Ruská raketa Angara A5 neodstartovala ani na druhý pokus, tentokrát podle informací od Michala Václavíka kvůli softwarové chybě při zážehu motorů RD-191. Došlo tak k odkladu startu o dalších dvacet čtyři hodin a nyní je plánován na 11. dubna opět v 11:00 našeho času. Pokud ale půjde vše podle plánu, měl by tři hodiny po Angaře startovat Falcon 9 na misi USSF-62. Primárním nákladem by měla být na oběžnou dráhu vynesena meteorologická družice WSF-M SV-1. Její úkol bude měřit tloušťku ledu, hloubku sněhu, vlhkost půdy nebo rychlost a směr větru na povrchu oceánů. Sekundární náklad bude tvořit družice Athena a dva 6U CubeSaty TRYAD.
Závěrečný přehled Angara A5:
- Čas a datum startu: 11. dubna v 11:00 SELČ
- Místo startu: Rampa 1A, kosmodrom Vostočnyj, Rusko
- Raketa: Angara A5
- Náklad: Hmotnostní simulátor
- Hmotnost nákladu: Neznámá
- Doručovací oběžná dráha: Geosynchronní
Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 10:45 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.
Závěrečný přehled USSF-62:
- Čas a datum startu: 11. dubna v 14:00 SELČ
- Místo startu: Rampa SLC-4E, Vandenbergova letecká základna, Kalifornie
- Raketa: Falcon 9 Block 5
- Primární náklad: WSF-M SV-1
- Hmotnost nákladu: ~ 1 300 kilogramů
- Cílová oběžná dráha: Heliosynchronní oběžná dráha s výškou 833 kilometrů
- První stupeň: První stupeň přistane na pevninské přistávací ploše LZ-4
Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 13:45 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.
EDIT 11. dubna 10:40
SpaceX upřesnila termín startu v 16:25. Přenos tak začne v 16:10.
Zdroje informací:
https://everydayastronaut.com/
https://twitter.com/
https://www.elonx.cz/
https://nextspaceflight.com/
Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/GKt3GS0WwAAhPMj?format=jpg&name=large
Třetí stupeň Orion běžel při prvním zážehu jen pár sekund a zrychlil náklad jen o cca 500 km/hod – řekněme 150 m/s – vlastně jen proto, aby druhý stupeň bezpečně shořel v atmosféře. Další zážeh v apogeu by měl náklad vynést na finální dráhu. nevím ale, proč druhý zážeh nepoužijí pro navedení neužitečného bloku ke zničení zpět do atmosféry. Možná tam nějaký náklad je.
Těžko říct, třeba tam něco je. Ale vlastně se to dělá (nebo aspoň dělalo) docela běžně, aby bylo možné ověřit přesné navedení na dráhu. Zvlášť, když jde primárně o test druhého stupně.