sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Členům posádky mise Polaris Dawn brzy začne výcvik

Součástí mise Polaris Dawn bude i historicky první komerční výstup do volného kosmického prostoru.

Čtyřčlenné posádce, která se vydá na první soukromou misi, při které bude uskutečněn výstup do volného prostoru, začíná první měsíc výcviku. Jared Isaacman – velitel mise Polaris Dawn – tweetoval, že posádka začne koncem tohoto měsíce trénovat na svůj průkopnický let, jehož cílem je dostat se dále od Země, než lidé byli od poslední mise Apollo v roce 1972. Start mise Polaris Dawn proběhne nejdříve v listopadu letošního roku a apogeum oběžné dráhy bude ve výšce 1 400 kilometrů. Posádku budou tvořit dvě zaměstnankyně SpaceX Sarah Gillis a Anna Menon, stíhací pilot amerického letectva ve výslužbě Scott Poteet a Jared Isaacman. Během výcviku by měly členové posádky absolvovat nácvik na simulátoru Crew Dragonu ve SpaceX a také se zúčastní nácviku v bazénu, kde si budou moci vyzkoušet, jaký bude pobyt v mikrogravitaci.

Posádka mise Polaris Dawn. Zleva Anna Menon - Scott “Kidd” Poteet - Jared Isaacman - Sarah Gillis.
Posádka mise Polaris Dawn. Zleva Anna Menon – Scott “Kidd” Poteet – Jared Isaacman – Sarah Gillis.
Zdroj: https://pbs.twimg.com/

Při výstupu do volného prostoru budou na sobě astronauti mít vylepšenou verzi skafandru, který je aktuálně používán při pilotovaných misích Crew Dragonu na ISS. Isaacman řekl, že nové obleky se liší hlavně v použitých materiálech, aby lépe chránily astronauty před mikrometeority a malými úlomky, které by mohly člena posádky zasáhnout během vycházky do volného prostoru. Jared také prozradil, že nový oblek na sobě budou mít členové posádky už během startu, jelikož uvnitř Crew Dragonu je málo místa na převlečení skafandru.

Kosmická loď Crew Dragon nemá přechodovou komoru, takže výstup do volného prostoru bude vyžadovat odtlakování (dehermetizaci) celé kabiny. Členové posádky následně otevřou poklop a ve výšce přibližně 500 kilometrů provedou výstup do volného prostoru, jak se uvádí na webových stránkách Polaris.

Zdroje informací:
https://spaceflightnow.com/
https://polarisprogram.com/

Zdroje obrázků:
https://cdn.geekwire.com/wp-content/uploads/2022/02/220214-polaris4.jpg
https://pbs.twimg.com/media/FLkC5chWQAQvJBX?format=jpg&name=large

 

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
14 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
SFENCE
SFENCE
2 let před

Zamestnankyne SpaceX poleti pracovne za SpaceX?

Ivo
Ivo
2 let před
Odpověď  SFENCE

Předpokládám, že nebyl nikdo další platící a tak SpaceX na oko šlo dolů s cenou, protože i tak na tom mají proklatě hezký vývar a za to si tam dali dva vlastní lidi, kteří pak zase budou mít zkušenost, která se jim vrátí při dalších letech.

steaph
steaph
2 let před
Odpověď  Ivo

Nemyslím, že by bol nedostatok turistov. Skôr tam potrebujú dôkladnejšie testovať vlastné technológie pre Artemis / deep space. So všetkým platiacich turistov „otravovať“ nemôžu. Prípadne by im výsledky prevedené turistom NASA nemusela uznať.

zvejkal
zvejkal
2 let před

Ambiciozna misia, drzim palce a ostavam fas-cinovany aktivitami spacex.

Matěj Soukup
2 let před
Odpověď  zvejkal

To bez pochyby. Budu držet palce, aby se jim vše povedlo.

PetrV
PetrV
2 let před

Začíná trénink posádky pro let na Mars? Ta se bude tvořit z ostřílených.

Radim Pretsch
Radim Pretsch
2 let před

„…málo místa na převlečení skafandrů.“, vždyť se tam převlékají standardně!? Nehledě na to, že jej na sobě určitě nebudou mít po celou dobu letu. To jsem na ten nový skafandr opravdu zvědavý.

Matěj Soukup
2 let před
Odpověď  Radim Pretsch

Takhle se vyjádřil Jared Isaacman. Upřímně mi to také moc nesedí.

steaph
steaph
2 let před
Odpověď  Matěj Soukup

Zrejme tým myslel skladovanie. Držať v kabíne 8 skafandrov (4 ochranné a 4 EVA), prípadne sa prezliekať z jedného do druhého, to by mohla byť naozaj akrobacia. A je dosť možné, že si povezú aj rezervu pre prípad poškodenia, keďže ide o novinku. To všetko dokopy by ukrojilo dosť z užitočného priestoru kabíny.

Radim Pretsch
Radim Pretsch
2 let před
Odpověď  steaph

Převlékání v beztíži je vždycky akrobacie, ale to skladování by mohl být důvod. I když vypadají jako lehká kombinéza, určitě se nedají jednoduše poskládat „do komínku“.

Petr Melechin
2 let před
Odpověď  Radim Pretsch

Sbalený skafandr je docela kompaktní. Je to dobře vidět ve videu v tomhle článku: https://www.elonx.cz/podivejte-se-jak-rychle-se-da-obleknout-skafandr-spacex-v-mikrogravitaci/

Matěj Soukup
2 let před
Odpověď  Radim Pretsch

To máš pravdu Petře, teď jenom vědět, jestli ten EVA skafandr bude taky takto kompaktní.

Radim
Radim
2 let před

Docela mě překvapilo, že CrewDragon zvládne dehermetizaci. Předokladám tedy, že tak byl už navržen. To je obecná vlastnost (Sojuz, Starliner), nebo specialitka?
Vostok, první Sojuzy a Gemini to tuším pouzily, dál už si neuvědomuji.

R.

Vojta
Vojta
2 let před
Odpověď  Radim

V podstatě jde o bezpečnostní opatření. Loď musí fungovat i při ztrátě tlaku. Pokud vím, měly s tím problém Vostoky a Voschody (přehřívání elektroniky). U Sojuzů funguje obytný úsek i jako přechodová komora, takže kvůli EVA není třeba odtlakovat celou loď, ale předpokládám, že ani to by nebyl velký problém. Některá Apolla také prováděla EVA ve volném prostoru s odtlakováním velitelského modulu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.