sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

SES si objednala další dva Falcony 9

Firma SES oznámila 20. srpna, že si zajistila další dvě rakety Falcon 9, které mají z Mysu Canaveral vynést další družice O3b mPower, které staví firma Boeing. Navazuje tak na vloni objednanou dvojici Falconů, které mají koncem roku 2021 vynést první kusy družic generace mPower – ty mají z oběžné dráhy zajišťovat širokopásmové připojení k internetu. Firma SES tedy má nyní nasmlouvané využití celkem pěti raket Falcon 9, které mají startovat v nejbližších letech. Tato v Lucembursku sídlící společnost vlastní jednu z největších sítí komerčních telekomunikačních družic na geostacionární dráze, odkud zajišťují televizní, datové a internetové služby zákazníkům po celém světě.

Síť O3b od této firmy cílí na internetové připojení pro lodě, letadla, ostrovní národy a další zákazníky, kteří mohou využívat 20 družic na střední oběžné dráze ve výšce 8 000 kilometrů, která však vede nezvykle přímo nad rovníkem. Firma SES si u firmy Boeing v roce 2017 objednala sedm vylepšených družic, které mají rozšířit možnosti sítě již zmíněných 20 družic od firmy Thales Alenia Space. Vloni si tento družicový operátor zamluvil dva starty Falconů 9 k vynesení sedmi družic.

Vylepšené družice pracující v pásmu Ka mají vytvořit novou družicovou síť O3b mPower. Firma SES uvádí, že každá z těchto družic bude generovat více než 4 000 uživatelských svazků a dosáhne 10× větší kapacity než je tomu v případě současné sítě O3b. Očekává se, že prvních sedm družic nabídne propustnost 10 terabitů – konečný zákazník by tak mohl mít připojení rychlostí od 50 megabitů za sekundu po několik gigabitů za sekundu. SES očekává, že chuť zákazníků na družicový internet poroste a proto si společnost u Boeingu tento měsíc objednala další 4 družice O3b mPower.

Vizualizace družic O3b mPower
Vizualizace družic O3b mPower
Zdroj: https://assets.cdn.spaceflightnow.com

20. srpna pak přišlo prohlášení o tom, že čtyři rakety Falcon 9 vynesou prvních 11 družic O3b mPower. To je o dva starty více, než dva vloni oznámené. První várka družic O3b mPower bude postavena na platformě, kterou Boeing označuje jako 702X, přičemž dokončená družice by měla vážit kolem 2 tun a s prvními starty z Mysu Canaveral se počítá koncem roku 2021.

O3b mPower je základním kamenem naší víceúčelové cloudové a vysoce výkonné sítě, která bude sloužit našim firemním, mobilním a vládním zákazníkům během příštího desetiletí. Jsme jen rok od jejího prvního startu,“ uvedl letos Steve Collar, šéf firmy SES a dodal: „Se SpaceX máme pevné a dlouhodobé partnerství. Jsme nadšeni, že do naší špičkové sítě můžeme přidat další satelity O3b mPower, které povedou k vyšší datové propustnosti, vyšší účinnosti a podstatně větší šířce pásma.

Družice O3b vynášely rakety Sojuz z Jižní Ameriky.
Družice O3b vynášely rakety Sojuz z Jižní Ameriky.
Zdroj: https://www.ses.com/

Prvních 20 družic O3b vyneslo mezi roky 2013 a 2019 z Francouzské Guyany pět raket Sojuz pod hlavičkou firmy Arianespace. Firma SES patří mezi špičkové zákazníky SpaceX a proto po službách Falconů sáhla i v tomto případě. SES-8 byl v roce 2013 první družicí, kterou kdy Falcon 9 dopravil na dráhu přechodovou k dráze geostacionární. To je běžně využívaná doručovací dráha, ze které se pak družice samy přesunou na dráhu geostacionární. SES také jako první klient svolila s vynesením své družice na použitém prvním stupni Falconu 9 v roce 2017. SES celkem využila šest vyhrazených raket Falcon 9 a nyní má na další roky naplánováno dalších pět startů včetně čtyř pro O3b mPower.

Když firma 7. srpna oznámila, že si od Boeingu nechá dodat další 4 družice, sdělila také, že plánuje navázat spolupráci s dalšími partnery, aby mohla nabídnout služby O3b i americké armádě a dalším vládním zákazníkům. „S tím, jak SES rozšiřuje síť O3b mPower ze sedmi na jedenáct družic, Boeing a SES se dohodly, že budou spolupracovat na vývoji komerčně založených nabídek služeb a možností pro vládu USA,“ uvedl Collar a dodal: „Naši síť jsme vybudovali na architektuře různých oběžných drah, různých frekvencí, vysoce výkonných, flexibilních a otevřených systémech, které mají stále větší hodnotu pro vládní uživatele.

Přeloženo z:
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2020/08/o3bmpower.jpeg
https://assets.cdn.spaceflightnow.com/…/09/12100055/308941-P724_multi-4f-high-res.jpg
https://www.ses.com/…/2018-02/Pose%20CU1%20FM13%20sur%20dispenser_052.jpg?itok=J5sdIN0V

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Kamil
Kamil
4 let před

Zrychluje se stavba nových družic, když teď začíná být nadbytek dopravní kapacity?

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  Kamil

Neřekl bych, výroba družic se moc urychlit nedá. Nějaký čas to bude chtít vždycky.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.