sociální sítě

Přímé přenosy

H3 (Michibiki 5)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Spire Global

Společnost Spire Global získala od společnosti Deloitte kontrakt na návrh, výstavbu a provoz osmi družic, které podpoří její úsilí v oblasti kybernetické bezpečnosti na oběžné dráze.

Shijian-21

Čínské experimentální družice Shijian-21 a Shijian-25 se oddělily na geostacionární oběžné dráze poté, co byly měsíce v dokovacím zařízení a prováděly testy doplňování paliva na oběžné dráze.

Čína

Čínská vesmírná správa zveřejnila politický plán zaměřený na urychlení rozvoje komerčního využití vesmíru a jeho začlenění do širších národních vesmírných ambicí.

VZLUSAT-2

Družice VZLUSAT-2, která vyfotila „první české vesmírné selfie,“ shořela v atmosféře. VZLU AEROSPACE zpřístupňuje část dat, která pořídila. VZLUSAT-2 naposledy zachytila německá výzkumná stanice Neumayer Station III na Antarktidě.

Varda Space

Společnost Varda Space Industries 28. listopadu oznámila, že její pátá mise s názvem W-5 dosáhla oběžné dráhy po startu z vesmírné základny Vandenberg Space Force Base na palubě sdílené lodi Transporter-15 společnosti SpaceX.

ESA

Program lidského a robotického výzkumu (HRE) Evropské kosmické agentury nezískal na ministerské schůzce rozpočet, který požadoval. Členské státy souhlasily s příspěvkem ve výši 2,66 miliardy eur, což představuje zhruba 70 % z požadovaných 3,77 miliardy eur. ESA stanovila svůj celkový rozpočet na 22,1 miliardy eur.

ESA

Evropská kosmická agentura a litevský vesmírný startup Astrolight staví první optickou pozemní stanici (OGS) v Kangerlussuaqu v Grónsku, aby posílily pozemní komunikaci a pomohly chránit před rušením signálu nebo pirátstvím.

Bajkonur

Při startu rakety Sojuz 2.1a došlo k poškození vzletové rampy 31/6 na kosmodromu Bajkonur. Dle neoficiálních informací mohou opravy trvat až 2 roky. Rampa 31/6 je jediná, odkud mohou startovat pilotované lodě.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Vylovení po nouzovém přistání do vody

Vzpomínky na výcvik

„Dnešek byl pro mě a Terryho mokrým začátkem týdne. Na první výuku dnešního rána jsme zamířili do Hydrolabu – velkého bazénu v Hvězdném městečku, kde se nacvičují především výstupy do volného kosmu. Tam jsme procvičovali procedury, které bychom museli provádět, kdybychom se Sojuzem přistáli do vody. Nacvičovali jsme bezpečné připojení v případě, že bychom po přistání museli být vyzvednuti do záchranného vrtulníku.

Pondělí 9. prosince 2013

Při běžném přistání samozřejmě helikoptéry přistanou vedle návratového modulu a personál záchranného týmu pomáhá posádce dostat se ven. Ovšem mohou nastat situace (a v minulosti už nastaly), při kterých není možné, aby vrtulníky přistály. A pak ještě navíc mohou nastat také přistání do vody a to zejména při selhání nosné rakety v pozdější fázi osmiminutového letu na oběžnou dráhu. V tom případě by návratový modul přistál v Tichém oceánu.

V Hydrolabu se nacvičují hlavně výstupy do volného kosmu.
V Hydrolabu se nacvičují hlavně výstupy do volného kosmu.
Zdroj: https://plus.google.com/

Terry a já jsme oba tyto scénáře nacvičovali v našich standardních skafandrech Sokol, a také v suchém obleku Forel, který je součástí naší nouzové výbavy pro přežití. Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb, který mnoho věcí docela usnadňoval. Oba dva jsme už ale v minulosti zažili skutečné vyzvednutí vrtulníkem, které bylo součástí výcviku vojenských pilotů.

Oba scénáře jsme nacvičovali ve skafandru Sokol i v suchém obleku Forel.
Oba scénáře jsme nacvičovali ve skafandru Sokol i v suchém obleku Forel.
Zdroj: https://plus.google.com/

Veškeré činnosti související se záchranou vrtulníkem – oblékání do obleku Forel, opuštění návratového modulu, použití signalizačních prostředků a dalších potřeb k přežití – jsme nacvičovali v létě. O tom ale zase někdy příště.“

Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb.
Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb.
Zdroj: https://plus.google.com/
Nácvik bezpečného připojení k vyprošťovacímu jeřábu.
Nácvik bezpečného připojení k vyprošťovacímu jeřábu.
Zdroj: https://plus.google.com/

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroj obrázků:
https://plus.google.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.