde není o čem spekulovat.

Bozek
Bozek
5 let před

Dobry den,
zobrazuje se prosim nekde live-chat? I kdyz se prepnu na stranku mallu, tak mam live-chat prazdny. Kdyz v zaznamu odpovidate na otazky z chatu, tak bych si rad otazky take precetl. Na YT mam pocit, ze i v zaznamu chat naskakoval podle toho jak to probihalo pri zivem vysilani. Je to i zde, nebo je problem jen u me?

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Bozek

Já s chatem problém nemám a zobrazuje se mi stejně jako na YT. Zkusil jste třeba jiný prohlížeč?

Bozek
Bozek
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Dekuji za odpoved. Zkousel jsem firefox, chrome i edge. Zkusil jsem se po ruznu posouvat zaznamem dopredu a vidim stale stejnych asi 8 zprav. Vsiml jsem si toho protoze nekdy kolem 48:30, reagujete na nejakou „hru“, ale dotaz samotny nikde neni. Proste chat skoro (v chrome a edge) prazdny a ve firefoxu mam chat uplne prazdny.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Bozek

Tou hrou byl Kerbal space program, vřele doporučuju.
A když necháte video běžet třeba minutu, stále se nic neukazuje, nebo je to jen když překliknete na nějaké místo a pak už se zprávy načítají?

Bozek
Bozek
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Hra vypada zajimave a dekuji za tip. Mate pravdu ze kdyz necham video chvili bezet, tak se tam nejake prispevky objevi, ale stejne tak nejak podivne.
Takto vypada chat, kdyz jsem jej nechal minutu bezet od zacatku a nasledne posunul na 47:00 a opet nechal bezet: http://bozek.cz/screens/firefox_2019-08-07_13-30-57.png

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Bozek

To je zajímavé, díky. Vypadá to, jako kdyby se nové příspěvky ukazovaly až dole a postupně odstrkovaly ty dříve špatně zobrazené.

Petr
Petr
5 let před

Hezký den, o parametrech výsledné orbity a porovnání schopností FH a F9, dále o videu ze záchytu krytu se dozvíme v „Krátké zprávy“, nebo aktualizací tohoto článku?
Jinak super přenos (jako vždy), já problém s datem startu ve článku nezaznamenávám.
Děkuji Vám za super práci!

Petr
Petr
5 let před
Odpovědět  Petr

Tak Musk má na svém twiteru už 3 hodiny video ze záchytu krytu. Paráda!

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Petr

Opravdu paráda. 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Petr

Hezký den,
jsem rád, že s datem nemáte problém. O úspěšném zachycení krytu jsme již vydali krátkou zprávu. Tento článek již aktualizovat nebudeme.

maiden
maiden
5 let před

Tento web ma po letech uz uplne jiny level. Uz to neni „o fandech pro fandy“, uz je to plnohodnotny server pro sirokou verejnost.
Ale co se tyce datumu… Kdyz musim preklikavat na jine stranky (coz ma do pohodlnosti opravdu daleko) o kosmonautice, abych se ujistil, kdy je start, tak se muze stat, ze na tech strankach uz zustanu.
Tak to proste je.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  maiden

Já si myslím, že je zbytečné překlikávat na jiné stránky – slovo zítra přece jasně určuje, kdy se startuje.

Ondra
Ondra
5 let před

Dobré ráno. Video (záznam) v článku není ke startu Falconu, ale Progresu. Je chyba jen na mém přijímači? S datem u článků problém nemám. Z časových důvodů čtu a sleduju stejnak vše ze záznamu/později.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Ondra

Hezký den,
chyba bude u vás, teď jsem to kontroloval a video v článku je Falcon. navíc pokud by to tak měli všichni, tak si myslím, že by problém hlásilo víc lidí.
P.S. Díky, jsem rád, že Vám datum nedělá problémy.

zvejkal
zvejkal
5 let před

Zdravim. Som na mobilnych datach, video nenatiahnem.
Podarik sa start? Ak ano, ake parametre ma draha?
Dik!

