sociální sítě

Přímé přenosy

HANBIT-Nano (Spaceward)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

HawkEye 360

Americká společnost HawkEye 360, která se zabývá komerčními družicemi a sleduje rádiofrekvenční signály z oběžné dráhy , 18. prosince oznámila, že akvizicí obranného dodavatele Innovative Signal Analysis dokázala prohloubit své působení na vojenském a zpravodajském trhu.

Rheinmetall

Společný podnik německé společnosti Rheinmetall a finského výrobce družic se syntetickou aperturou, společnost Iceye, uzavřel svou první velkou zakázku na provozování vesmírné sledovací konstelace pro německé ozbrojené síly v rámci dohody v hodnotě více než 1,9 miliardy dolarů.

Lux Aeterna

Společnost Lux Aeterna se sídlem v Denveru oznámila 17. prosince plány k přistání své debutové opakovaně použitelné družice Delphi-1 na testovací střelnici Koonibba v Jižní Austrálii.

EraDrive

Startup EraDrive, odštěpný podnik Stanfordské univerzity, který vyvíjí software a hardware pro autonomii družic, získal ve finančním kole úvěrů 5,3 milionu dolarů, oznámil 16. prosince.

Vantor

Společnost Vantor, dříve známá jako Maxar Intelligence, zabývající se zpravodajskými službami o Zemi, 16. prosince oznámila, že spolupracuje se společností Niantic Spatial na vývoji navigační technologie pro vojenské platformy provozované v prostředích bez GPS.

Digantara Industries

Indická společnost Digantara Industries, která se zabývá systémem pro sledování situace ve vesmíru, získala 50 milionů dolarů díky své expanzi do Spojených států a hledání příležitostí v oblasti protiraketové obrany.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Angara A5 potřetí, Falcon 9 poprvé

Ruská raketa Angara A5 neodstartovala ani na druhý pokus, tentokrát podle informací od Michala Václavíka kvůli softwarové chybě při zážehu motorů RD-191. Došlo tak k odkladu startu o dalších dvacet čtyři hodin a nyní je plánován na 11. dubna opět v 11:00 našeho času. Pokud ale půjde vše podle plánu, měl by tři hodiny po Angaře startovat Falcon 9 na misi USSF-62. Primárním nákladem by měla být na oběžnou dráhu vynesena meteorologická družice WSF-M SV-1. Její úkol bude měřit tloušťku ledu, hloubku sněhu, vlhkost půdy nebo rychlost a směr větru na povrchu oceánů. Sekundární náklad bude tvořit družice Athena a dva 6U CubeSaty TRYAD.

Závěrečný přehled Angara A5:

  • Čas a datum startu: 11. dubna v 11:00 SELČ
  • Místo startu: Rampa 1A, kosmodrom Vostočnyj, Rusko
  • Raketa: Angara A5
  • Náklad: Hmotnostní simulátor
  • Hmotnost nákladu: Neznámá
  • Doručovací oběžná dráha: Geosynchronní

Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 10:45 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.

Závěrečný přehled USSF-62:

  • Čas a datum startu: 11. dubna v 14:00 SELČ
  • Místo startu: Rampa SLC-4E, Vandenbergova letecká základna, Kalifornie
  • Raketa: Falcon 9 Block 5
  • Primární náklad: WSF-M SV-1
  • Hmotnost nákladu: ~ 1 300 kilogramů
  • Cílová oběžná dráha: Heliosynchronní oběžná dráha s výškou 833 kilometrů
  • První stupeň: První stupeň přistane na pevninské přistávací ploše LZ-4

Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 13:45 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.

EDIT 11. dubna 10:40
SpaceX upřesnila termín startu v 16:25. Přenos tak začne v 16:10.

Zdroje informací:
https://everydayastronaut.com/
https://twitter.com/
https://www.elonx.cz/
https://nextspaceflight.com/

Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/GKt3GS0WwAAhPMj?format=jpg&name=large

 

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radek V.
Radek V.
1 rok před

Třetí stupeň Orion běžel při prvním zážehu jen pár sekund a zrychlil náklad jen o cca 500 km/hod – řekněme 150 m/s – vlastně jen proto, aby druhý stupeň bezpečně shořel v atmosféře. Další zážeh v apogeu by měl náklad vynést na finální dráhu. nevím ale, proč druhý zážeh nepoužijí pro navedení neužitečného bloku ke zničení zpět do atmosféry. Možná tam nějaký náklad je.

Vojta
Vojta
1 rok před
Odpověď  Radek V.

Těžko říct, třeba tam něco je. Ale vlastně se to dělá (nebo aspoň dělalo) docela běžně, aby bylo možné ověřit přesné navedení na dráhu. Zvlášť, když jde primárně o test druhého stupně.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.