sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

FCC

Federální komunikační komise (Federal Communications Commission) 28. dubna jednomyslně odhlasovala revizi pravidel pro sdílení spektra připojení pro družice. Cílem je aktualizace limitů, které byly zavedeny před více než 30 lety.

Kuiper Government Solutions

Společnost Kuiper Government Solutions (KGS), dceřiná společnost projektu Kuiper, navázala partnerství s dodavatelem obrany L3Harris Technologies s cílem vytvořit družice, které splňují standardy uživatelů z oblasti armády a veřejné bezpečnosti.

FAA

Federální úřad pro letectví potvrdil, že Kelvin Coleman, zástupce správce FAA pro komerční vesmírnou dopravu, je mezi těmi, kdo se přihlásili do druhého kola programu, jehož cílem je snížit celkový počet zaměstnanců ministerstva dopravy, jehož součástí je i FAA.

Spire Global

Družicový operátor Spire Global uzavřel prodej své divize sledování komerční námořní dopravy v hodnotě 241 milionů dolarů belgické společnosti Kpler, která poskytuje analytické služby. Společnost tak končila právní spor ohledně pozastavené transakce.

Robert Ed Smylie

Ve věku 96 let zemřel Robert Ed Smylie. Ed byl zodpovědný za vývoj systémů podpory života, skafandrů a dalšího vybavení v rámci programů Mercury, Gemini, Apollo, Skylab, Apollo-Sojuz a raketoplánu. Je mu připisováno řešení problému odstraňování oxidu uhličitého během mise Apollo 13.
Čest jeho památce.

Chang’e-8

Čínský národní vesmírný úřad (CNSA) 24. dubna oficiálně oznámil výběr projektů spolupráce pro misi Chang’e-8, která má být zahájena v roce 2028 nebo 2029, přičemž vybrala 10 projektů z 11 různých zemí a jedné mezinárodní organizace.

Jared Isaacman

Jared Isaacman, nominovaný na administrátora NASA, uvedl, že v případě potřeby by upřednostnil program Artemis na průzkum Měsíce před lidskými misemi na Mars a potenciální snížení financování vědeckých programů NASA na polovinu nepovažuje za optimální.

GPS

Interference s družicovými signály Global Positioning System se podle nové zprávy Centra pro strategická a mezinárodní studia stala rutinním rysem vojenských konfliktů na Blízkém východě, ve východní Evropě a v částech Asie. Zjištění signalizují rostoucí rizika pro komerční i vojenské aktéry na oběžné dráze.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

3D tištěná vzletová a přistávací rampa

Tým studentů z vysokých škol a univerzit po celých Spojených státech  zapojených do programu Artemis generation pod dohledem expertů z NASA otestoval 3D vytištěnou rampu pro vzlety a přistání. Cílem bylo ověřit, jak si tato konstrukce povede při vystavení horkým spalinám raketového motoru. Test, který proběhl 6. března na texaské základně Camp Swift u města Bastrop, byl součástí programu Lunar PAD (Lunar Plume Alleviation Device), který má za cíl vyřešit problémy spojené s vyvržením lunárního regolitu během startů a přistání na měsíčním povrchu.

Zmenšený model přistávací a vzletové platformy vytištěný v rámci programu Lunar PAD (Lunar Plume Alleviation Device).
Zmenšený model přistávací a vzletové platformy vytištěný v rámci programu Lunar PAD (Lunar Plume Alleviation Device).
Zdroj: https://www.nasa.gov/

Studenti nejprve navrhli nový design pro workshop psaní soutěžních návrhů, který organizuje Úřad hlavního technologa na Marshallově středisku v alabamském městě Huntsville a L’SPACE Academy – studentský projekt zaměřený na spolupráci s misí Lucy na Arizona State University ve městě Tempe. Tým porotu zaujal a dostal finance na vytištění a zkoušky prototypu v menším měřítku. Do akce se zapojil i projekt MMPACT (Moon-to-Mars Planetary Autonomous Construction Technologies) od NASA, technologický stavební startup ICON a členové týmu suborbitálních raket z Texas A&M University v College Station.

Samotný návrh přistávací a vzletové rampy je tvořen sérií útvarů kapkovitého / listového tvaru. Jejich prostřednictvím mají být spaliny přistávajícího / vzlétajícího raketového motoru rozptýleny do stran a pak vzhůru, aby bylo minimalizováno množství rozvířeného regolitu.

Test odolnosti 3D tištěné konstrukce využil malý raketový motor.
Test odolnosti 3D tištěné konstrukce využil malý raketový motor.
Zdroj: https://www.nasa.gov/

Přeloženo z:
https://www.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/llp_interior.jpg
https://www.nasa.gov/sites/default/files/rocket_pad_1smaller.jpg
https://www.nasa.gov/sites/default/files/rocket_pad_smaller.png

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Kamil
Kamil
4 let před

A jak velká by byla taková rampa ve skutečné velikosti? Nebo kde by přistávala kosmická loď? Uprostřed na tom černém puntíku?

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  Kamil

Zatím jde pouze o studii základních možností. Víc bych v tom nehledal.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.