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  zvejkal

Hezk ýden,
podařil se jak start, tak záchyt aerodynamcikého krytu. Výsledná dráha zatím není známa a budeme o ní informovat v krátké zprávě.

Vojta
Vojta
5 let před

Nevím, jestli je to novinka, ale všiml jsem si toho až teď.
Nebylo by možné nastavit vložené video tak, aby se nespouštělo automaticky? Zvlášť z mobilních dat si to ukusuje nepříjemně velké a hlavně nečekané sousto.

Mr. G
Mr. G
5 let před
Odpovědět  Vojta

Toto si dokazete nastavit sam v mobile.
Internetove nastavenia – uzitocne funkcie – povolit automaticke prehravanie – OFF (plati pre android)

Vojta
Vojta
5 let před
Odpovědět  Mr. G

Díky, nenapadlo mě to. V každém Androidu je to nejspíš jinak. U mě je to v Chrome-Nastavení-Nastavení Webu-Média.
Zvlášť příjemné to není ani na desktopu (tam jsem příslušné nastavení ve Firefoxu nenašel – jen ztlumení zvuku), ale není to kritické.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Vojta

Je to novinka, nastavil jsem to tady asi teprve podruhé. Myslel jsem si, že to bude pro uživatele lepší. Ale samozřejmě to mohu u příštích přenosů deaktivovat.

Vojta
Vojta
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Pro přímý přenos to nemusí být od věci, ale u záznamu mi nepřijde rozumné, aby se video spouštělo po každém odeslání diskuzního příspěvku nebo načtení těch nových. Ale Mall bude samozřejmě rád, když se přehrají reklamy.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Vojta

Mall s tím rozhodnutím nemá nic společného – aktivoval jsem to u nás sám od sebe, nikdo mi to nedpooručil. Prostě jsem to nastavení objevil a tak jsem ho aktivoval. Ale klidně to u příštích přenosů deaktivuju.

Mafr
Mafr
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Dobrý den pane Majere.
Pokud může, prosím pro příští záznamy deaktivujte. Na mobilních datech je to nepříjemné. Pokud si chci jen přečíst článek, nestojím o zpuštění videa, které je navíc plné reklam. Zlatě YT.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Mafr

Jasně, to vůbec není problém, jak píšu, udělal jsem to v dobré víře, že to lidem pomůže. Pokud to někomu vadí, respektuju to a příště už to tam nebude. 😉

Charlie
Charlie
5 let před

Jsem také pro čas a datum. To je naprosto zásadní údaj.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Charlie

Čas tam je a datum zjistíte tím, že se podíváte na datum vydání článku a pokud je v textu napsáno zítra, přičtete +1. Považuji za zbytečné to duplikovat v textu.

Tomas mik
Tomas mik
5 let před

Moc dekuji za prodlouzeni prenosu.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Tomas mik

Rádo se stalo. 😉

Alois
Alois
5 let před

Očekával bych diskuzi s autorem článku na odborné úrovni, tedy věcnou. Chápu ale i ty kteří na to nemají, že hledají formální zástupné problémy a tím se realizují. Je to ale otravné a zařadil bych je do pokleslé kategorie Hledačů překlepů.

RiMr
RiMr
5 let před

…teda vidím veeelkou diskuzi, tak si říkám SUPER, že se tu bude živě diskutovat o dosažené dráze s tímto nákladem, o dalším úspěšném přistání krytu jak do peřin, o následující dlouhé přestávce mezi starty (proč? nejsou kšefty? Ani Starlink nemůže letět dřív?).
Ale ono né, tady se asi na třistapadesátiosmi příspěvcích točíte na datumu… proboha lidi, nebuďte takoví hnidopiši!!! Když už to napíše jeden, to se musí ozvat ještě padesát dalších „jájájájá taky tam to datum musím mít, jak mi to sousto někdo nepředkouše, tak to nepolknu!“
Díky Kosmonautixu za skvělou práci!

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  RiMr

Není zač, děláme to rádi, ale některé aspekty jsou trochu složitější.

