sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY Uvidíme start Falconu 9 s družicemi Starlink

SpaceX buduje na nízké oběžné dráze konstelaci svých vlastních družic, s cílem zajistit celosvětový přístup k internetu. 46 družic na této misi míří do tzv. Group 4, což je čtvrtá orbitální slupka, ve které budou družice umístěny. Po dokončení této slupky bude čítat celkem 1 584 družic. První stupeň pro tuto misi má sériové číslo B1058 a ten si odbude svůj jedenáctý let a snad i jedenácté přistání. Zajímavostí je, že od posledního použití tohoto stupně uběhlo pouze 38 dní.

Pokud jste sledovali situaci kolem minulé mise s družicemi Starlink, tak jste zaznamenali, že se SpaceX nevyhnuly problémy. Poslední start se uskutečnil 3. února. Raketa pracovala bez problémů, ale nízká dráha, na které došlo k vypuštění družic, v kombinaci s geomagnetickou bouří způsobila ohřátí atmosféry, což vedlo ke zvýšení její hustoty a právě díky nízké oběžné dráze se zvýšil odpor atmosféry a družice přešly do bezpečného režimu. Zvýšený odpor atmosféry v nízkých výškách znemožnil družicím opustit bezpečný režim a tak 40 ze 49 družic zaniklo v atmosféře. Proto se SpaceX rozhodla při tomto startu vynést družice na vyšší oběžnou dráhu, což má ale za následek to, že jich nemůže vynést 49 ale 46.

Přistání prvního stupně B1058 na pevnině během mise Transporter-3.
Přistání prvního stupně B1058 na pevnině během mise Transporter-3.
Zdroj: https://www.elonx.cz/

Jak již bylo zmíněno, tak první stupeň s označením B1058 poletí na svojí jedenáctou misi. Přistání by mělo proběhnou na mořské plošině A Shortfall Of Gravitas, která bude čekat 636 kilometrů od pobřeží. Obě poloviny aerodynamického krytu budou použity po čtvrté a po přistání do vody je vyzvedne loď Doug, která bude čekat 642 kilometrů od startovní rampy.

Závěrečný přehled:

  • Místo startu: SLC-40, Mys Canaveral, Florida
  • Čas startu: 21. února v 15:44 SEČ
  • Raketa: Falcon 9 Block 5 (první stupeň B1058)
  • Náklad: 46 družic pro konstelaci Starlink
  • Hmotnost nákladu: 13 570 kg
  • Oběžná dráha: Počáteční oběžná dráha 325 × 327 kilometrů se sklonem 53,2° vůči rovníku.
  • Přistání prvního stupně: Mořská plošina A Shortfall Of Gravitas (ASOG), která bude čekat 636 km od pobřeží.
  • Aerodynamický kryt: Obě poloviny poletí po čtvrté a z vody je vyloví loď Doug.

Náš přenos ze startu spustíme zhruba v 15:30 našeho času. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

Zdroje informací:
https://www.elonx.cz/
https://www.spacex.com/
https://www.spacex.com/
https://everydayastronaut.com/

Zdroje obrázků:
https://i.pinimg.com/originals/36/1d/c4/361dc4592f3516e85b8406ffdf744f69.jpg
https://www.elonx.cz/wp-content/uploads/2021/12/51818622981_675955f491_3k.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
35 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jan Jancura
Jan Jancura
2 let před

Proč nejste ochotni uvést přesný datový údaj -„Náš přenos ze startu spustíme, dnes 21.2.2002 zhruba v 15:15 našeho času“ – to je tak pracné?
Mne vždy hodně rozčilí, když někdo na napíše jen „dnes“, „včera“ či „zítra“. Proč neuvede prostě jen datum. Pak každý musí hledat, kdy ten článek autor napsal.

