sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: První Falcon Heavy na jedno použití

Raketa Falcon Heavy už má za sebou pět startů a i když už není nejsilnějším nosičem současnosti, stále její start představuje velké lákadlo – třeba i kvůli pokusů o přistávání jeho stupňů. Jenže šestý let této rakety bude v tomto směru výjimečný. Falcon Heavy se totiž nepokusí o přistání ani jednoho stupně. Veškeré pohonné látky v nádržích se využijí k urychlení nákladu, který představují rovnou tři družice. Primárním nákladem je zhruba šest a půl tuny vážící komunikační družice Viasat-3 Americas, sekundární náklad představují 300 kilogramů vážící komunikační družice Arcturus a 22 kilogramů vážící CubeSat G-Space 1 z Ukrajiny.

Závěrečný přehled:

  • Čas a datum startu: 27. dubna v 1:24 SELČ
  • Místo startu: Rampa LC-39A, Kennedyho středisko, Florida
  • Raketa: Falcon heavy (centrální stupeň B1068, který poletí poprvé a boční stupně B1053, který poletí potřetí a B1052, který poletí poosmé)
  • Primární náklad: Komunikační družice Viasat-3 Americas
  • Sekundární náklad: Komunikační družice Arcturus a víceúčelový CubeSat G-Space 1
  • Hmotnost nákladu: 6 722 kg
  • Doručovací oběžná dráha: Geostacionární
  • Centrální stupeň: Centrální stupeň se nepokusí o přistání
  • Boční stupně: Boční stupně se nepokusí o přistání

EDIT 28. dubna 1:10
Počasí se vůbec nezlepšilo, v okolí rampy zuří bouřka s blesky. SpaceX proto dnešní pokus odpískala a další možnost přijde zítra.

EDIT 28. dubna 0:30
Na Floridě není vůbec dobré počadí (pravděpodobnost dobrých podmínek je pouze 20%). SpaceX proto posouvá start na konec okna (2:26 SELČ) a věří, že se podmínky zlepší. Náš přenos by tedy začal ve 2:10.

EDIT: 26. dubna 18:40
SpaceX oznámila odklad startu o 24 hodin. Start je tak nyní plánován na 28. dubna v 01:29 SELČ.

Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 1:15 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.

Zdroje informací:
https://www.elonx.cz/
https://nextspaceflight.com/

Zdroje obrázků:
https://i.imgur.com/l0aMhVP.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Lurban107
Lurban107
1 rok před

Zdravím!
Zajímal by mne důvod, proč je na vynesení cca 7 tun nákladu potřeba FH bez možnosti návratu. Geostacionární dráha?
Děkuji!

Regulus sector
Regulus sector
1 rok před
Odpověď  Lurban107

Jo jo- bude to vysoko !!!

Trochu mi přijde líto, když si vzpomenu na 2stupeň Falconu1 – na ten s motorem Kestrel….

Kdyby se šoupnul pod satelit , mohl by tak podstatně vylepšit parametry Falconu – nebo Falconu Heavy – prostě Ciolkovského rovnice……..

Lurban107
Lurban107
1 rok před

Pardon, stačilo si to v textu přečíst 🙂
To jsou ti rychloprohlížeči v pracovní době 🙂

upgrade
Administrátor
1 rok před
Odpověď  Lurban107

V pořádku, nic se neděje. 😉

Lurban107
Lurban107
1 rok před

Zdravím!
Zajímal by mne důvod, proč je na vynesení cca 7 tun nákladu potřeba FH bez možnosti návratu. Geostacionární dráha?
Děkuji!

Regulus sector
Regulus sector
1 rok před
Odpověď  Lurban107

Jo jo- bude to vysoko !!!

Trochu mi přijde líto, když si vzpomenu na 2stupeň Falconu1 – na ten s motorem Kestrel….

Kdyby se šoupnul pod satelit , mohl by tak podstatně vylepšit parametry Falconu – nebo Falconu Heavy – prostě Ciolkovského rovnice……..

Lurban107
Lurban107
1 rok před

Pardon, stačilo si to v textu přečíst 🙂
To jsou ti rychloprohlížeči v pracovní době 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  Lurban107

V pořádku, nic se neděje. 😉

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.