Al
Al
5 let před
Odpovědět  RiMr

Tak veru, už po niekolky krát som otvoril veľkú diskusiu, a trošku som sa bál že to bude o Mall.tv. čuduj sa svete nie, téma je dátum.
Ďakujem za prenos a skvelú prácu Kosmonautixu.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Al

Nemáte zač děkovat. Diskuse o Mall.TV se naštěstí již vytratily, protože diváci vidí, že se situace skutečně zlepšila. Teď asi bdue chvíli rezonovat datum 🙂

Pepa
Pepa
5 let před

Mám dotaz dotaz, proč nechytá i druhá polovina krytu z Falconu ?

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Pepa

Bude se chytat, zatím je to jen testovací fáze. 😉

vencour
vencour
5 let před

Jak jen to …
Jak primitivní. A jak účinné, takové přistání 🙂

maro
maro
5 let před

Jsem jednoznačně pro datum a čas. A abych řekl pravdu, tak zrovna ty přenosy jsem s mallem úplně vzdal. Ani už nechci řešit, že to „ještě nemá“ k puštění, když přijdu třeba za hodinu. Takže okamžitě jak vidím článek „přenos“ tak skáču na youtube a vyhledávám jméno. Vždycky to tam někdo má. A když přijdu půl hodiny po startu, vždycky si můžu scrollnout v čase tam kam chci.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  maro

Tenhle přenos byl delší než obvykle, ale i tak byl záznam k dispozici zhruba hodinu a čtvrt po ukončení přenosu. To už není nic hrozného. Stačí tu být včas a sledovat vše živě, nebo si počkat jen pár desítek minut. Ale záleží samozřejmě na každém, co mu vyhovuje více. My jsme nikdy naše přenosy nikomu nenutili. Od začátku to byla jen alternativní možnost.

maro
maro
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Jasně. U youtube prostě bylo a je víc svobody. Když mi uteče start o dvacet minut, můžu si ho prostě i tak pustit hned jak přijdu.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  maro

Hmmm, počkat si chvilku se v dnešní době asi nenosí. Ale jo, pokud vám ta rychlost vynahradí to, že tam nebudou naše informace navíc … proč ne.

Vláďa
Vláďa
5 let před

Zdravím, ohledně těch krytů. Jsou ty dvě zatím chycené půlky spolu kompatibilní? Resp. pokoušelo se SpaceX tentokrát chytit druhou část nebo chytají pořád tu samou? Diky

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Vláďa

Tato informace není k dispozici.

Mikbasket
Mikbasket
5 let před

Kluciiiiiiii, už startoval 4 rakety a vy jste to pokecali…..

S omluvou… A respektem kpraci DM…. Jsem pro datum…..

Brodský
Brodský
5 let před
Odpovědět  Mikbasket

Taky mám respekt k práci Dušana. A datum je mi ukradený.
Prokecali jste nádherný video, jak si kryt tiše sedá do sítě. (Ovšem je to krásná noc jako z pohádky a větřík ani nezavane.) Ale abych to nepřechválil: Kryt dosedl nejmíň 2 metry vpravo od středu sítě – fuj. Ještě je co zdokonalovat! 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Brodský

Odkaz na video jsme dali do krátké zprávy, neuniklo nám ani tohle. 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Mikbasket

není se zač omlouvat, lidé mohou mít na stejnou věci jiné názory. A o startech všech raket jsme informovali. 😉

Vilém Valkoun
Vilém Valkoun
5 let před

Při vší úctě pane Majere – i já se přidávám k těm pomaleji myslícím, kterýžto (mo)mentální stav je zapříčiněn únavou ze zaměstnání… 🙂
Na začátku článku vnímám datum vydání 6.8.2019, o kus dále se píše „zítra po půlnoci“. Já vím, že když bude po půlnoci, bude už zítra, ale je li to takto napsáno vnímám to jako „po zítřejší půlnoci“, protože ještě bude (článek vydán 6.8.) „dnešní půlnoc“, a dovozuji si tedy 8.8. hóóódně brzy ráno 🙂 . Z pohodlnosti, kterou si mohu dovolit ve volném čase a ne v zaměstnání, mi živý přenos unikl, dnes zjišťuji, že je zde již záznam.
Ale když nejde o život…doplní si každý sám…
Vašemu webu velmi fandím, je pro mne záhadou, jak lze neúnavně shromažďovat tolik aktuálních informací, díky!

