sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

První komerční náklad pro Starship

Plně znovupoužitelný systém Super Heavy Starship rozhodně nemá malé cíle a pokud uspěje, může výrazně změnit podobu kosmonautiky. K tomu je však zapotřebí, aby zákazníci tomuto systému věřili a využívali jej. Už dříve bylo jasné, že rakety Super Heavy a lodě Starship budou vynášet družice Starlink, stejně tak víme, že si agentura NASA vybrala lehce upravenou Starship jakožto pilotovaný lunární lander pro misi Artemis III. Nyní se nově vyvíjený systém dočkal své první veřejně oznámené zakázky od komerční společnosti. Japonská telekomunikační firma SKY Perfect JSAT oznámila, že si nechá v roce 2024 pomocí systému Starship vynést telekomunikační družici Superbird-9, která bude dopravena na dráhu přechodovou ke dráze geostacionární.

Družice Superbird-9 bude nabízet vysoký datový průtok, který bude možné nakonfigurovat podle požadavků zákazníků. Hlavním úkolem družice bude dodávka televizního vysílání v pásmech Ku a Ka do oblastí Japonska a východní Asie. Výrobcem družice bude společnost Airbus Defence and Space, která pro něj využije platformu OneSat. Do ostré služby má tato družice vstoupit ve fiskálním roce 2025 a poté by měla sloužit nejméně 15 let.

Přeloženo z:
https://www.skyperfectjsat.space/

Zdroje obrázků:
https://mediaassets.airbus.com/…9infographic-superbird-9-onesat-jsat-copyrightairbus.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
9 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Kamil
Kamil
2 let před

Proč StarShip? Je to třeba kvůli váze družice? Nebo chtějí být prostě první?

Radek
Radek
2 let před
Odpověď  Kamil

OneSat je běžná platforma, určitě nepůjde o nějakou unikátně těžkou nebo velkou družici. Tady půjde spíš o reklamu pro novou konstelaci. Takový kontrakt přinese spoustu pozornosti a poskytovatele můžou kdyžtak později změnit, podobně jako před pár lety Ovzon…

Radek
Radek
2 let před
Odpověď  Radek

Doplním, Ovzon měl být první komerční zakázka pro FH, nakonec změnil poskytovatele na Arianespace.

bohyn
bohyn
2 let před
Odpověď  Radek

Taky bych tam nevidel zadnou konspiraci, jen JSK dostala velkou slevu. Rekneme, ze slevu na urovni nakladu. No neber to, kdyz ten satelit mas pojistenej

PetrV
PetrV
2 let před
Odpověď  Kamil

První nebudou. Starlink má přednost. V Evropě vyrobený satelit pro japonce. Předchozí verzi 8 vynesla ariane 5.
Nejspíš nizká cena a důvěra v dopravce SpaceX.
Nejsme jediní, kdo sleduje pokrok systému SHS.
Spíš musí vyrobit verzi, která vypustí náklad. Nepředpokládám, že by měl stejný tvar jako starlink ver.2

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  PetrV

Budou zřejmě prvním komerčním zákazníkem a to se také počítá.

PetrDub
PetrDub
2 let před
Odpověď  Kamil

Druhá možnost je, že to tímto způsobem „tlačí“ SpaceX, tj. že pro starty v roce 2024 už třeba F9 a FH nenabízí, popř. novým zákazníkům říká, že nebude mít další kapacitu, leda by chtěli využít SH/SS.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  PetrDub

To se mi moc nezdá. K odstavení raket z rodiny Falcon má docházet až po roce 2030. Já bych se třeba nedivil sdílenému startu – možná s touto oznámenou družicí poletí ještě něco dalšího, třeba na jinou dráhu.

PetrV
PetrV
2 let před
Odpověď  PetrDub

Cena je v byznysu první.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.