Evropské technologické centrum zve na den otevřených dveří

Leckdo by si mohl myslet, že ve střední Evropě není možné navštívit místo, které by bylo nabité kosmonautikou. Opak je ale pravdou. Pokud pomineme nejrůznější muzea a science centra, která se zaměřují i na kosmonautiku, tak si uvědomíme, že Evropská kosmická agentura ESA má svá střediska rozložená po celém kontinentu. Nejznámějším a také největším je technologické středisko ESTEC u nizozemského městečka Noordwijk. A tohle středisko na začátku října opět otevře své dveře všem zájemcům o kosmonautiku a věřte, že je co sledovat.

Mluvím z vlastní zkušenosti – na dni otevřených dveří jsem byl již třikrát a ani letos nevynechám. ESTEC totiž nabízí setkání s kosmonauty, spousty modelů kosmické techniky ve vitrínách na chodbách, stánky s odborníky z různých misí, kterých se můžete zeptat na cokoliv, co vás zajímá, součástí bývají i prohlídky montážních hal, kde je k vidění skutečný letový hardware – v minulých letech to byla evropsko-japonská sonda BepiColombo. Letos bychom snad mohli vidět sondu Sentinel 5P.

Den otevřených dveří v ESTECu se koná v neděli 2. října. Vstup na akci je zdarma, jen je nutné se předem zaregistrovat na internetu a vytisknout si vstupenku. Na cestě do Nizozemí a zpátky můžete navštívit technická muzea ve Speyeru a Sinnsheimu.

Naše články z návštěv:
ESTEC 2013
ESTEC 2014
ESTEC 2015
Speyer 2013
Speyer 2014
Speyer / Sinnsheim 2015

Evropské technologické centrum zve na den otevřených dveří, 2.5 out of 5 based on 15 ratings

Rating: 2.5/5 (15 votes cast)

17 komentářů ke článku “Evropské technologické centrum zve na den otevřených dveří”

Omlouvám se za otázku mimo téma, ale datum dne ot. dveří mi ji připomněl. V termínech startů jsou uvedeny dva lety Falconu v říjnu ze základny Vandenberg. Nevíte někdo přesný datum alespoň jednoho startu? Neumím to najít. Budu v říjnu dva týdny na západním pobřeží USA a kdybych měl šanci vidět start, asi bych měl zástavu pumpy od samé radosti. 🙂

V nepriamej suvislosti s clankom sa opytam – pozna niekto tuto vystavu?

v septembri bude u nas a chcem tam ist so synom.

3. Zbyněk napsal:

Nechtěli byste udělat nějakou akci s fanoušky kosmonautice? Třeba zájezd s vámi jako průvodcem? :))

4. Matej napsal:

Za sebe muzu rict, ze bych tam znova nejel. Tech lidi je tam uz fakt moc, doslova si tam slapou po hlave. Byl jsem tam letos v dubnu a vse jsem mel temer sam pro sebe, v celem arealu bylo sotva 10 lidi a vlacek jel poloprazdny, takze doporucuju, ale rozhodne mimo tento termin. Dokonce mi to prislo lepsi nez navsteva NASA na Floride.