sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Reakce na problémy při EVA

Vzpomínky na výcvik

3030„Začátek tohoto týdne byl opravdu velice hektický! Dnes jsem měla na programu mnoho lekcí počínaje seznámením se Spheres a konče opakovací hodinou robotické podpory během EVA – to jsou ty operace, kdy používáme staniční robotickou paži Canadarm2, abychom pomocí ní přemisťovali astronauty vystupující do volného kosmu nebo velké předměty z jednoho místa na druhé na vnější konstrukci stanice. Navíc jsem také absolvovala zajímavou lekci závad na skafandru během EVA.

Středa 30. října 2013

Nacvičovala jsem tedy, co mám dělat v případě, že dostanu varovnou zprávu na displeji počítače spojenou s varovným signálem ve sluchátkách. Jak můžete vidět na následující fotografii, máme u sebe malý bloček připevněný k levé paži, který nazýváme manžetový checklist (kontrolní seznam, pozn. redakce). Checklist obsahuje patřičné reakce, které mají být učiněny právě v případě aktivace jednoho z těchto alarmů. Pomáhá nám například ověřit, zda zjevné příznaky korespondují se skutečným problémem nebo jen se závadou nějakého senzoru. V případě skutečného problému pak checklist obsahuje pokyny, zda přerušit či předčasně ukončit EVA. Ten druhý případ by nastal v případě mnohem vážnějších problémů a vyžadoval by okamžitý návrat obou astronautů do přechodové komory.

Fotografie byla pořízena včera během mého výcviku v bazénu spolu s mým kolegou z Expedice 43 Scottem Kellym - členem posádky, který na ISS stráví jeden rok.
Fotografie byla pořízena včera během mého výcviku v bazénu spolu s mým kolegou z Expedice 43 Scottem Kellym – členem posádky, který na ISS stráví jeden rok.
Zdroj: https://plus.google.com/

Čtvrtek 13. března 2014

Konečně jsem měla výcvik se SAFERem, soustavou malých trysek připojenou na záda skafandru EMU, která má poskytnout možnost záchrany astronauta, který by se nějakým způsobem oddělil od stanice. Aby bylo jasno – ještě nikdy to nebylo použito (kromě testovacích účelů). Na rozdíl od jetpacku George Cloneyho v Gravitaci má SAFER k dispozici jen velmi malé množství plynu. Proto se učíme přiletět zpátky ke stanici tím nejšetrnějším a na palivo nejefektivnějším možným způsobem. Děje se tak ve virtuálním prostředí Mezinárodní kosmické stanice a jejího okolí.“

Na tomto obrázku můžete vidět záznam mé akce ve virtuální realitě. Žlutá čára je trajektorií, po které jsem se vzdalovala od stanice a poté k ní s pomocí SAFERu přiletěla zpátky.
Na tomto obrázku můžete vidět záznam mé akce ve virtuální realitě. Žlutá čára je trajektorií, po které jsem se vzdalovala od stanice a poté k ní s pomocí SAFERu přiletěla zpátky.
Zdroj: https://plus.google.com/

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroj obrázků:
https://plus.google.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
https://kosmonautix.cz/2015/03/30/reakce-na-problemy-pri-eva/