ŽIVĚ: Přeparkování Sojuzu MS-23

Počet obyvatel Mezinárodní kosmické stanice ISS se zítra sníží ze sedmi na čtyři. Tento stav však potrvá pouze pár desítek minut a poté se opět zmíněný počet vrátí na běžnou hodnotu. Zítra v dopoledních hodinách nás totiž čeká přeparkování lodi Sojuz MS-23 z modulu Poisk na modul Pričal. Do ruské lodi usedne tříčlenná posádka, která se v ní bude letos v září vracet na Zemi, tedy Sergej Prokopjev, Dmitrij Petelin a Frank Rubio. Kompletní posádka musí být na palubě své lodi z prostého důvodu – pokud by po odpojení od stanice došlo k jakémukoliv problému a Sojuz se nemohl připojit zpět, přišli by členové jeho posádky o záchrannou loď, do které by se uchýlili v případě problémů.

NASA TV zahájí svůj přenos z přepojení 6. dubna okolo 10:15 našeho času. K separaci Sojuzu MS-23 od modulu Poisk by mělo dojít přibližně v 10:45 SELČ a opětovné připojení k modulu Pričal by mělo nastat v 11:23 SELČ. Podle statistik NASA půjde o 26. přeparkování kosmické lodi v historii stanice.

2 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Přeparkování Sojuzu MS-23”

1. Radim napsal:

Docela smutné, že v kontextu posledních událostí se i z této vcelku rutinní operace stal důvod k živému přenosu. Alespoň tedy na Kosmonautixu.

R.