sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Vadný ventil vyměněn, SLS se na rampu vrátí koncem května

Crawler transporter vezl mobilní vypouštěcí plošinu s raketou SLS.

Od návratu rakety SLS do haly VAB (Vehicle Assembly Building) pracovaly týmy inženýrů na opravě rakety, aby se mohla koncem května vydat zpět na rampu LC-39B a dokončit wet dress rehearsal test. Při této zkoušce se simuluje odpočet před startem, který je zastaven pár vteřin před zážehem motorů. Jedním testem je tak ověřena pozemní infrastruktura, tankování pohonných látek do rakety a také, že jde palivo (kapalný vodík) a okysličovadlo (kapalný kyslík) z rakety bez problémů odčerpat. Zároveň si také pracovníci, kteří řídí start mohou procvičit postupy, které se potom využijí při startu.

Raketa SLS měří na výšku necelých 100 metrů.
Raketa SLS měří na výšku necelých 100 metrů.
Zdroj: https://images-assets.nasa.gov/

Raketa SLS byla poprvé vyvezena na startovní rampu 17. března, ale kvůli technickým problémům se musela vrátit do montážní haly VAB, kde se inženýři pustili do řešení problému. Ukázalo se, že za problémy mohl malý kousek pryže, který bránil správnému utěsnění heliového ventilu na stupni ICPS. Heliový ventil byl tedy vyměněn a nyní se v tomto týdnu plánuje test tohoto ventilu, aby se ověřilo, že funguje podle očekávání.

Inženýři také provedli testy, aby se vypořádali s únikem vodíku, který byl zjištěn mezi mobilní odpalovací plošinou a raketou. Byly provedeny zkoušky těsnosti a bylo utaženo několik šroubů a upevňovacích prvků. Během následného testování nebyly zaznamenány žádné úniky. Po dokončení všech prací se zatáhnou přístupové plošiny a pracovníci začnou připravovat raketu SLS na její druhou cestu na startovní rampu.

Přeloženo z:
https://blogs.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
https://images-assets.nasa.gov/…/KSC-20220317-PH-KLS03_0077~large.jpg
https://images-assets.nasa.gov/…/KSC-20220317-PH-KLS03_0179~large.jpg

 

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
PetrV
PetrV
2 let před

A dostatek kapalného dusíku bude?

Jiří Hošek
2 let před
Odpověď  PetrV

Jak je uvedeno v úvodním odstavci článku, palivem je kapalný vodík a okysličovadlem kapalný kyslík. V pozemních zásobnících je v tuto chvíli dostatečné množství obou komodit. Pokud máte na mysli dusík, ten není používán ve skupenství kapalném, nýbrž plynném a je využíván mimo jiné k plnění prostor kolem spalovacích komor, turbočerpadel a ventilů. Ano, v době opakovaného pokusu o WDR bude zajištěn dostatek plynného dusíku. Jak je zmíněno ve druhém odstavci, je používáno i helium – například při proplachování motoru RL10 a čištění potrubí ve stupni ICPS.

PetrV
PetrV
2 let před
Odpověď  Jiří Hošek

Díky za doplnění. Tak snad nebudou potíže.

Greyfin
Greyfin
2 let před

Takže start se bude posouvat nejméně do půlky léta, že

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.