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Vilém Valkoun

Díky za názor, ale když zapojíte logiku, tak při tempu vydávání dvou článků denně nedává smysl, proč bychom měli o přenosu informovat s takovým předstihem. 😉
A k poslední větě – to víte, pořád nás to baví a hlavně máme skvělou komunitu čtenářů, bez kterých by to nešlo.

fourge
fourge
5 let před

Zdravim redakciu, popravde aj ja som Vase komentovane prenosy vzdal.. Youtube ma vzdy upozorni notifikaciou, skvele funguje ci uz v mobile alebo na smart tv a hlavne je moznost posuvat sa vo videu aj ked bezi prenos a prenos je k dispozicii okamzite. Posledne starty Falconov uz pozeram priamo od spaceX, lebo mall.tv casto nefungoval a uz ma to jednoducho prestalo bavit. Mrzi ma to, ale je stale pre mna nepochopitelne, ze ste presli na tuto platformu, ktora je 100 rokov za opicami, urcite vsak viete co robite a minus jeden dlhorocny sledovatel je pre Vas zanedbatelny. Co sa tyka datumu, urcite sa priklanam k uvadzaniu datumu, ja som momentalne v Australii, kde je casovy posun a tym padom je vase zajtra uz moje dnes.. Inak drzim palce, Vase clanky budem citat nadalej a Vas web navstevujem kazdy den, len skoda tych komentovanych prenosov.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  fourge

Mám dojem, že jste naše přenosy viděl naposledy před několika měsíci. Na začátku roku tam opravdu byly technické problémy, ale ty se podařilo vyřešit a teď to jede dobře. Přenosy šlapou, záznam bývá k dispozici do hodiny, maximálně hodiny a půl. To je podle mého názoru rozumná čekací doba. A pokud se nepletu, tak by měla být k dispozici i aplikace pro chytré televize. Ale to berte s rezervou, protože já chytrou TV nemám, tak se o to až tak nezajímám. Stejně tak nevím, pro jaké typy televizí ta aplikace je. Mimochodem to, že se služby Mall.TV zlepšily, není jen můj osobní názor. Napsalo mi to již několik lidí, kteří tu začátkem roku psali hodně ostré komentáře. Ve svých aktuálních komentářích se omluvili, že jednali pod vlivem emocí a že teď vidí zlepšování služeb. Kupříkladu start Progressu byl v jednu chvíli spuštěn na 1700 přehrávačích a problémy, pokud se nepletu, nehlásil nikdo.
Vaše argumenty mi přijdou trochu úsměvné – píšete, že Vás YouTube vždy upozornil. Opravdu potřebujete aplikaci na to, aby vás upozornila na něco, co vás zajímá? Pokud ano, tak i teď je několik možností. Můžete třeba odebírat RSS našich článků – pár hodin před startem vydáváme článek s přenosem. Nebo nás sledujte na Facebooku – ke každému komentovanému přenosu zakládáme událost, lidé se k ní mohou přihlásit a dostanou upozornění. Takže možnosti tu jsou, kdo chce, ten se o přenosu snadno dozví. Pokud se nepletu, tak už by mělo být možné se v přenosu vracet zpět i na MALL.TV. Fascinuje mne, jak jsou lidé doslova posedlí tím, že na YouTube je záznam k dispozici hned. To sledujete přímý přenos a hned po jeho skončení si pouštíte záznam? Nebo to berete tak, že když nestihnete přenos, tak si pustíte aspoň záznam? Domnívám se, že pokud někdo nestihne přímý přenos, tak většinou to nebývá o minutu, ale třeba o hodinu. V takovém případě už je i na Mall.TV k dispozici záznam. Takže je to skutečně jen bouře ve sklenici vody.
Možná bych se na vašem místě zkusil zamyslet, zda není na čase zkusit dát Mall.TV šanci a osobně se přesvědčit, zda nastal onen avizovaný posun (který vidí i jiní diváci). Samozřejmě Vás do sledování našich přenosů nenutím, ale myslím si, že setrvávat za každou cenu na názoru, že už Mall.TV sledovat nebudete, protože na začátku roku měla technické problémy, mi přijde trochu krátkozraké.

