sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon s dvojitým nákladem startuje

Pro někoho se už možná snažení firmy SpaceX začíná dostávat na úroveň stereotypu, ale pro většinu našich čtenářů jde stále o neuvěřitelně atraktivní momenty.  Na startovní rampě číslo 40 na mysu Canavaral stojí raketa Falcon 9 v 1.2, pod jejímž aerodynamickým krytem se ukrývají telekomunikační družice Eutelsat 117 West B a ABS 2A. Jejich vynesení na oběžnou dráhu je sice hlavním úkolem mise, ale fanoušci kosmonautiky moc dobře vědí, že zhruba osm a půl minuty po startu nás čeká experimentální přistání prvního raketového stupně na mořské plošině, která kotví 680 kilometrů od pobřeží. V rámci našeho přímého, česky komentovaného přenosu máte možnost sledovat celou událost naživo.

Ke startu by mělo dojít dnes, tedy ve středu 15. června v 16:29 středoevropského letního času, náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 16:15 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu. Tím se dostanete na stránku přenosu na YouTube. Pokud z jakéhokoliv důvodu (třeba kvůli pomalému internetu, nebo datovým limitům) nemůžete sledovat video, bude pro Vás na této stránce připraven psaný online přenos, o který se bude starat Martin Gembec. Stránku není potřeba obnovovat – nové příspěvky se Vám zobrazí automaticky.

Zdroje informací:
http://www.spaceflight101live.com/
http://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://mms.businesswire.com/media/20141112006911/en/441094/5/SEF14-12378-016.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
31 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jindra
Jindra
8 let před

Jakou dává šanci počasí a už se kolik satelity váží se srovnání SES-9 předem dekuji

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Jindra

Počasí je podle aktuálních informací na 80% a obě družice váží dohromady asi okolo 4,2 tuny. SES-9 vážil cca. 5,1 tuny.

Samo
Samo
8 let před
Odpověď  Dušan Majer

to pude 😀 dnes to pôjde na prvú 😀 a podľa mňa bude landig zasa z nejakej koptéry – ak sa nemýlim tak tab bude svetlo.

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Samo

Záběry na přistávající stupeň můžeme čekat jen když se bude vynášet náklad pro NASA, tedy loď Dragon.

Svihak Lazensky
Svihak Lazensky
8 let před
Odpověď  Samo

Záběry na přistávající stupeň můžeme čekat jen když se bude vynášet náklad pro NASA, tedy loď Dragon.

Pane Majere, proc to tak je?

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Svihak Lazensky

Protože ten stroj, který pořizuje ony záběry, patří NASA.

Svihak Lazensky
Svihak Lazensky
8 let před
Odpověď  Samo

Aha to jsem nevedel. Ono to vypadalo na nejake poctive UAV. Mate k tomu nejake blizsi info? Diky moc!

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Svihak Lazensky

NASA disponuje bezpilotními stroji Global Hawk a Predator – nevím, který sep oužil při téhle konkrétní misi. Nějaké informace o nich jsou třeba tady: https://www.nasa.gov/centers/armstrong/aircraft/index.html

vaclav kulic
vaclav kulic
8 let před

Take zdravim a drzim palce

ahoj
ahoj
8 let před

Prosím neukončujte přenos.

ahoj
ahoj
8 let před

kam 2.stupen dopadne?A bude pozorovatelní v jihočeském kraji,nebo v české republice?Předem děkuji za odpověd.

Daniel Heřt
8 let před
Odpověď  ahoj

To se neví, bude trvat několik měsíců, možná i let než stupeň shoří v atmosféře. A nad našem územím to určitě vidět nebude.

Samo
Samo
8 let před

Nejako sa mi to nezdá žeby nižší ťah zničil úspešné pristávanie veď na zázname jasne stál na plošine. Ale napadlo ma že sa prevrátil tak ako sa to stalo minule proste pristál na šikmo kvôli nižšiemu ťahu jedného motoru a nemal také šťastie ako minule 🙁 ale len typujem lebo si to inak nedokážem vysvetliť

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Samo

Nižší tah je velký problém, protože pokud se jednalo o motor krajní, mohl se stupeň naklánět. V případě centrálního motoru pak by byla přistávací rychlost vyšší, než plánovaná, což by také vedlo k havárii.

Honza
Honza
8 let před

Docela mě mrzí to utnuti přenosu z plošiny v okamžiku nějakého problému. Když dělám přímý prenos, tak až do konce, ať uz to dopadne jakkoliv. To je jako utnout fotbal 5 minut před koncem a pak napsat, že nám španělé nakonec toho gola dali. 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Honza

Já si myslím, že po nehodě mohlo být poškozeno vysílací zařízení.

