ŽIVĚ: Začíná instalace nových panelů iROSA

Zkouška oblékání skafandrů je za námi. Mark se vznáší mezi námi a tváří se jako spokojený otec, když je hrdý na dobře odvedenou práci! Někteří si možná všimli, že ne vše je na svém místě, jako před skutečnou vycházou. Ale jde koneckonců jen o zkoušku. Operace, kterou jsme absolvovali, má zkratku OFV (On-orbit Fit Verification). Hlavní je, aby vše sedělo tak, jak se předpokládalo. Česky bychom řekli „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“. Není to asi úplně od věci. Venku panuje opravdu extrémně nepřátelské prostředí! Zdroj: flickr.com

Nákladní loď Dragon 2 přivezla v rámci mise CRS-22 na ISS první nové fotovoltaické panely iROSA, které pomohou zvýšit množství energie, které má stanice k dispozici. Zatímco před několika měsíci proběhly výstupy zaměřené na přípravu držáků těchto panelů, ve středu nás čeká první výstup zaměřený na samotnou instalaci těchto panelů. Na zhruba šest a půl hodiny dlouhý výstup zamíří dva astronauti – Francouz Thomas Pesquet a Američan Robert Kimbrough. NASA TV začne vysílat už ve 12:30 našeho času, výstup samotný by měl začít ve 14:00. V tomto článku najdete přehrávač NASA TV.