fourge
fourge
5 let před

A este ma napadla jedna, preco jednoducho neurobite anketu youtube vs. mall.tv ? Aj ked mam pocit, ze jej vysledky by Vas nepotesili…

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  fourge

To je jednoduché – ta anketa by nám k ničemu nebyla. Lidé totiž nemohou rozhodovat o všem. Když to přeženu, tak taky stát nevyhlásí referendum, zda má jinému státu vyhlásit válku. Navíc v té anketě by velmi pravděpodobně rozhodovaly emoce. někteří lidé Mall.TV odepsali po problémech na začátku roku a od té doby si ji nepustili, takže nevidí to zlepšení. Tím pádem by anekta nebyla vypovídající.

Jiří Peták
Jiří Peták
5 let před

Dobrý den, prosím o deaktivaci aktomatického spouštění přehrávání videa. Opravdu nejsem nesvéprávný a umím si spustit přehrávání videa sám. Děkuji.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Jiří Peták

Dobrý den, díky za názor. Podobný požadavek mělo více diváků, u dalších přenosů již automatické přehrávání deaktivuji. Myslel jsem si, že to bude pro diváky užitečné, ale spletl jsem se.

Tomáš Kalisch
Tomáš Kalisch
5 let před

Dobrý den,
díky za články. Záživná diskuse 🙁 Možná jsem přehlédnul výsledek diskuse. Budete datum uvádět?
Jsem pro datum 😉 Díky

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Tomáš Kalisch

Dobrý den,
nebudeme, protože nechci přispívat k trendu postupného úbytku přemýšlení uživatelů internetu.

Tomáš Kalisch
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Díky … za nic. Až dnes jsem se dozvěděl, že někde v rohu je datum, že články nevydáváte dříve než 24 hodin před startem.
Ono to není o úbytku přemýšlení uživatelů, ono je to opravdu o orientaci v článcích a znalostech, kde datum najít!
Nečtu články ihned, ale až mám čas.
Je to vaše volba, když nechcete slyšet návrhy ke zlepšení už tak kvalitních článků. Je to chyba.

Jen chci říct, že je a hlavně bude spousta nových uživatelů, kteří se budou vztekat nad tím, že budou hledat info o startech jinde (stejně jako já). Protože pojem zítra je na nic.

Věřte, že tato diskuse nebude poslední. Vždy se najde někdo, kdo vám to navrhne a věřím, že máte čas, stále opakovat „nesmyslené“ argumenty o snižování trendu postupného úbytku přemýšlení uživatelů internetu.

V článcích i videích uvádíte samá fakta a potom je tam zítra 😉

Nic ve zlém, já si to teď už budu umět najít 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Tomáš Kalisch

Jsem rád, že tahle diskuse někomu pomohla. Datum je hned nad prvním odstavcem, takže v rohu bych tomu úplně neříkal.

Jiří Peták
Jiří Peták
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Více pokory prosím pane Majere, váš web jsem měl rád, ale nebude mi chybět.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Jiří Peták

Je to vaše plné právo. My naše články nikomu nenutíme, pouze je nabízíme každému, kdo má o ně zájem. Pokud o ně někdo nestojí (z jakéhokoliv důvodu), má na to právo. Sice netuším, proč nás chcete přestat číst, ale jak jsem psal, nikoho ke čtení našeho webu nenutíme, nenutili jsme a ani nutit nebudeme.
Teď nemířím na vás konkrétně, ale pokud je absence striktního uvedení data startu pro někoho tak důležitá, že bez něj nechce číst naše články, tak asi opravdu bude lepší, když dotyčný čtenář zavítá na weby, které mu budou vyhovovat více, protože vše naservírují až pod nos a on se nebude muset zatěžovat složitým přemýšlením nad rovnicí datum vydání + 1. Já věřím, že náš web navštěvují lidé, kteří tuhle rovnici zvládnou vyřešit.