Honza_
Honza_
2 let před
Odpovědět  Jan Jancura

Když je v článku uvedeno: „Čas startu: 21. února v 15:32 SEČ“, je zcela jednoznačné, co znamená: „Náš přenos ze startu spustíme zhruba v 15:15 našeho času.“

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Jan Jancura

Stačí zapojit zdravý rozum. Proč bychom vydávali článek s přenosem více než 24 hodin před samotnou událostí? Navíc jen o pár řádků výše je uvedeno: Čas startu: 21. února v 15:32 SEČ. Já chápu, že dlouhodobým trendem internetu je pasivní přejímání informací. Lidé na internetu jsou již dlouhé roky stále méně ochotni přemýšlet. My tomuto smutnému trendu podléhat nechceme. Chci věřit tomu, že nás čtou lidé, kterým podobná analýza psaného textu nedělá problémy.

milantos
milantos
2 let před
Odpovědět  Matěj Soukup

Pane Soukope, většina čtenářů s tím problém má. Informace má být jasná , stručná a přesná a bez hledání, kdo to kdy napsal, zveřejnil, upravila jaká je kde změna a pod.
Takže většina čtenářů nemá jen zapotřebí, zažít opět to nekonečné handrkování s autorem , a vysvělování kdo je co …. a něco o vychovávání čtenářů a podobně. Je mi celkem jedno, má-li autor někoho za inteligenta nebo blba, ale předpokládám, že jde u čtenáře hlavně o informaci. A musí-li ji hledat, je něco špatného u autora- ne čtenáře.

Jan Jancura
Jan Jancura
2 let před
Odpovědět  Matěj Soukup

Jste na omylu, právě přemýšlivý čtenář uvažuje nad tím, kterého dne se týká uvedený čas. Přece není ničím dáno, že uvedený čas se týká dne vydání článku.
A ta druhá věta je uvedená jako příklad, tedy netýká se přímo tohoto článku, kdy mnozí autoři článků myslí za čtenáře, bohužel jen dle svých představ a nechápou, že někdo jiný, zcela regulérně, uvažuje jinak.
Je to tak složité napsat úplný časový údaj (tedy i údajem o dni)?

Petr Scheirich
Petr Scheirich
2 let před
Odpovědět  Jan Jancura

Co do toho pořád motáte datum vydání článku? 😀

V článku se píše:

Čas startu: 21. února v 15:44 SEČ

Náš přenos ze startu spustíme zhruba v 15:30 našeho času.

Co na téhle jednoduché a jednoznačné informaci nechápete?

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Petr Scheirich

Petře, vystihl jsi naprosto přesně podstatu celé diskuse a můj údiv nad sérií zdejších komentářů.

Ondřej J.
Ondřej J.
2 let před
Odpovědět  Jan Jancura

Je to tady znovu. A já vám trochu rozumím :). Informování o termínech na kosmonautix je řekněme svěráznější a abstraktnější (viz třeba nedávno x-krát odkládaný falcon 9), nicméně pana Majera a spol. rozhodně nezlomíte :D. Jestli chcete přímočarejší typ informací a o něco vyšší míru zpětné vázby, jdetě na elonx. Pan Melechin má jiný přístup. Tím neříkám, co je lepší. Každý nechť si najde své.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Ondřej J.

Souhlasím, je tu možnost volby. Před deseti lety by si s podobnou slovní úlohou poradil každý a ani by mu to nepřišlo mimořádné. Internetové prostředí ale vede k pasivitě a tohle jsou přímé důsledky. Je ale dobře, že si každý může vybrat, zda půjde pohodlně umetenou cestičkou, nebo zda zapojí mozek. My budeme vždy maximálně otevřeni všem, kteří projeví alespoň kousek vlastní aktivity. K našemu provozu nechceme peníze, nechceme žádnou podporu. Chceme jen, aby se lidé naučili při používání internetu opět myslet. To je to jediné, co od našich uživatelů chceme.

milantos
milantos
2 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Chci-li někomu sdělit, že zítra = v úterý 22.2 v xy hodin, tak mu to tak napíšu- Je to sdělení. Nikdo nemusí pátrat, kdy jste psal článek, a co to znamená tedy zítra. Tím neučíte nikoho myslet, to je jen vaše chiméra. Uživatelé nejsou zde ani ve škole, ani to nejsou vaše ratolesti.
A nejlepší situace nastane při odkladu startu : vaše sdělení – start se odkládá o 24 hodin- je skvělá ukázka na učení myšlení 🙂
Vím, že jste o tom přesvědčen i z jiných diskusí, ale je to přesně ukázka, jak nemá informace vypadat = zmateně.

