sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (MTG-S1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

GOSAT-GW

Japonská raketa H-2A 28. června úspěšně vynesla vědeckou družici GOSAT-GW neboli Ibuki GW, na sluneční synchronní oběžnou dráhu. Družice bude snímat skleníkové plyny a koloběh vody. Start byl posledním letem rakety H-2A.

Muon Space

Společnost Muon Space zveřejnila první tepelné infračervené snímky ze své družice FireSat Protoflight, což představuje milník pro konstelaci družice specializovanou na detekci lesních požárů. Snímky jsou pořízené pomocí šestikanálového multispektrálního infračerveného přístroje.

NASA

Úřadující správce NASA očekává, že o nové vrcholové struktuře agentury se rozhodne během několika týdnů, ale administrátor potvrzený Senátem nemusí být jmenován dříve než příští rok.

Ministerstvo letectva USA

Ministerstvo letectva USA znovu zvažuje nákup družic pro vojenskou konstelaci na nízké oběžné dráze Země a pozastavuje financování programu ve fiskálním roce 2026, zatímco zkoumá, zda by družice Starshield společnosti SpaceX mohly poskytovat stejné funkce za nižší cenu.

Isar Aerospace

Společnost Isar 25. června oznámila, že získala finanční prostředky od společnosti Eldridge Industries se sídlem v Miami, která investuje do různých odvětví, včetně technologií. Investice má podobu konvertibilního dluhopisu, dluhového nástroje, který lze později převést na akcie společnosti.

Rocket Lab

Společnost Rocket Lab 25. června oznámila, že od Evropské kosmické agentury získala kontrakt na vynesení dvou malých družic k testování navrhované budoucí konstelace LEO-PNT na nízké oběžné dráze Země.

NRO

Američtí poskytovatelé družicových snímků zintenzivňují svá varování před navrhovanými škrty v rozpočtu Národního průzkumného úřadu na komerční snímky a tvrdí, že tyto škrty představují rostoucí riziko pro národní bezpečnost a životaschopnost domácího kosmického průmyslu.

NICER je mimo provoz

Americký rentgenový teleskop pro studium neutronových hvězd přerušil 17. června svá pozorování kvůli závadě na jednom z motorů, které s ním pohybují, aby mohl z paluby ISS sledovat kosmické objekty. Degradace motoru začala ovlivňovat vědecká pozorování.

Slam Corp

Slam Corp, fiktivní společnost založená bývalým hráčem MLB Alexem Rodriguezem, žaluje Lynk Global, aby zabránila operátorovi družicového vysílání pro chytré telefony odstoupit od dlouho odkládané fúze.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Díly pro druhou Ariane 6 jsou na kosmodromu

Po přeplutí Atlantiku dorazila nákladní loď Canopée do přístavu Pariacabo ve Francouzské Guyaně, kam dopravila první a druhý stupeň pro druhý start evropské rakety Ariane 6. Tento hardware byl následně přepraven do montážní budovy BAL u startovního komplexu číslo 4. Zde pracovníci firmy ArianeGroup zajistí pečlivé sestavení přivezených dílů, z nichž vznikne středové jádro rakety. To poté zamíří z montážní haly na startovní rampu, kde k němu budou připojeny dva pomocné stupně, a zároveň dojde k integraci aerodynamického krytu s nákladem. Start Ariane 62 s francouzskou zpravodajskou družicí CSO-3 je zatím naplánován na únor příštího roku.

Loď Canopée s prvním a druhým stupněm druhé Ariane 6 připlouvá do Francouzské Guyany.
Loď Canopée s prvním a druhým stupněm druhé Ariane 6 připlouvá do Francouzské Guyany.
Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/
Vybalování začíná.
Vybalování začíná.
Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/
Transportní kontejner s prvním stupněm pro druhý let Ariane 6.
Transportní kontejner s prvním stupněm pro druhý let Ariane 6.
Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/
Druhý stupeň pro druhý let Ariane 6.
Druhý stupeň pro druhý let Ariane 6.
Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/

Přeloženo z:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…d7fN9yTEzGg9GGY7E5Q&oe=675E2919
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…AYDGa1xo7NOzt6aEUiXdSdoVKqpQAPDdOHjEPGdsAb6GTA&oe=675E3D76
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…AYDQtU6iZrbil1Nk56wVbTvwJ7RvOQqs6LTQLh9GUc38oQ&oe=675E4B72
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…AYBwGNGJbcCWv67Ng97UUZpTZt8LRZC28i3_2AutsN-Fnw&oe=675E4900
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…pRyO0IwSatd96Pz41ZQ2fFMvQr6KIN2Oih9w&oe=675E5089

Štítky:

Hodnocení:

5 / 5. Počet hlasů: 7

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ivo
Ivo
6 měsíců před

Není to sice žádná závratná rychlost, ale na to, že řešili problémy a musí to dopravovat lodí, tak proto SLS to je rychlost Formule 1. 🙂

Jiri Gutman
Jiri Gutman
6 měsíců před

Byl už někde vyhodnocen přínos plachet nebo to bylo jen „eko“ gesto?

Mr G
Mr G
6 měsíců před
Odpověď  Jiri Gutman

Wiki(cz)
Hybridní pohon dle údajů VPLP Design snižuje spotřebu paliva přibližně o 15 % (ArianeGroup uvádí dokonce 30 %)

pave69
pave69
6 měsíců před
Odpověď  Jiri Gutman

U předchozích obdobných projektů byl vždycky problém s dlouhodobější (ne)spolehlivostí a údržbou ve vazbě na občasné proplutí divočejším počasím. Takže uvidíme za 10 let 🙂

Radek V.
Radek V.
6 měsíců před

Podle údajů dodavatele to má být 15%, to je asi průměr.
https://www.vplp.fr/en/maritime/canopee/
Těch 30% od ArianeGroup může být krátkodobé, za ideálních podmínek. Když se spočítají náklady na montáž (rozložení sil do zesíleného trupu) a údržbu plachet, asi to vyjde úspornější než klasický diesel, ale ne o moc.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.