sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Československý start už je za dveřmi

Indie zveřejnila fotky ze stavby rakety PSLV, která 23. června vynese družici Cartosat-2 a s ní i 30 cubesatů – mezi nimi i český VZLUSat a slovenský SkCube.
19. června 15:46

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
pbpitko
pbpitko
7 let před

Bude živý komentár k štartu cubesatov ? Asi by to mnohí uvítali.
pb

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  pbpitko

Mrkněte do pravého sloupce do sekce plánovaných přenosů. 😉

Spytihněv
Spytihněv
7 let před

5:45. Zdá se to brzy, ale protože mě brzy ráno budí kravál přemnožených kavek v korunách stromů, tak to možná vyjde. Žeh motorů PSLV by tento problém hravě vyřešil 🙂

Je to sice minidružice, ale její úkol za pozornost určitě stojí.

Robert1
Robert1
7 let před

Je sanca alebo nejaky naznak ze by mohla vzniknut rotujuca stanica ktora by simulovala zemsku gravitaciu ?(nieco ako v scifi filmoch) Lahko sa da zratat ze ked musia kozmonauti cvicit minimalne 2.5h denne a hodina astronauta stoji cca 50-70tis$ tak za 20 rokov prevadzky su to miliardy utopene iba v cviceni, co cini nemalu cast celkovych nakladov na stanicu.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Robert1

Momentálně se nic takového reálně nepřipravuje.

Dan
Dan
7 let před
Odpověď  Robert1

Abyste nezažíval nepříjemné pocity dané gradientem působící síly a Coriolisovou silou, musela by ta stanice být mnohem rozměrnější, než co běžně vidíme ve sci-fi. Ztráta drahocenného času astronautů je proti takovéto technologické výzvě vcelku marginální.

pbpitko
pbpitko
7 let před

gravitačný gradient :
pri rotácii by gravitačné zrýchlenie na chodidlá bolo vyššie ako na hlavu, čo by bolo značne nepríjemné. Aby tento rozdiel bol čo najmenší musí byť priemer čo najväčší – 10km by možno stačilo, ale radšej viac. Vážilo by to mnoho tisíc ton. Kto to postaví, vynesie na obežnú dráhu a hlavne zaplatí ? Zatiaľ ešte dlho nerealizovateľné.
pb

pbpitko
pbpitko
7 let před
Odpověď  pbpitko

Predstavte si koľko váži Eifelová veža v Paríži, a tá má „iba“ 300m.
Coriolisová sila by Vás pri pohybe stále stáčala do strany , čo by bolo hodne nepríjemné.
Ak by ste si chcel naliať šampanské z fľaše do pohára, kvapalina by nesmerovala dole ale do strany a nalievali by ste mimo pohára, čo by bolo mrzuté a škoda.
To radšej priamo z fľaše.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.