Vladimír Kordas
Administrátor
2 let před
Odpovědět  Ondřej J.

Pokud Vám přijde, že neinformujeme přímočaře, tak si rád vyslechnu, co vylepšit (kromě několikrát zmiňovaného slovíčka DNES).

V pravé části webu máme i odpočet do každého živého přenosu na Mall.TV a pod rubrikou krátké zprávy je widget Živě a česky – opět datumy s odkazy na dané přenosy. Dále informuje na všech sociálních sítích (Facebook, Instagram, Twitter, Discord …). Pochopil bych to, kdyby v tomto článku nebylo nikde uvedené přesné datum, ale do oka bijící tučně zvýrazněné slovíčko Čas startu: 21. února v 15:44 SEČ by snad mohlo stačit.

Ondřej J.
Ondřej J.
2 let před
Odpovědět  Vladimír Kordas

O sociální sítě nejde. Problém asi bude, že často máte u různých startů ty základní informace různé poskládané a formátované. Někdy máte přehledný tučný seznam jako tady, jindy splývá s textem, nebo tam není vůbec a časy startu a spuštění přenosu jsou uvedené volně v textu. O slovíčkách dnes, zítra apod. tedy nemluvě.

Zakládání nových článků v případě odkladů také na přehlednosti nedodává. Někdy na konec článku přidáváte „EDIT: …“, další EDIT a další, někdy nejsou tyto updaty ani seřazené podle času. Když už místo updatu založíte nový článek, tak do starého nedáte link na nový.

Také mám zkušenost, že widgety v pravém panelu nejsou často aktuální, ať už jde o živě a česky nebo odpočet do dalšího přenosu, ale teď řešíme spíše formu, viz dva body výše.

Já sleduji kosmonautix každý den, takže i mě to občas rozladí (a skočím na přehlednější elonx v případe spacex). Ale respektuji filozofii pana Majera, kterou tady několikrát vysvětloval. Je to jak v politice. Kosmonautix bych si dovolil označit za konzervativní web, o to nejem formou webu a článků, ale i přístupem k novým věcem, viz třeba často propíraný crowdfundind. A P. Majer tento směr jednoznačně razítkuje větou „Před deseti lety by si s podobnou slovní úlohou poradil každý“ :)). Osobně bych byl radši za více progresivní přístup a evoluci stránek, ale při nejhorším tu jsou jiné weby. A diverzita je svým způsobem také důležitá 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Ondřej J.

Pokud progresivním přístupem myslíte vodění za ručičku, která je dnes běžná všude možně na internetu, tak je mi to moc líto. Vás takový přístup neuráží? Já nemám rád, když se mnou někdo jedná jako s nesvéprávným blbcem, který neumí přemýšlet, vše potřebuje na stříbrném podnose, aby náhodou nemusel kliknout navíc. Vždyť to je přece degradace a urážka čtenářů. Ano, je pravda, že tento trend se masivně v posledních letech rozmáhá všude po internetu, ale tady je vidět, kam tyto změny vedou. Lidé si přečtou článek, ve kterém jsou všechny potřebné informace, ale už je pro ně problém si ty informace v hlavě spojit a doplnit. Nechci naše čtenáře urážet a dělat z nich nesvéprávné děti ve školce, kterým paní učitelka musí všechno polopatě a několikrát vysvětlit a zopakovat. Bohužel jsme za ty roky už poznal, že takovéto ustupování nic neřeší. Dám příklad. Před deseti lety lidé zvládali bez problémů úkoly A, B, C a D. Před osmi lety se ohlásili, že jim dělá úkol A problémy a zda bychom to nemohli udělat jasněji. Ustoupili jsme, abychom lidem vyhověli. Před pěti lety se ozvali, že jim dělá problémy už i B, tak že by chtěli změnu, aby je to nemátlo. Ustoupili jsme, Před třemi lety jim dělá problém úkol C, ustoupíme … a tak dále. Pasivita a neochota přemýšlet tak neustále sílí a na tom se opravdu podílet nechceme. V historii našeho webu jsme podobný trend už zažili. Pokud bychom ustoupili teď, bude lid na dva roky a pak zase bude někdo zmatený z něčeho jiného, co nám dnes připadá naprosto jasné. Trvám na tom, že pokud jsou v článku uvedené všechny informace, pak plně stačí si přečíst CELÝ článek a každému musí být vše jasné. A pokud není, pak není chyba na naší straně. Plně souhlasím s tím, že si každý může vybrat, zda se vydá vyšlapanou a umetenou cestičkou, která jej nenutí přemýšlet a on může jen pasivně přijímat naservírované informace, nebo zda bude chtít alespoň u nás přemýšlet, když už na jiných místech internetu tento trend téměř vymizel.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Ondřej J.

