Vesmírná technika: Sovětský program Vostok – předešlé programy

V současnosti létají lidé na oběžnou dráhu okolo Země několikrát ročně, ale ještě před sto lety to byla vyložená sci-fi. Historický moment, který nastal 12. dubna 1961, otevřel cestu lidem na oběžnou dráhu. Než však Jurij Alexejevič Gagarin vyrazil na misi pojmenovanou Vostok (původně opravdu bez pořadového čísla), muselo se stát hned několik věcí. Před programem Vostok tu bylo hned několik více či méně reálných projektů, které se zaměřovaly na do té doby nemyslitelné pilotované kosmické lety.

Pokud Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku pořadu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

Vesmírná technika vychází na MALL.TV každý pátek .

Kromě Vesmírné techniky najdete na internetové televizi MALL.TV i další pořady Kosmonautixu. Každý den zde vycházejí Vesmírné zprávy, které informují o dění v kosmonautice. Také zde najdete živě a česky komentované přímé přenosy startů raket pod názvem Vesmírné starty.

Pokud si chcete prohlížet tyto pořady přímo v aplikaci na svém telefonu, tabletu nebo na chytré televizi, zde je návod jak naladit MALL.TV

5 komentářů ke článku “Vesmírná technika: Sovětský program Vostok – předešlé programy”

1. Josef Somik napsal:

Dost špatně se na to video dívá.
    Krom toho, že je video informačně krátké(= co nejvíce dílů), je plné příliš hlasitých reklam.

Na hlasité reklamy Mall.TV upozorním, třeba půjdou ztlumit, ale délka je naopak plně optimální. Co se týče délky, tak Vesmírná technika je nejdelší ze všech pořadů, které na Mall.TV dělám. Výjimkou jsou jen komentované přenosy. Ale třeba takové Vesmírné zprávy mají mezi 4 a 5 minutami a Krátké vesmírné zprávy bývají mezi 2 a 3 minutami. Vesmírná technika je se svými obvyklými 6 – 10 minutami nejdelší. Navíc tento pořad jde ze všech pořadů nejvíce do hloubky a při delších dílech už by byl divák trošku zahlcen veškerými údaji. Rozhodně nedělíme témata kvůli tomu, aby pokryla více dílů, takže vaše rovná se, je tam umístěno chybně. Snažíme se jednotlivé díly rámovat tematicky. Ono by sice šlo přilepit k těm informacím v tomhle díle třeba ještě další 4 minuty, aby bylo video delší, ale tím už by se nakousla nová kapitola, která by pak byla násilně přerušena. Je tedy lepší se v každém díle plně věnovat jen jedné tematické kapitole.
      P.S. Hlasité vám přijdou všechny reklamy, nebo jen některé, abych věděl, na co mám přesně upozornit.

• SaturnV napsal:

Informačně mi video přijde parádní, ale ty reklamy (všechny) jsou opravdu tak 2x hlasitější než ty.

Zkusím to předat kolegům z Mall.TV, třeba to půjde ztlumit.

Délka videa není řízena premisou, aby bylo co nejvíce dílů. Důvod pro různou délku dílů již vysvětlil Dušan. U jiných dílů zase byly hlasy posluchačů, že jsou dlouhé. Nelze se zavděčit všem, pokud prahnete po informacích, tak si pusťte jiný díl Vesmírné techniky (je jich celkem 133 v délce přes 20 hodin), případně sáhněte po jiných zdrojích a vyčkejte do dalšího pátku.