sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Češi vyrobí 600 tun těžký díl pro rampu Ariane 6

Odborný server konstrukce.cz přinesl velmi potěšující informaci – německá firma MT-Mechatronics získala zakázku na výrobu velmi důležitého prvku pro starty nových evropských raket Ariane 6 a předala jej své dceřinné firmě MCE Slaný. Konkrétně se bude jednat o 600 tun těžký deflektor s rozměry 16 × 16 × 9 m, přičemž i s náhradními díly firma dodá celkem 800 tun materiálu. Deflektor uložený 25 metrů pod úrovní rampy bude částečně svařovaný a částečně šroubovaný, takže bude možné snadno vyměnit díly krycího pláště, který bude vystaven náročným podmínkám.

Deflektor bude uložený přímo pod startující raketou a jeho úkolem je usměrnit výron spalin požadovaným směrem do dvou výfukových kanálů. Konstrukce bude po dobu zhruba 50 sekund čelit teplotám až 3000°C, tlaku 10 barů a spalinám o trojnásobné rychlosti, než jakou se šíří zvuk. Celý deflektor se před odesláním do Jižní Ameriky ve výrobním závodě sestaví, aby bylo možné zkontrolovat, že mezi krycími segmenty není žádná mezera větší než 2 milimetry. Současně proběhnou další zkoušky včetně tlakových testů. Pokud zkoušky dopadnou dobře, konstrukce se rozebere a odešle na kosmodrom.

Zdroje informací:
http://www.konstrukce.cz/

Zdroje obrázků:
https://i.ytimg.com/vi/yYZiCdhQeSE/maxresdefault.jpg

Rubrika:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
24 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Thomasiw
Thomasiw
7 let před

Podle všeho se deflektor již vyrábí a některé části jsou již hotové. V prosinci by měl proběhnout zmiňovaný test za podpory několika hasičských jednotek, pokud to bude možné pokusím se zajistit videozáznam, třeba to bude někoho zajímat 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Thomasiw

No to si pište, že nás to bude zajímat! 😉
Pokud opravdu budete natáčet, nabízíme Vám možnost publikovat záznam na našem YouTube kanálu, kde budete uveden jako autor a kde se k videu dostane více lidí. Pokud by bylo možné, abychom se testu sami zúčastnili s kamerou, kontaktujte mne, prosím, na mail [email protected], každopádně moc děkujeme!

Thomasiw
Thomasiw
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Test by měl probíhat někdy v prosinci, hned jak budu mít přesné datum pokusím se zjistit zda byste se mohli zúčastnit a záznam pořídit.
Určitě se vám ozvu.

maiden
maiden
7 let před
Odpověď  Thomasiw

Obrazky ze simulaci by taky nebyly spatny…;-)

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Thomasiw

Díky moc!

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Někdy se tak okolnosti sejdou, a nečekaně člověk zjistí, že je víc zdrojů informací nejen než by sám čekal, ale než by se I odvažoval snít 🙂

Svihak Lazensky
Svihak Lazensky
7 let před

Vyborna zprava, at se zakazka vydari!

Nodias
Nodias
7 let před

Skvělý! 🙂

Alois
Alois
7 let před

Hodně materiálu, málo práce, jednodušší zadání jsou už jen výkopy, nebo betonáž.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Alois

Chcete tím snad snížit význam českého příspěvku? Doporučuji si ještě jednou přečíst specifikace, kterým musí díl čelit.

Exa
Exa
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Dušane já vám jednou ve snu slícoval dvě betonový desky 5×5 km na miliontinu milimetru přesně…. a pak jsem spolk Slunce…. ach jo…

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Exa

🙂

Jan Grohmann
Jan Grohmann
7 let před
Odpověď  Alois

Tohle dokáže říct jen člověk, který v životě nic nedokázal.

bill
bill
7 let před
Odpověď  Alois

Děkujme za každou příležitost ukázat, že umíme. To je jen první krok. Bez něj nic nejde.