Ještě k tomu nakousnutému crowdfundingu: Až mi někdo řekne, co bychom s těmi penězi mohli dělat, co teď bez nich dělat nemůžeme, pak jsem ochoten o tom třeba i uvažovat. Za celé roky se ale vždycky objevily jen návrhy, které se po pár minutách rozebírání stejně ukázaly jako zbytečné či příliš komplikované.

Ondřej J.
Ondřej J.
2 let před
Odpovědět  Ondřej J.

Mě progrese ve smyslu přizpůsobování, zjednodušování, zpřehlednění, atd. neuráží, tedy pokud jde o technický obor a rutinní událost. Zpráva o startu starlinku přece neaspiruje na cenu za literaturu. Že to berete jako vodění za ručičku a dělání z lidí blbce, je váš pohled na svět. Já to vidím jako reflexi rychle se měnící doby, optimalizaci času (autorovo i čtenářovo) a koncentraci na smysluplnější věci včetně vlastního rozvoje. Dlouhé, rozvinuté a svérázně psané články podle mého názoru dávají smysl u konkrétních velkých technických témat nebo událostí, nikoli např. u startů starlinků. Kdo chce, podrobné informace si může dohledat jinde např. linkem na samostatný podrobný článek. A tím pádem nemusíte vše dokola u každého článku opakovat. Pak se nemůžete divit, že jsou lidi po čase líní číst ba dokonce u toho přemýšlet. Nemluvím o samotném přenosu, tam to nevadí díky hlavní obrazové složce.

Co se týče peněz z CF, díky nim byste mohl některé rutinní činnosti přenechat jiným a přitom se sám učit a mluvit o jiných/nových tématech, jak to třeba naznačil Michal Václavík v diskuzi ke starlinku 4-4.

Pokud jsou však výše uvedené rutinní činnosti i samotný styl psaní pro vás srdeční záležitosti a nechcete to měnit, tak je to svým způsobem také správně a nám nezbývá nic jiného, než to respektovat 😉 Hezký den.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Ondřej J.

S tou leností přemýšlet jste to vystihl vcelku dobře. Ale nemám zájem tento trend podporovat. Jak jsem už napsal výše, jeden ústupek by nic nevyřešil. Za dva roky by se ozval někdo jiný, že mu přijde matoucí něco jiného, co dnes všichni hravě zvládají.
Ohledně sebevzdělávání – snažím se na tom pracovat, ale narážím přitom na vlastní limity, které mi žádné peníze neposunou. Stejně jako se z každého nemůže stát profesionální hokejista či fotbalista, ať má sebebohatší rodiče. 😉 Aktuální styl tvorby mne baví, ostatně jinak bych to nedělal. Pokud to baví i někoho dalšího, kdo to čte / sleduje, pak má moje tvorba smysl a význam.

Radoslav Karásek
Radoslav Karásek
2 let před

Pán Majer mohli by ste prestať urážať svojich čitateľov? Samozrejme, že každý je schopný pochopiť z daného textu, kedy je aký štart. Lenže vy si vobec neuvedomujete, že existujú 2 druhy čitateľov

1. Ľudia, ktorí čítajú kosmonautix vo voľnom čase
2. Ľudia, ktorí idú len pre rýchle informácie

A dovolím si tvrdiť, že tieto 2 skupiny sa mnohokrát prekrývajú a nebál by som sa povedať, že sú to tie isté skupiny ľudí. Ale niekedy mám čas a v kľude si prečítam článok a inokedy si idem len pre rýchly súhrn informácií.

