sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Historicky první znovupoužití možná ještě v březnu!

Když předevčírem odstartovala z Floridy raketa Falcon 9 s družicí EchoStar 23, bylo jasné, že se blíží něco velkého. V harmonogramu startů je totiž další položkou družice SES-10, která má jako první v historii startovat na již jednou letěném prvním stupni orbitální rakety (konkrétně ten z mise CRS-8). Obecně se čekalo, že ke startu dojde někdy na začátku dubna, jelikož EchoStar startoval 16. března a rozestup mezi dvěma starty bývá v ideálním případě dva a půl týdne. V posledních hodinách se ale stále častěji objevují důvěryhodné informace, které naznačují, že by k této toužebně očekávané události mohlo dojít už 27. března.

To by znamenalo, že by od sebe dva starty dělilo pouhých 11 dní! Je samozřejmě otázkou, zda se to dá stihnout, ale SpaceX zatím nic oficiálně nepotvrdila. Na druhou stranu informaci převzaly i takové kapacity jako je Chris Bergin z nasaspaceflight.com, což těmto informacím dodává na důvěře. Tito lidé mají velmi dobré styky a díky tomu se často dostanou k důvěryhodným informacím, které získají oficiální punc až o několik dní později.

Pokud jsou tedy informace správné, pak má SpaceX k prvnímu znovupoužití již získané povolení správy kosmodromu a ke startu by mělo dojít mezi pondělními 22:58 a úterními 1:58 našeho času. Termín tedy není pro Středoevropany příliš příznivý, ale pevně věřím, že význam této události bude silnější a u přenosu se nás sejde opravdu hodně. Vždyť při tomhle startu se začne psát nová kapitola kosmonautické historie.

Zdroje informací:
https://twitter.com/
http://forum.nasaspaceflight.com/
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
https://assets.cdn.spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2017/01/03172050/26300510612_340981373e_k.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
16 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
zvejkal
zvejkal
7 let před

Som zvedavy na tento milnik. Aj ked dolezitejsie bude tento pocin zopakovat a spravit z neho rutinu – podobne ako je uz teraz navrat prveho stupna (dalo by sa povedat).
Az potom vsetky nezname v rovnici nazvanej „biznis plan“ mozu byt dosadene a SpaceX moze zacat dominovat vo sfere kozmickych letov.

Uvidime, tesim sa.

Adam
Adam
7 let před
Odpověď  zvejkal

No jenže než se z toho stane rutina, tak to si ještě počkáme hodně dlouho.

Jenom jak dlouho trvalo období mezi přistáním a dalším startem (tedy ješte neodstartoval 🙂 )
A to bylo pouze první kolo. Teď bude druhé kolo – vyšší level.

A Shotwell nedávno prozradila, že recyklace nyní trvá 4 měsíce. Ale ještě mezi tím budou muset řešit standardní starty aby byly $.

No ale zase se máme na co těšit!

Samo
Samo
7 let před
Odpověď  Adam

Plán je do 2018 zaviesť v maximálne možnej miere znovupouziteľnosť. (aspoň čo viem)

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  Samo

Tohle je trochu i obchodní problém. Zakázky jsou nasmlouvané roky dopředu a zákazníci mohou argumentovat tím, že si objednali nový stroj. Taky zatím není znovupoužitelnost vyzkoušená. Za pár let by to mělo být ve stavu, kdy budou nové Falcony dávány do provozu jen jako náhrada vysloužilých nebo havarovaných strojů. Do začátku roku 2018 bych to ale tak slavně neviděl. Z technického hlediska by to zvládnutelné být mohlo.

Vlastimil Pospíchal
Vlastimil Pospíchal
7 let před
Odpověď  Samo

Zákazníci jsou motivováni tím, že na start použitého Falconu mají asi 10% slevu. Když chtějí nový stroj, tak ho dostanou za původní smluvenou cenu.

Adam
Adam
7 let před
Odpověď  Samo

Elonovi plány a skutečnost… bych řekl, že už trochu víme, jako to bývá 😀

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  Samo

Ad Vlastimil Pospíchal: To je určitě zajímavá motivace. 10% není malá částka, ale přece jen. Jak se k tomu postaví pojišťovny, zatím nejsou data o rozdílu v úspěšnosti nových a použitých stupňů… Rozhodně bych nechtěl být na místě těch, kdo o změně mají rozhodnout.

Radim
Radim
7 let před
Odpověď  Samo

Tak technicky už to zvádnuté je, teď už jde jen o to převézt do praxe. Tady skutečně hraje významnou roli ekonomika – sleva v. pojistné.

Je ovšem na zvážení, je-li druhý start použitého stupně opravdu výrazně (pokud vůbec) rizikovější než start nového kusu. Použitý stupeň má za sebou v tuto chvíli důkladnější testy a únava materiálu je něco co se dá dost přesně změřit.

Štěpán
Štěpán
7 let před

Se mnou počítejte, jednou v té škole usnout můžu 😀 fakt díky za přenosy i v tyto časy…

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  Štěpán

Souhlasím, je pohodlnější jít později spát (i když starty většinou probíhají na začátku startovacího okna a 23 hodin je ještě relativně brzo) než ráno vrtávat v 6:20 😉

Kamil
Kamil
7 let před

Kde budou přistávat?

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Kamil

Na mořské plošině.

Jouzef
Jouzef
7 let před

Byl sem u prvniho pristani na pevnine, dale u prvniho pristani na plosine a u tohoto budu tez 🙂 +1

Tomáš
Tomáš
7 let před

Ako sa u vás hovorí „Těším se jak Pepa na cukrlátko.“

Jakub
Jakub
7 let před

A bude tento stupeň přistávat? Družice má být prý těžká 5300Kg …. nebyl náhodou takto těžký i satelit z posledního startu?

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Jakub

Mělo by se přistávat na mořské plošině. EchoStar-23 vážil nejméně 5500 kg, což je o 200 kg víc. Možná se to nezdá, ale při letu na GTO je každé kilo znát.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.