Jaro Pudelka
Jaro Pudelka
7 let před
Odpověď  bill

A teda idete! Držím vám nielen palce, ale aj všetko ostatné.

Fantasta
Fantasta
7 let před
Odpověď  Alois

Teda pane Alois, jste evidentně inteligentní člověk, ale ta depka Vám to hodně kazí. Zkusím hádat: věk 65-70, děti odrostlé, manželka o 20 let mladší. Nic ve zlém, u mně podobný… 🙂

Karl
Karl
7 let před
Odpověď  Fantasta

No jo, Lojzik se nezapře, ale buďme rádi, že ho tu máme. Vždyť i v M*A*S*H byl Fran Burns a bez něj by to rozhodně nebylo ono. V Simsnech je zase Ralph Wiggum a další a další. PS: Neberme svět tak strašně vážně :o)

maro
maro
7 let před
Odpověď  Alois

Bacha na to! Češi vyrábějí dveře pro Airbusy, včetně toho nevětšího A380! Tak co, bojíte se nastoupit?

Spytihněv
Spytihněv
7 let před

Hádám, že jde historicky o suverénně největší (hmotnostně i objemově) zakázku pro českou firmu související s kosmonautikou. Kolik startů je takový deflektor schopen vydržet bez větších oprav?

Fantasta
Fantasta
7 let před
Odpověď  Spytihněv

Jen bych malinko upřesnil, že MCE je rakouská GmbH z Lince, která má továrny mimo jiné v Maďarsku a v Česku a vyrábí velké konstrukce pro Airbus, BMW, dále mosty, transformátory… To ale nic nemění na tom, že naši inženýři a technici zvládnou řešit i “ kosmické “ výzvy. Bravo !

Richard
Richard
7 let před
Odpověď  Fantasta

Přesně tak, je to na jednu stranu dobrá zpráva – na druhou stranu je to trochu smutné, že většina „českých“ kosmických zakázek (na A6 obzvlášť) jsou z dílny českých poboček zahraničních firem. A ministerstva se plácají po ramenou, jak nám ten český vesmírný průmysl roste. Na ten opravdový boom si budeme muset ještě tak 10 let počkat, než jejich zaměstnanci založí své firmy 😉 Já se na to těším.

Evžen111
Evžen111
7 let před

HMM? Tak to je pecka, protože v rodině máme několik konstruktérů ocelových konstrukcí a sám mám střední školu na tohle zaměřenou, dovedu si – aspoň vzdáleně – představit mnoho prací s tím spojených. Samozřejmě si nedovedu ani vzdáleně představit jak se jim podařilo splnit všechny specifikace kosmické agentury. To je naprostá fantazie. V tomto oboru je jen málo věcí, to takto vyspecifikovanou, náročnou a certifikovanou práci může překonat. Snad jen práce pro jaderný průmysl.
Srdečně gratuluji do Slaného a jestli vyjde filmování na zkouškách, bude to určitě úžasná podívaná. Těším se!
E

Racek
Racek
7 let před

No, tak tohle mě fakt potěšilo. Před cca 50 lety jsem se tam vyučil ( jo tehdy cesta ke vzdělání nebyla vždy jednoduchá), též můj otec a děd tam pracovali. Ten podnik byl pýchou města (během času vyráběl lokomotivy, za války stíhače tanků Hetzer, pak autojeřáby, mosty, důlní zařízení, dnes i konstrukční celky obřích výletních lodí vč. největších na světě ) a jsem rád, že žije a má se k světu.

Petr Beneš
Petr Beneš
7 let před

No teda, vzhledem k tomu, že pracuji jako mistr ve výrobě ocelových konstrukcí, dovedu si živě představit, co taková konstrukce obnáší. A lidem ze Slaného docela závidím, že se můžou na takovém projektu podílet. Tak ať vám to pasuje! 🙂

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.