sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Pohled do útrob evropského servisního modulu

V montážní hale firmy Airbus v německých Brémách vzniká letový exemplář servisního modulu americké lodi Orion pro její první misi – EM-1. Servisní modul zajistí dodávky energie, vody, kyslíku a dusíku, obstará i pohon lodi a postará se také o tepelnou kontrolu. Na fotce vidíme modrý kruhový rám, který drží celou konstrukci, aby k ní měli technici dobrý přístup. Žluté stahovací pásky mají za úkol udržet na místě všech 11 kilometrů kabelů, které propojují tisíce jednotlivých dílů, přičemž pásky budou před letem odstraněny. Za červenými kryty se nachází osm trysek R-4D-11 s tahem 490 N od firmy Aerojet.

Vizualizace evropského servisního modulu pro americkou loď Orion.
Vizualizace evropského servisního modulu pro americkou loď Orion.
Zdroj: https://airbusdefenceandspace.com

O tom, že stavba letového exempláře servisního modulu pro misi EM-1 nabírá zpoždění, psal už na začátku dubna ve svém tradičním rekapitulačním článku kolega Jiří Hošek: „Ředitel pilotovaných letů a průzkumu ESA David Parker oznámil 3. února, že letový servisní modul ESM1 má další zpoždění a místo původně plánovaného ledna (a později odhadnutého dubna) jej bude ESA schopna dodat do NASA až ke konci letošního roku. ESM1 je dlouhodobě kritickým rizikovým prvkem v celém harmonogramu příprav na misi EM-1.“

ESA si je zřejmě dobře vědoma toho, že na jejích bedrech leží osud mise EM-1. Na svém webu totiž už výše přiložené fotky uvádí, že technici na modulu pracují ve třech směnách, aby stíhali všechny termíny a v prosinci by měl dokončený díl vyrazit na letiště v Brémách, odkud se vydá do Spojených států.

Pohled na horní část letového exempláře evropského servisního modulu pro loď Orion.
Pohled na horní část letového exempláře evropského servisního modulu pro loď Orion.
Zdroj: https://c1.staticflickr.com/
Pohled na horní část letového exempláře evropského servisního modulu pro loď Orion.
Pohled na horní část letového exempláře evropského servisního modulu pro loď Orion.
Zdroj: https://c1.staticflickr.com/
Letový exemplář evropského servisního modulu pro loď Orion.
Letový exemplář evropského servisního modulu pro loď Orion.
Zdroj: https://c1.staticflickr.com/

Zdroje informací:
http://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
http://www.esa.int/…/orion_frame_work/16995485-1-eng-GB/Orion_frame_work.jpg
https://airbusdefenceandspace.com/wp-content/orion/resources/img/04_ESM.png
https://c1.staticflickr.com/5/4238/35176296111_554eabe2a0_b_d.jpg
https://c1.staticflickr.com/5/4197/34496049293_ed50c9f4a7_b_d.jpg
https://c1.staticflickr.com/5/4236/34496048843_95b23a842e_b_d.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Štěpán
Štěpán
7 let před

je tam špatně spojka „ale“ 😀

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Štěpán

Díky, opraveno.

Štěpán
Štěpán
7 let před
Odpověď  Štěpán

Vím že jsme to už řešili, ale chce to novou anketu…

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Štěpán

Bude možná příští týden.

ptpc
ptpc
7 let před

Ak je to teda pravda a pracuje sa na tom v troch smenách tak by som to hodnotil že konečne. Ale na druhej strane to chválim…

tyčka
tyčka
7 let před
Odpověď  ptpc

Až budete bydlet v bytě, kde u sousedů každou chvíli probíhají rekonstrukční práce – tak poznáte, proč jsou noční směny u mnoha lidí tak nepopulární.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.