sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Orion a radiofrekvenční zkoušky

Pouhé dva týdny po dokončení termálních a environmentálních zkoušek začaly lodi Orion pro misi Artemis I radiofrekvenční zkoušky. Testy označované jako EMC, jsou běžnou součástí přípravy kosmického hardwaru. Veškerá elektronika vydává nějakou formu elektromagnetických vln, které mohou způsobit interferenci s jinými zařízeními. Pro příklad z běžného života nemusíme chodit moc daleko – asi každý z nás zažil, jak se začnou chovat reproduktory, když se blízko nich nachází mobilní telefon, na který se zrovna někdo snaží dovolat.

Elektronika kosmické lodi může zažít stejné rušení, ale v jejím případě by taková událost mohla mít katastrofální následky. Všechny systémy proto musí být důkladně prověřeny ještě před startem. Zkoušky elektromagnetické kompatibility se často provádí ve speciálních odstíněných místnostech s kovovými stěnami pokrytými pěnovými hroty, které se společně postarají o blokování nežádoucích externích zdrojů elektromagnetického záření. Kupříkladu v evropském technologickém středisku ESTEC je k tomuto účelu určena komora Maxwell.

Orion pro Artemis I v Plum Brook.
Orion pro Artemis I v Plum Brook.
Zdroj: https://www.esa.int/

Ačkoliv termálně-vakuová komora v Plum Brook není primárně místem k provádění EMC testů, její stěny jsou z hliníku, který poskytuje elektromagnetické stínění, takže se k tomuto účelu dá využít. V rámci těchto zkoušek je většina palubních systémů zapnutá a pracuje. Elektronika je nejprve otestována na kompatibilitu v této stíněné komoře. Přístroj se zapne, aby se otestovalo, zda se potenciálně neruší s jinými systémy.

Ve druhém kole zkoušek bude kolem lodi vytvořeno elektromagnetické pole pomocí antén. V této fázi se bude testovat náchylnost systémů k rušení z vnějších zdrojů. Kabina Orionu disponuje senzory elektromagnetického pole, které budou provádět měření rušivých frekvencí. Ačkoliv jsou všechny subsystémy potenciálními zdroji radiofrekvenčního šumu, speciální pozornost věnují inženýři komunikačním prostředkům, které vytváří radiové vlny zcela záměrně. Jejich činnost totiž může narušit vybavení citlivé k elektromagnetickému šumu – třeba přijímače GPS, moduly dálkového řízení nebo i jiné komunikační prostředky.

Testy Orionu v Plum Brook se postupně chýlí ke konci – už 24. března by se měla sestava tvořená návratovou kabinou a evropským servisním modulem vrátit na Floridu, kde budou pokračovat přípravy na nepilotovanou testovací misi Artemis I – v jejím rámci poletí loď Orion na premiérovém exempláři rakety SLS k Měsíci.

Přeloženo z:
https://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
https://live.staticflickr.com/65535/49581386463_356ae66f8b_k_d.jpg
https://www.esa.int/…/21865208-1-eng-GB/Interference_testing.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
pbpitko
pbpitko
4 let před

Zase o krok bližšie k cielu. 🙂

racek
racek
4 let před

No, tohle je loď pro vzdálenější vesmír a tedy něco opravdu zajímavého. Na její měsíční lety se opravdu těším. Číňané ji už vlastně mají také, ale k nosiči velikosti SLS jim ještě pár let chybí.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  racek

Loď této kategorie Čína zatím teprve připravuje. Zatím ještě k dispozici není.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.