sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Vylovení po nouzovém přistání do vody

Vzpomínky na výcvik

„Dnešek byl pro mě a Terryho mokrým začátkem týdne. Na první výuku dnešního rána jsme zamířili do Hydrolabu – velkého bazénu v Hvězdném městečku, kde se nacvičují především výstupy do volného kosmu. Tam jsme procvičovali procedury, které bychom museli provádět, kdybychom se Sojuzem přistáli do vody. Nacvičovali jsme bezpečné připojení v případě, že bychom po přistání museli být vyzvednuti do záchranného vrtulníku.

Pondělí 9. prosince 2013

Při běžném přistání samozřejmě helikoptéry přistanou vedle návratového modulu a personál záchranného týmu pomáhá posádce dostat se ven. Ovšem mohou nastat situace (a v minulosti už nastaly), při kterých není možné, aby vrtulníky přistály. A pak ještě navíc mohou nastat také přistání do vody a to zejména při selhání nosné rakety v pozdější fázi osmiminutového letu na oběžnou dráhu. V tom případě by návratový modul přistál v Tichém oceánu.

V Hydrolabu se nacvičují hlavně výstupy do volného kosmu.
V Hydrolabu se nacvičují hlavně výstupy do volného kosmu.
Zdroj: https://plus.google.com/

Terry a já jsme oba tyto scénáře nacvičovali v našich standardních skafandrech Sokol, a také v suchém obleku Forel, který je součástí naší nouzové výbavy pro přežití. Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb, který mnoho věcí docela usnadňoval. Oba dva jsme už ale v minulosti zažili skutečné vyzvednutí vrtulníkem, které bylo součástí výcviku vojenských pilotů.

Oba scénáře jsme nacvičovali ve skafandru Sokol i v suchém obleku Forel.
Oba scénáře jsme nacvičovali ve skafandru Sokol i v suchém obleku Forel.
Zdroj: https://plus.google.com/

Veškeré činnosti související se záchranou vrtulníkem – oblékání do obleku Forel, opuštění návratového modulu, použití signalizačních prostředků a dalších potřeb k přežití – jsme nacvičovali v létě. O tom ale zase někdy příště.“

Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb.
Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb.
Zdroj: https://plus.google.com/
Nácvik bezpečného připojení k vyprošťovacímu jeřábu.
Nácvik bezpečného připojení k vyprošťovacímu jeřábu.
Zdroj: https://plus.google.com/

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroj obrázků:
https://plus.google.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.