sociální sítě

Přímé přenosy

Atlas V (KA-04)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

DARPA

Agentura pro pokročilé výzkumné projekty ministerstva obrany (Defense Advanced Research Projects Agency) udělila společnosti BAE Systems kontrakt v hodnotě 16 milionů dolarů na pokračování v práci na softwaru, jehož cílem je udržovat neustálý dohled nad velkým počtem pozemních cílů automatickým přeprogramováním senzorů napříč vládními a komerčními družicovými konstelacemi.

Americké vesmírné síly

Americké vesmírné síly zavádějí nový systém pojmenování svých družic, kybernetických nástrojů a dalších systémů pro vesmírné boje. Cílem tohoto kroku je dát jejich arzenálu rozpoznatelné identity, které se v armádě již dlouho používají.

NASA

Vedoucí astrofyzikální divize NASA nabídl optimistické zhodnocení nadcházejících misí, což je v opačném kontrastu se špatným výhledem v návrhu rozpočtu agentury.

Tankování družic

Vládní a průmysloví analytici označili doplňování paliva do družic na geostacionární oběžné dráze za jednu z nejpraktičtějších a bezprostředně nejcennějších aplikací servisu na oběžné dráze a doporučili cílené investice do včasné demonstrace a koordinovanou politickou práci.

New Glenn

Raketa New Glenn od společnosti Blue Origin bude muset absolvovat čtyři úspěšné orbitální lety, aby získala certifikaci v rámci programu Národních bezpečnostních vesmírných startů (NSSL)

Odin Space

Britský startup Odin Space získal v počátečním kole investic 3 miliony dolarů na zahájení komercializace drobných senzorů pro mapování a analýzu orbitálního odpadu o velikosti menší než centimetr.

Vesmírné trosky

Univerzitní tým zjistil, že malé orbitální trosky mohou při srážkách nebo přiblížení objektů ve vesmíru vysílat rádiové záblesky. Signál lze detekovat pomocí velkých rádiových antén na Zemi i družic na oběžné dráze, což zvyšuje pravděpodobnost varování před troskami.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Angara A5 potřetí, Falcon 9 poprvé

Ruská raketa Angara A5 neodstartovala ani na druhý pokus, tentokrát podle informací od Michala Václavíka kvůli softwarové chybě při zážehu motorů RD-191. Došlo tak k odkladu startu o dalších dvacet čtyři hodin a nyní je plánován na 11. dubna opět v 11:00 našeho času. Pokud ale půjde vše podle plánu, měl by tři hodiny po Angaře startovat Falcon 9 na misi USSF-62. Primárním nákladem by měla být na oběžnou dráhu vynesena meteorologická družice WSF-M SV-1. Její úkol bude měřit tloušťku ledu, hloubku sněhu, vlhkost půdy nebo rychlost a směr větru na povrchu oceánů. Sekundární náklad bude tvořit družice Athena a dva 6U CubeSaty TRYAD.

Závěrečný přehled Angara A5:

  • Čas a datum startu: 11. dubna v 11:00 SELČ
  • Místo startu: Rampa 1A, kosmodrom Vostočnyj, Rusko
  • Raketa: Angara A5
  • Náklad: Hmotnostní simulátor
  • Hmotnost nákladu: Neznámá
  • Doručovací oběžná dráha: Geosynchronní

Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 10:45 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.

Závěrečný přehled USSF-62:

  • Čas a datum startu: 11. dubna v 14:00 SELČ
  • Místo startu: Rampa SLC-4E, Vandenbergova letecká základna, Kalifornie
  • Raketa: Falcon 9 Block 5
  • Primární náklad: WSF-M SV-1
  • Hmotnost nákladu: ~ 1 300 kilogramů
  • Cílová oběžná dráha: Heliosynchronní oběžná dráha s výškou 833 kilometrů
  • První stupeň: První stupeň přistane na pevninské přistávací ploše LZ-4

Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 13:45 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.

EDIT 11. dubna 10:40
SpaceX upřesnila termín startu v 16:25. Přenos tak začne v 16:10.

Zdroje informací:
https://everydayastronaut.com/
https://twitter.com/
https://www.elonx.cz/
https://nextspaceflight.com/

Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/GKt3GS0WwAAhPMj?format=jpg&name=large

 

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radek V.
Radek V.
1 rok před

Třetí stupeň Orion běžel při prvním zážehu jen pár sekund a zrychlil náklad jen o cca 500 km/hod – řekněme 150 m/s – vlastně jen proto, aby druhý stupeň bezpečně shořel v atmosféře. Další zážeh v apogeu by měl náklad vynést na finální dráhu. nevím ale, proč druhý zážeh nepoužijí pro navedení neužitečného bloku ke zničení zpět do atmosféry. Možná tam nějaký náklad je.

Vojta
Vojta
1 rok před
Odpověď  Radek V.

Těžko říct, třeba tam něco je. Ale vlastně se to dělá (nebo aspoň dělalo) docela běžně, aby bylo možné ověřit přesné navedení na dráhu. Zvlášť, když jde primárně o test druhého stupně.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.