To není o tom, niekoho vodiť za ručičku, to je o tom, byť tu pre všetkých. Aj pre tých, ktorí momentálne nemajú čas. Koľkokrát má človek 5 minút a za ten čas, by si rád spravil rýchly prieskum roznych informácií. Skontrolovať maily, skontrolovať športové výsledky, pozrieť sa, či už je vojna, mrknúť, kedy je štart a prípadne tomu prisposobiť ďalší program. Takáto je doba a nič s tým nespravíte, naopak nutíte svojich čitateľov, aby celý ten čas strávili na jednom článku, z ktorého musia informácie „dolovať“.

Riešenie je (pre mňa) jednoduché. Mať v záložkách iný web, kde viem, že dostanem presne tú informáciu, ktorú hľadám za najktratší možný čas a na kosmonautix idem len, keď mám čas a chuť čítať si o kosmonautike. Ale skutočne nerozumiem, prečo sa tak urputne bránite, aby kosmonautix spĺňal aj túto funkciu rýchleho informačného webu.

Záverom sa vrátim k prvej vete. Prestaňte škatulkovať všetkých a keď to budem brať osobne, robiť zo mňa nejakého blbca, ktorý nevie premýšľať a nevie si pospájať informácie. Viem to, vačšinu dňa pracujem len hlavou a riešim zložité technické problémy. A neviem, prečo by mal byť problém, keď niekto ako ja nepožaduje nič iné, len jasné, stručné informácie. Vnímam celú túto debatu už roky, a spočiatku to boli len návrhy, pripomienky, prosby, aby sa nepoužívalo v texte dnes/zajtra ale presný dátum. A od Vás sú tu od začiatku urážavé komentáre, ako sme blbí a vy nás nebudete vodiť za ručičku.

Radoslav Karásek
Radoslav Karásek
2 let před
Odpovědět  Radoslav Karásek

Mimochodom, podľa mňa je tento článok napísaný úplne v pohode a keby to takto bývalo a bývavalo vždy, ja by som problém nemal. Ale ako vravím, ja už tieto „informačné“ články nečítam, tak neviem, či to je pravidlo alebo nie, ale podľa komentárov vyššie sa mi zdá, že to nebýva vždy takto.

Moj príspevok berte skor ako komentár konkrétne na Vás a Vaše reakcie na Vašich čitateľov.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Radoslav Karásek

Za reakci samozřejmě jako vždy děkuji. Ono se v téhle diskusi spojilo dohromady několik proudů, které obecně s tímto článkem nemají moc velkou souvislost – viz někteří diskutující zmiňující slova včera dnes a zítra. Naopak je vidět, že některé mate i tento formát, se kterým (jak píšete) nemáte problém. Těší mne, že s tímto formátem nemáte problém, ale jak sám vidíte, některým lidem tento formát nestačí. A to je právě to, o čem celou dobu hovořím.

zvejkal
zvejkal
2 let před
Odpovědět  Radoslav Karásek

Verim, ze tlak plynu vo vasej hlave po tomto vyleve klesol a je zase v poriadku.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Radoslav Karásek

Tady vzniklo zřejmě zásadní nedorozumění, za které se omlouvám. Já právěže nikoho neurážím. Kdybych kývul na ty návrhy a všechno tu psal doslovně, pak bych čtenáře urážel. Dával bych jim tím najevo, že je podceňuji, že nevěřím tomu, že to dokázali z předchozího textu pochopit. Jak jsme psal jinde, mne takový přístup uráží, když ke mně někdo takto přistupuje. Je to jako kdyby mi tím ten správce webu podvědomě říkal: „Ty jsi možná blbý, tak ti to tady napíšu ještě jednou.“ Právě proto, že nechci naše čtenáře takto urážet a podceňovat, nechci přistoupit na tyto návrhy. Tím bych dával lidem najevo, že podceňuji jejich myšlenkové schopnosti. Já naopak věřím tomu, že na náš web chodí rozumní lidé, kterým nedělá pochopení psaného projevu problémy. Článek není dlouhý, navíc je v tomto případě kolonka času startu tučná, aby hledání nebylo tak složité.

