sociální sítě

Přímé přenosy

Atlas V (ViaSat-3 F2)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

D-Orbit

Italská společnost D-Orbit, která se zabývá vesmírnou logistikou, oznámila 6. listopadu ukončení soutěže CTRL+Space, první evropské soutěže v kybernetické bezpečnosti Capture-the-Flag (CTF) na oběžné dráze.

EchoStar

Provozovatel geostacionárních družic EchoStar prodává další část rádiových frekvencí, aby pomohl zlepšit služby SpaceX pro přímou komunikaci s buňkami ve Spojených státech, výměnou za akcie společnosti v hodnotě 2,6 miliardy dolarů.

Sceye

Společnost Sceye vyvíjející stratosférické platformy pro telekomunikace a související aplikace získala ocenění od agentury NASA za využití této platformy pro monitorování životního prostředí.

BlackSky

Společnost BlackSky, která se zabývá satelitními snímky, 6. listopadu uvedla, že tržby společnosti ve třetím čtvrtletí nedosáhly očekávání. Důvodem je úprava výdajů americké vlády v rámci důležité zpravodajské smlouvy, ve které došlo ke škrtům ze strany Bílého domu.

ESA

Evropská kosmická agentura upřesnila svůj plán pro program European Resilience from Space (ERS) a nastínila rozsah programu v hodnotě 1 miliardy eur, který přímo propojí pozorování Země, telekomunikace a navigaci s rostoucími potřebami Evropy v oblasti obrany a bezpečnosti.

Astranis

Společnost Astranis 5. listopadu oznámila plány na spuštění mobilní ad-hoc síťové služby s názvem Vanguard, která bude využívat její malé geostacionární družice k rozšíření dosahu komunikace typu point-to-point pro pomoc při katastrofách nebo pro bezpečné obranné operace.

Čínský institut

Čínský institut nedávno dokončil pozemní testy toho, co popisuje jako rekonfigurovatelnou flexibilní výrobní platformu na oběžné dráze, zaměřenou na budoucí velkoobjemovou a nízkonákladovou výrobu ve vesmíru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Nácvik s maketou Vulcanu

Raketa Vulcan

Inženýři a technici firmy United Launch Alliance nedávno dokončil zkoušky manipulace s maketou centrálního stupně rakety Vulcan, které probíhaly na Mysu Canaveral v rámci přípravy na premiérový start nového nosiče, který je zatím plánován na příští rok. Použitá maketa se sice svým tvarem výrazně liší od skutečného prvního stupně, ale z konstrukčního hlediska je důležité, že má stejnou hmotnost, její rozložení i vnější průměr – 5,4 metru. Maketa k obslužné věži u rampy SLC-41 dorazila z přístavu Port Canaveral, kam budou již od příštího roku lodě přivážet i letové exempláře nosičů Vulcan.

Cvičné zvedání makety centrálního stupně rakety Vulcan.
Cvičné zvedání makety centrálního stupně rakety Vulcan.
Zdroj: ttps://www.ulalaunch.com

Během simulace se zkoušela manipulace s maketou a vrcholem zkoušek bylo cvičné vyzvednutí makety v obslužné věži VIF (Vertical Integration Facility). Inženýři tak prověřili, že všechny nástroje i postupy, které se příští rok použijí u prvního letového exempláře nové rakety, splňují předem dané parametry. Zkoušky byly důležité i kvůli tomu, že věž VIF podstoupila úpravy, které měly umožnit jak provoz raket Atlas V, tak i větších nosičů Vulcan. V nejbližších letech, kdy bude provoz raket Atlas V postupně utlumován na úkor vzestupu Vulcanů, budou dvě rakety z různých rodin sdílet společné vybavení obslužné věže a rampy SLC-41.

Připravovaná rakety Vulcan
Připravovaná rakety Vulcan
Zdroj: https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/

Zatím ještě žádná rampa na světě nesloužila souběžně ke startům takto rozdílných raket. Atlasy a Vulcany se od sebe nebudou lišit jen zmíněnými rozměry, ale i pohonnými látkami, nebo motory na centrálních stupních. Kupříkladu centrální stupeň Atlasu má průměr 3,8 metru a používá speciálně upravený letecký petrolej pro motor RD-180. Vulcan bude mít centrální stupeň s průměrem 5,4 metru, jeho palivové nádrže budou uchovávat zkapalněný metan pro dva motory BE-4.

Atlasy a Vulcany budou sdílet „pouze“ montážní věž a vzletovou rampu, každá rodina raket ale bude mít svou vlastní mobilní plošinu, na které se budou nosiče skládat, která zajistí jejich přesun z montážní věže na rampu a ze které se nakonec raketa vznese. Mobilní plošina pro Vulcan je momentálně vybavována potrubími a elektrickými rozvody, přičemž práce probíhají na nedalekém pozemku SPOC (Spaceflight Processing Operations Center), který je s věží VIF a rampou SLC-41 spojen kolejemi. A v alabamském městě Decatur, ve zdejší továrně firmy ULA, již vznikají díly prvního ostrého exempláře rakety Vulcan.

Přeloženo z:
https://www.ulalaunch.com/

Zdroje obrázků:
https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/…/2018/09/DoIJlBfU8AANIrB-678×491.jpg
https://www.ulalaunch.com/…/default-album/vulc_pathfiner-4.jpeg?sfvrsn=30001dcb_0
https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/…/uploads/2018/09/DoIHb5SU4AAWLS0.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
pbpitko
pbpitko
5 let před

Zase jedna dobá správa, už zakrátko ostrý štart nového výkonného nosiča.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.