Řebík
Řebík
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Asi to do diskuze úplně nepatří, ale já bych vás naopak podpořil a poděkoval za kvalitní přenosy i články. Samozřejmě nějaké mouchy se najdou, ale za přístup k velice kvalitním informacím je velice snadno upozadím.
Ř.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Řebík

Děkuji Vám, velice si toho vážím.

peter_
peter_
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Dušan, vďaka, že nás máš za lenivých blbcov. Bystroushaak ti dal jasnú štatistiku, dal si tú námahu a zrátal v tejto diskusii názory pre a proti, pričom výsledok je jasne pre. A ty po tom odpovieš, že „máš pocit“, že názorov proti bolo predsa len viac, resp. schvaľujúcich súčasný stav…sorry, ale trochu sebareflexie by nezaškodilo.
Ak niečo chýba „ľuďom na internete“ tak to nie je schopnosť riešiť logické hádanky, ale kritické myslenie a to nepodporíš tak, že nebudeš informovať úplne ale prostredníctvom rébusov.
Osobne nemám toľko času, že čítam tu každý článok ako kedysi, ale na nejaký zaujímavý štart sa občas pozriem, občas prečítam niečo čo ma viac zaujíma. A keď to je tak, že dnes víjde článok s názvom v prítomnom čase (ako včerajší , či vlastne dnešný, či kedy to bol…štart atlasu), tak prvá myšlienka je, že aha, asi som niečo zmeškal, potom prečítam celý prvý odstavec, aby som sa na jeho konci dozvedel, že som to nezmeškal, a až v ďalšom odstavci sa dozviem v akom čase to môžem zmeškať….
Ak by to bol informačný článok bez prenosu, že sa chystá nejaký štart, tak mi to nevadí, ale ak už je tam „ŽIVE“, tak ten dátum a čas by mal byť uvedený čím skôr. Lebo už sa mi stalo, že kým som vyriešil túto rovnicu, overil si to inde, že naozaj sa štartuje v momente kedy čítam článok, a dospel k výsledku, tak prvý stupeň už bol odhodený,…a povedzme si úprimne, mnohých asi najviac napína tá prvá fáza letu…lebo áno, je to furt vzrušujúce a málo kto chce o to vzrušo prísť,….skrátka je to „spektákl“…,…
Skrátka tento súčasný prístup len zhoršuje pomer signál/šum…keď to mám povedať takto inžiniersky.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  peter_

Nemám naše čtenáře za blbce, to rozhodně ne! Nedávejte mi, prosím, do úst něco, co bych si nikdy nedovolil – našich čtenářů si vážím. Ta lenost byla mířená spíše obecně na všechny uživatele internetu, kteří si až moc zvykli na to, že dostanou vše až pod nos. Chci věřit tomu, že naši čtenáři takoví nejsou, věřím jim. Při čtení tohohle komentáře jsme si uvědomil ještě jednu věc. od založení našeho blogu, což už bude pár let, uvádím data pořád stejně. Takováhle vlna se zvedla až nyní. Ale teď se zkusme zamyslet – když to lidé zvládali až doposud, není to spíše náznak nějakého trendu? Co když bych jim vyšel vstříc a data uváděl explicitně. Já opravdu začínám mít strach, že za deset let by tu mohla být úplně stejná diskuse o tom, že jsou lidé zmatení a že požadují, aby po startu rakety byla všechna slovesa převedena na minulý čas, aby to nebylo matoucí. Jasně, přeháním, ale snad si rozumíme. Je to o posouvání hranic. Lidé to až doposud zvládali, tak proč to nezvládají dál? A co nebudou zvládat za pár let? Datum vydání článku je zcela jasně vidět, když se tam napíše slovo zítra, tak není o čem přemýšlet.