P.S. Kolega tu už psal, že máme v pravém sloupci kolonku s nejbližším přenosem i s dalšími chystanými starty, kde jsou přesně uvedeny časy. Pravda, nestíháme vždy tyto kolonky aktualizovat, jak bychom chtěli, ale ta cesta, jak se dozvědět o vysílání, tu je. 😉

milantos
milantos
2 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Za sebe mohu jen napsat, že mě stručná a přesná odpověď tedy neuráží.
V informaci o startu nehledám vzdělávání ani výchovu ani poučení, abych nebyl líný.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  milantos

A ta stručná a přesná odpověď v tomto článku není?

milantos
milantos
2 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Můj příspěvek je reakcí na předchozí váš příspěvek o lenosti, urážení , vychovávání.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  milantos

… který jsem napsal proto, že čtenáři informace v tomto konkrétním článku přišla nedostatečná / matoucí. Proto jsem se teď zeptal.

Pavel Kralicek
Pavel Kralicek
2 let před

Priznam se, ze po tech letech uz sleduji starty Starlinku jen zpetne a jen, kdyz se pod clankem objevi hodne komentaru, protoze to znamena, ze start byl necim extra zajimavy…periodicky se vracejici diskuze na tema “vcera, dnes a zitra” mi do planu ovsem opet hodila vidle…25 prispevku neznamena pristani mimo drone-ship! Ale i tak diky chlapi…jen uz prosim nelejte to pivo z okna!;-)

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Pavel Kralicek

Váš komentář mi vyloudil nefalšovaný úsměv na tváři. 🙂

Radim
Radim
2 let před

S novými lidmi se opakuje historie 🙂 Tentokrát sporem o slovo „dnes“.
Pokud ale máte pane Majere potřebu vychovávat svoje čtenáře, nebylo by tedy vhodnější uvádět čas startu jako:

Start se uskuteční 409 let po nástupu Romanovců ma carský trůn, 102 minut před západem Slunce (dovolím si nápovědu, platnost pro Jihlavu). Náš přenos začnem přibližně 10^2.9542425094 sekund před startem.

Exkurze do historie, astronomie a matematiky by mohla být dostatečně hodnotná?

😉
R.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  Radim

🙂 Začněme něčím jednodušším. 🙂 😉
Tady v tom případě ani tak nešlo o slovo dnes, jako spíše o to, že si daný člověk nevšiml, že je v článku datum startu jasně uvedeno. 😉

mauron
mauron
2 let před

Kloním se na stranu všech kritiků ohledně toho, že časově relativní údaje jako „dnes“, „včera“, „pozítří“, jsou takové nepěkné překážky pracující proti rychlému nacházení informací, na které jsme si už všichni, tedy i autoři Kosmonautixu, zvykli a berem je díky Google za samozřejmost.
Na druhou stranu ale chápu autory, že přesně tyhle obraty jim umožňují vymanit se z pozice lehce „vytěžovaného“ zdroje, za který je ten šílený moloch Google automaticky má. Proto nemůžu nic moc namítat, jestliže se autoři aspoň takto trochu tomu vytěžovacímu robotovi brání a nutí čtenáře strávit na tom webu i trochu víc času.
A oceňuju, že každý článek má hned pod nadpisem datum. Pro někoho je to samozřejmost, ale bohužel pro mnoho webů vůbec ne a na nich je pak teprve těžké zjišťovat jak vlastně aktuální jejich informace je.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpovědět  mauron

Díky, že jste s námi. Navíc u tohoto článku je celá diskuse jen bouří ve sklenici vody, protože je v něm jasně uvedeno datum startu. Stačí si jen článek přečíst.

Josef Baumruk
Josef Baumruk
2 let před

Škoda slov, Majer je Mimoň!
Spíše Vas spolecne s jeho redakci v diskusi ukamenujou, nez aby si priznali svoji neschopnost…

https://kosmonautix.cz/2022/02/21/sledujeme-uvidime-start-falconu-9-s-druzicemi-starlink/