křišťálová lupa

sociální sítě

Přímé přenosy

New Glenn (EscaPADE)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Sateliot

Španělská společnost Sateliot oznámila, že poprvé dosáhla úzkopásmového připojení z družice na nízké oběžné dráze Země (LEO) ke komerčnímu zařízení internetu věcí (IoT) postavenému podle globálních standardů 5G známých jako 3GPP Release 17.

Space Capital

Investor Space Capital uvedl, že globální investice do klíčové vesmírné infrastruktury vzrostly za poslední tři měsíce na maximum, a to za posledních pět čtvrtletí ve výši 4,4 miliardy dolarů.

U.S. Space Force

Americké vesmírné síly sázejí na to, že družice určené k detekci lesních požárů mohou také zaplnit kritické mezery ve vojenských schopnostech monitorování počasí. Společnost Muon Space získala kontrakt v hodnotě 44,6 milionu dolarů na demonstrace technologie monitorování životního prostředí na oběžné dráze s podporou vojenských aplikací.

U.S. Space Force

Americké vesmírné síly zřídily fond provozního kapitálu s předpokládanou hodnotou přesahující 1 miliardu dolarů, který má usnadnit vojenským agenturám přístup ke komerčním vesmírným službám.

NS-36

Společnost Blue Origin 8. října letos zahájila svůj šestý suborbitální let s lodí New Shepard, a to při letu NS-36. Společnost se snaží o zvýšení počtu letů s lodí.

Stoke Space

Společnost Stoke Space, která vyvíjí plně opakovaně použitelnou nosnou raketu, získala 510 milionů dolarů na financování provozu, čímž se její celkový získaný kapitál zvýšil na téměř 1 miliardu dolarů.

Momentus

Společnost Momentus 9. října oznámila dvě nové smlouvy s NASA na přepravu užitečného zatížení pro testování výroby ve vesmíru a pokročilého pohonného systému na svém zařízení Vigoride.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Starliner vyráží na reparát

Kosmická loď Starliner od firmy Boeing v prosinci 2019 vinou několika softwarových chyb nedokázala doletět ke stanici ISS a nesplnila tak několik úkolů definovaných pro nepilotovanou testovací misi. Po dokončení vyšetřování proto padlo rozhodnutí tuto misi zopakovat. Raketa Atlas V i s lodí Starliner už stojí na rampě SLC-41 floridského Mysu Canaveral a vše směřuje v času 19:20 SELČ, kdy má dojít ke startu. Pokud bude spolupracovat počasí (zatím jen 60% pravděpodobnost dobrých podmínek), rádi pro Vás připravíme tradiční komentovaný přímý přenos.

Náš přenos ze startu spustíme zhruba v 18:50 našeho času. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

EDIT 3. srpna 20:30
Startovat by se mělo 4. srpna v 18:57 SELČ.

EDIT 3. srpna 16:35
Firma ULA oznámila, že se dnes o start nepokusí. Další informace má poskytnout později.

Zdroje informací:
https://www.ulalaunch.com/
https://www.nasa.gov/
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/49240591762_d72eff44ff_o.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ivo
Ivo
4 let před

To je fofr, takhle kdyby dobývali Měsíc, tak tam ještě nejsou.

Michal Václavík
4 let před

Nový termín – zítra (středa) v 18:57 SELČ.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před

Díky, doplněno.

miho
miho
4 let před

Inženýři Boeingu odhalili během příprav „známky neočekávané polohy ventilů“ v pohonném systému lodi.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  miho

Ano, teoreticky může jít o vadný senzor, který hlásí planý poplach.

chlad
chlad
4 let před
Odpověď  Dušan Majer

Ano, teoreticky to může být falešné hlášení vadného čidla, nebo také chyba sofware odpovídajícího za zpracování hlášení. Závada může mít i harwarovou povahu
např. v procesoru a v neposlední řadě v ovládání ventilů, poškozeném ventilu nebo cizím tělese v pracovním prostoru ventilu. Takže velmi široký záběr pro kvalifikovanou diagnostiku problému.

Mr G
Mr G
4 let před

Ma plan pre OFT-2 nejake odlisnosti od OFT-1 ? Jeden rozdiel, o ktorom viem, je doplneny kryt dokovacieho portu.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  Mr G

Ano, to je nejviditelnější rozdíl. Ale pak jsou tam desítky menších rozdílů, které jsou vynucené doporučeními vyšetřovací komise. Ale to nejsou fyzické změny. Ve většině případů šlo spíše o SW změny.

Mr G
Mr G
4 let před
Odpověď  Dušan Majer

Dakujem za odpoved.

Doplnim otazku: boli do planu misie pridane nejake testovania (manevrovanie, komunikacia, …), ktore neboli v povodnej misii OFT-1 ?

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  Mr G

Vyšetřovací komise kladla na testování softwaru asi největší důraz. Boeing a NASA se měly nově zaměřit nejen na testování jednotlivých dílů, ale i na zkoušky celé sestavy, ve které se může projevit interference a tak dále. Právě tato část testů byla před první misí podceněna. Zcela jistě tak můžeme říct, že před misí OFT-2 proběhla celá řada testů, které měly ověřovat něco, co se před tou první nedělalo.

tomasbrazda
tomasbrazda
4 let před

odlozeno i dnes 4.8.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  tomasbrazda

Ano, viz dnešní krátká zpráva. Tento článek už nebudeme aktualizovat. Nový termín zatím není znám.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.