peter_
peter_
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

viac článkov oproti začiatku,…jednoduché…ako som písal, už selektujem čo čítam a preto je fajn mať v úvode čím viac info, aby som sa mohol rozhodnúť či článok prečítam, alebo mám na neho čas neskôr, alebo ho vynechám úplne…je to úplne jednoduché Dušan, to že je takto uvádzaný dátum už desať rokov, neznamená, že to má byť status quo,…

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  peter_

Já vím, jenže mám strach, že když povolím tady, tak co přijde za dalších deset let. Je to něco, s čím vnitřně nesouhlasím a opravdu se bojím toho, že jednou přijde doba, kdy lidé budou chtít po startu rakety přepsat všechna slovesa na minulý čas, aby je to nemátlo. Zní to jako šílenost, ale před pár lety jsem si taky myslel, že nikdy nenastane doba, kdy budou naši čtenáři říkat, že jsou zmateni z použití slova zítra, když je nad tím odstavcem vidět datum vydání.

Petr Slavík
Petr Slavík
5 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Je neskutečné, kolik jste toho napsal. Přitom je to taková blbost. 10 stisknutí klávesy a datum je na světě.

V práci máme taky takového, který raději napíše 20 emailů, proč to nejde a je to špatně, než aby to udělal.

Ty články píšete pro nás :-)?

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Petr Slavík

Nejde mi o počet ťuknutí do klávesnice, ale o princip. Připadá mi to jako vodění dětí za ručičku do školky. Proto o to nestojím. Ano, články píšeme pro čtenáře, což je snad vidět, ale taky musíme mít nějaké vlastní názory. nemůžeme dělat úplně všechno podle čtenářů.

RiMr
RiMr
5 let před

Moc se omlouvám, že ruším plodnou a přínosnou diskuzi „mnoho psů zajícova smrt“ na téma – Nestojí mě to sice ani korunu, ale o to víc do toho budu kopat frflat a pózovat jaký jsem borec a nakonec demonstrativně odejdu ve stylu „a já vám umřu a vy budete smutní“
ale
nevíte někdo, čím je způsobená následující dlouhá mezera mezi starty?

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  RiMr

Musím se přiznat, že netuším. Rád bych odpověděl, ale opravdu nevím.

Petr
Petr
5 let před

Sleduji pane Majer vaše komentované přenosy od počátku jejich existence, ještrě na YouTube, a pravidelně i web Kosmonautix jako takový.
Palec nahoru, skutečně skvělá práce !!

Ale tvrdit, že přechodem z YT na MallTV se něco zlepšilo, nebo že už je vše OK? To asi ne…
Dnes jsem se konečně dostal k přehrání letu F9 s Amosem, okno MallTV (Windows 10 + Chrome) ani náhodou nenabídlo po celou dobu přehrávání přesměrování na podporovaná zařízení, např. ChromeCast (doma jich mám asi 5), zkouknuto tedy na PC.

Každou chvíli se video navíc zastavilo, po znovuspuštění otravná REKLAMA. To opravdu ? Několikrát se video zastavilo a skočilo zcela na začátek, samo od sebe. To je už velmi otravné..

To už v minulosti mnohokráte, a dle reakcí mých známých, které jsem na váš web v minulosti odkázal, nejsem rozhodně sám s těmito zkušenostmi s vaším „upgradem“ na MallTV. A nebyla to žádná anomálie, je to běžný jev při přehrávání ze záznamu.

Nic z toho se NIKDY na Y.T. opravdu nedělo.

Jinak bych také přikláněl k tomu uvádění datumu z výše uvedené diskuze…
Ještě jednou děkuji za vaše přenosy a články.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpovědět  Petr

Hezký den,
nemáte zač děkovat, děláme to rádi. Co se reklam týče, tak to řeším, hlásilo mi to už více lidí. Pokud máte problémy se stabilitou nebo kompatibilitou, doporučuji kontaktovat přímo Mall.TV. Třeba Vám poradí co a jak dělat.

https://kosmonautix.cz/2019/08/06/zive-a-cesky-falcon-9-sklada-reparat-s-druzici-amos/