sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Starliner vyráží na reparát

Kosmická loď Starliner od firmy Boeing v prosinci 2019 vinou několika softwarových chyb nedokázala doletět ke stanici ISS a nesplnila tak několik úkolů definovaných pro nepilotovanou testovací misi. Po dokončení vyšetřování proto padlo rozhodnutí tuto misi zopakovat. Raketa Atlas V i s lodí Starliner už stojí na rampě SLC-41 floridského Mysu Canaveral a vše směřuje v času 19:20 SELČ, kdy má dojít ke startu. Pokud bude spolupracovat počasí (zatím jen 60% pravděpodobnost dobrých podmínek), rádi pro Vás připravíme tradiční komentovaný přímý přenos.

Náš přenos ze startu spustíme zhruba v 18:50 našeho času. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

EDIT 3. srpna 20:30
Startovat by se mělo 4. srpna v 18:57 SELČ.

EDIT 3. srpna 16:35
Firma ULA oznámila, že se dnes o start nepokusí. Další informace má poskytnout později.

Zdroje informací:
https://www.ulalaunch.com/
https://www.nasa.gov/
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/49240591762_d72eff44ff_o.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ivo
Ivo
3 let před

To je fofr, takhle kdyby dobývali Měsíc, tak tam ještě nejsou.

Michal Václavík
3 let před

Nový termín – zítra (středa) v 18:57 SELČ.

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před

Díky, doplněno.

miho
miho
3 let před

Inženýři Boeingu odhalili během příprav „známky neočekávané polohy ventilů“ v pohonném systému lodi.

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před
Odpověď  miho

Ano, teoreticky může jít o vadný senzor, který hlásí planý poplach.

chlad
chlad
3 let před
Odpověď  Dušan Majer

Ano, teoreticky to může být falešné hlášení vadného čidla, nebo také chyba sofware odpovídajícího za zpracování hlášení. Závada může mít i harwarovou povahu
např. v procesoru a v neposlední řadě v ovládání ventilů, poškozeném ventilu nebo cizím tělese v pracovním prostoru ventilu. Takže velmi široký záběr pro kvalifikovanou diagnostiku problému.

Mr G
Mr G
3 let před

Ma plan pre OFT-2 nejake odlisnosti od OFT-1 ? Jeden rozdiel, o ktorom viem, je doplneny kryt dokovacieho portu.

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před
Odpověď  Mr G

Ano, to je nejviditelnější rozdíl. Ale pak jsou tam desítky menších rozdílů, které jsou vynucené doporučeními vyšetřovací komise. Ale to nejsou fyzické změny. Ve většině případů šlo spíše o SW změny.

Mr G
Mr G
3 let před
Odpověď  Dušan Majer

Dakujem za odpoved.

Doplnim otazku: boli do planu misie pridane nejake testovania (manevrovanie, komunikacia, …), ktore neboli v povodnej misii OFT-1 ?

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před
Odpověď  Mr G

Vyšetřovací komise kladla na testování softwaru asi největší důraz. Boeing a NASA se měly nově zaměřit nejen na testování jednotlivých dílů, ale i na zkoušky celé sestavy, ve které se může projevit interference a tak dále. Právě tato část testů byla před první misí podceněna. Zcela jistě tak můžeme říct, že před misí OFT-2 proběhla celá řada testů, které měly ověřovat něco, co se před tou první nedělalo.

tomasbrazda
tomasbrazda
3 let před

odlozeno i dnes 4.8.

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před
Odpověď  tomasbrazda

Ano, viz dnešní krátká zpráva. Tento článek už nebudeme aktualizovat. Nový termín zatím není znám.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.