sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

DARPA

Zástupce DARPA uvedl, že agentura zrušila projekt vesmírného jaderného pohonu DRACO, který vyvíjela společně s NASA. Důvodem je částečně analýza, která ukázala, že vývoj byl předběhnut pokrokem v konvenčních nosných systémech.

Národní geoprostorová agentura

Americká Národní geoprostorová agentura 2. července oznámila, že v rámci svého programu Luno, iniciativy zaměřené na rozšíření integrace umělé inteligence a komerčních dat do operací národní bezpečnosti, udělila zakázky komerčním firmám zabývající se družicovými snímky a analýzou v hodnotě přes 70 milionů dolarů.

Gateway, Artemis IV a V

Sněmovna reprezentantů dnes schválila zákon o federálním rozpočtu na letošní fiskální rok 2025 v jeho senátní verzi, tedy včetně všech peněz pro NASA, které navrhl Ted Cruz. Nyní zákon půjde do Bílého domu k zítřejšímu Trumpovu podpisu.

Latitude

Francouzský startup Latitude, který vyvíjí nosnou raketu Zephyr, podepsal smlouvy o expanzi do větších výrobních prostorů. Společnost doufá, že v příštím roce provede první start z Francouzské Guyany.

O3b mPower

Společnost Boeing dodala společnosti SES další dva širokopásmové družice O3b mPower s hardwarovými opravami. Družice nesou přepracované energetické moduly, které mají řešit elektrické problémy, které se vyskytly u prvních šesti družic.

Atomic-6

Startup Atomic-6, který se zabývá kompozitními materiály, uzavřel s americkými vesmírnými silami dohodu v hodnotě 2 milionů dolarů na vybudování svého solárního pole pro vojenské družicové aplikace.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Starliner vyráží na reparát

Kosmická loď Starliner od firmy Boeing v prosinci 2019 vinou několika softwarových chyb nedokázala doletět ke stanici ISS a nesplnila tak několik úkolů definovaných pro nepilotovanou testovací misi. Po dokončení vyšetřování proto padlo rozhodnutí tuto misi zopakovat. Raketa Atlas V i s lodí Starliner už stojí na rampě SLC-41 floridského Mysu Canaveral a vše směřuje v času 19:20 SELČ, kdy má dojít ke startu. Pokud bude spolupracovat počasí (zatím jen 60% pravděpodobnost dobrých podmínek), rádi pro Vás připravíme tradiční komentovaný přímý přenos.

Náš přenos ze startu spustíme zhruba v 18:50 našeho času. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

EDIT 3. srpna 20:30
Startovat by se mělo 4. srpna v 18:57 SELČ.

EDIT 3. srpna 16:35
Firma ULA oznámila, že se dnes o start nepokusí. Další informace má poskytnout později.

Zdroje informací:
https://www.ulalaunch.com/
https://www.nasa.gov/
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/49240591762_d72eff44ff_o.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ivo
Ivo
3 let před

To je fofr, takhle kdyby dobývali Měsíc, tak tam ještě nejsou.

Michal Václavík
3 let před

Nový termín – zítra (středa) v 18:57 SELČ.

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před

Díky, doplněno.

miho
miho
3 let před

Inženýři Boeingu odhalili během příprav „známky neočekávané polohy ventilů“ v pohonném systému lodi.

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před
Odpověď  miho

Ano, teoreticky může jít o vadný senzor, který hlásí planý poplach.

chlad
chlad
3 let před
Odpověď  Dušan Majer

Ano, teoreticky to může být falešné hlášení vadného čidla, nebo také chyba sofware odpovídajícího za zpracování hlášení. Závada může mít i harwarovou povahu
např. v procesoru a v neposlední řadě v ovládání ventilů, poškozeném ventilu nebo cizím tělese v pracovním prostoru ventilu. Takže velmi široký záběr pro kvalifikovanou diagnostiku problému.

Mr G
Mr G
3 let před

Ma plan pre OFT-2 nejake odlisnosti od OFT-1 ? Jeden rozdiel, o ktorom viem, je doplneny kryt dokovacieho portu.

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před
Odpověď  Mr G

Ano, to je nejviditelnější rozdíl. Ale pak jsou tam desítky menších rozdílů, které jsou vynucené doporučeními vyšetřovací komise. Ale to nejsou fyzické změny. Ve většině případů šlo spíše o SW změny.

Mr G
Mr G
3 let před
Odpověď  Dušan Majer

Dakujem za odpoved.

Doplnim otazku: boli do planu misie pridane nejake testovania (manevrovanie, komunikacia, …), ktore neboli v povodnej misii OFT-1 ?

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před
Odpověď  Mr G

Vyšetřovací komise kladla na testování softwaru asi největší důraz. Boeing a NASA se měly nově zaměřit nejen na testování jednotlivých dílů, ale i na zkoušky celé sestavy, ve které se může projevit interference a tak dále. Právě tato část testů byla před první misí podceněna. Zcela jistě tak můžeme říct, že před misí OFT-2 proběhla celá řada testů, které měly ověřovat něco, co se před tou první nedělalo.

tomasbrazda
tomasbrazda
3 let před

odlozeno i dnes 4.8.

Dušan Majer
Dušan Majer
3 let před
Odpověď  tomasbrazda

Ano, viz dnešní krátká zpráva. Tento článek už nebudeme aktualizovat. Nový termín zatím není znám.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.