Sonda Lucy vyfotila Zemi

Americká sonda Lucy pořídila 15. října snímek, jehož výřez vidíte jako náhledový snímek tohoto článku. Šlo o součást kalibrační sekvence a tento konkrétní obrázek vznikl ve vzdálenosti 620 000 kilometrů. Za zmínku jistě stojí skutečnost, že se v horní části snímku Země nachází etiopská oblast Hadar, kde byla nalezena 3,2 milionu let stará kostra předchůdce člověka, po které dostala sonda Lucy své jméno. Sonda samotná je prvním vyslancem lidstva k trojským planetkám Jupiteru, což jsou také populace dávných fosilií – ukrývají totiž materiál z doby vzniku naší soustavy. Tyto planetky obíhají kolem Slunce po stejná dráze jako Jupiter – jen letí buďto před ním, nebo za ním. K dosažení těchto planetek sonda Lucy potřebuje upravit svou dráhu, k čemuž využije i tři gravitační manévry u Země, které ji pomohou dostat se k těmto záhadným objektům.

Zmíněný snímek pořídil systém T2CAM (Terminal Tracking Camera), což je pár identických kamer zodpovědný za sledování planetek během průletů sondy Lucy. Systém T2CAM byl navržen, postaven a otestován firmou Malin Space Science Systems a o jeho integraci do sondy i provoz se stará společnost Lockheed Martin.

Měsíc a Země pohledem sondy Lucy ze vzdálenosti 1,4 milionu kilometrů - foceno 13. října 2022.

Měsíc a Země pohledem sondy Lucy ze vzdálenosti 1,4 milionu kilometrů – foceno 13. října 2022.

13. října 2022 sonda pořídila výše přiložený snímek Země i s Měsícem, když se od nás nacházela ve vzdálenosti 1,4 milionu kilometrů. I tento snímek byl součástí kalibrační sekvence, kterou sonda pořizovala během přibližování k Zemi před prvním ze tří gravitačních manévrů. Během své 12 let trvající mise má Lucy navštívit rekordní počet planetek, prozkoumat jejich odlišnosti a hledat na nich náznaky pro lepší pochopení vzniku Sluneční soustavy.