Rudolf Šíma
Rudolf Šíma
8 let před
Odpověď  Honza

Taky mě tím naštval (E.M.). Je to trochu ruskej styl. Ale vydržme, možná to mělo technický důvod. Nicméně hlavní cíl mise byl dosažen, satelity vypuštěny, takže pojištění nebude zdražovat a financování dobývání Marsu běží bez zádrhelů. 🙂

Martin Gembec
Martin Gembec
8 let před
Odpověď  Rudolf Šíma

Mě těší, že vůbec ty úžasn záběry z klesajícího stupně a přistání máme. Je to bonus za který nic neplatíme!

Rudolf Šíma
Rudolf Šíma
8 let před
Odpověď  Martin Gembec

Jo, uznávám. Byl jsem v první chvíli naštvanej a E.M. byl zrovna po ruce.
🙂

vedator
vedator
8 let před
Odpověď  Honza

Nemyslim, ze utnutie kratko pred dosadnutim na plosinu je nejaky zamer. Stava sa to pravidelne, pri kazdom prenose, takze by som tipol na nejaky elektrostaticky sum, alebo nieco podobne, co blokuje prenos.

Vojta
Vojta
8 let před
Odpověď  Honza

Těžko říct. Běžící raketové motory budou způsobovat značnou ionizaci okolního vzduchu, což bezdrátovému přenosu nesvědčí. Totéž v určité míře platí i o požáru nehledě na to, co padající stupeň vzal s sebou. Pokud jde opravdu o technický problém, trochu se divím, že ho neřeší například kabelovým spojením na bójku vzdálenou pár set metrů, na které by byl vysílač. Ale třeba to neřeší ne kvůli složitosti, ale proto, že jim vlastně vyhovuje přerušení spojení při havárii, tak proč se s tím mořit. Plošina určitě nebude natolik zdevastovaná, aby z ní nedokázali vytáhnout záznam na paměťovém médiu a přímý přenos obrazu v podstatě nepotřebují (telemetrii z rakety předpokládám mají).

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Vojta

Zase na druhou stranu je potřeba chápat, že přímý přenos v tomhle případě není nezbytný. Ano, je příjemný, ale technická řešení k jeho vylepšení jsou pro SpaceX zbytečná – jak jste sám poznamenal, záznam na médiu je, takže jde jen o ten přímý přenos.

Svihak Lazensky
Svihak Lazensky
8 let před

No ja to pochopil tak, ze opravdu v te chvili ztratili spojeni s ADLS

Racek
Racek
8 let před

No, stane se, při tomto principu záchrany se s tím musí počítat. Otázka je spíš kdy dojde k opakovanému použití, zásoba použitých stupňů narůstá a chce to najít zájemce. No, přeji mu, ať mu právě tohle vyjde, to je totiž teprve ten pravý úspěch který potřebuje. Do té doby je to bohužel zatím série pokusů. Zajímavých a napínavých, samozřejmě.

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Racek

Zájemců je prý hodně, prvního znovupoužití bychom se mohli dočkat v září / říjnu.

Racek
Racek
8 let před
Odpověď  Dušan Majer

Děkuji, moc bych mu přál úspěch.

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Racek

To my všichni 🙂

evzen
evzen
8 let před

Nic se nedeje, 16.7.2016 05:32 si dame repete. A uspesne!!!

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  evzen

Doufejme 🙂

Branislav Pecho
Branislav Pecho
8 let před

Na videách zo štartov F9 som si už viackrát všimol takmer do biela rozpálenú trysku. Bohužiaľ, nikde som sa nedopátral, z akého materiálu je vyrobená, prípadne, ako sa chladí. Chladenie systémom trubičiek, ktorými preteká palivo, ako pri SSME, prípadne F1, či J-2, to asi nebude. Alebo sa mýlim?

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Branislav Pecho

Pokud jde o horní stupeň, tak tam je spalovací komora chlazená regenerativně, tedy protékajícím palivem a prodloužená tryska z niobové slitiny je chlazena pasivně normálním sáláním. O tom, jak je to řešeno u Merlinů na prvním stupni je méně informací, ale co jsem tak dohledal, tak by k jejich ochlazování mělo sloužit palivo. Kanálky sice na nich vidět nejsou, ale podle této diskuse by měly být integrovány přímo do stěn.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.