sociální sítě

Přímé přenosy

Žádné plánované přenosy nebyly nalezeny.

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

SLEDUJEME: Sestavování prototypu Starship

Už tuto sobotu má mít Elon Musk na texaské základně Boca Chica tiskovou konferenci, na které představí aktuální novinky kolem systému Starship. Vynikající kulisou této konference bude prototyp lodi Starship, který by mohl snad ještě v říjnu (reálněji do konce roku) provést zkušební skok do výšky 20 kilometrů. Zařízení je již vybavené třemi motory Raptor a ještě včera jej tvořily tři části – spodní s ocasními plochami a motory, dále zužující se sekce a špička. Dnes ve tři ráno místního času byla špička usazena na zužující se část. Očekává se, že dnes dojde ke spojení obou hlavních částí prototypu. Je možné, že se tak děje jen kvůli blížící se tiskovce, po které bude prototyp opět rozložen, ale i kdyby šlo jen o zkoušku sestavení, bude to jistě mimořádný pohled, o který vás nechceme připravit. Máme tedy pro Vás psaný online přenos a hned dva videopřenosy.

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/
https://www.youtube.com/
https://twitter.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…69554a700906923c7c4a8b0f1a9e8a8&oe=5DEF3871

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Štítky:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
168 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Pavelll
Pavelll
4 let před

To si žijeme – takřka ve stejnou dobu vznikají v USA 2 velké rakety!! 🙂 Doufám, že se to oběma týmům povede … a Dugi bude moci při komentovaném přenosu z úspěšných startů či dokonce přistání vtipkovat o „kosmickém pornu“ 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Pavelll

Tohle bude masakr, až to poletí. Nemůžu se dočkat.

Pavel
Pavel
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Přesně tak. …pokud se to podaří,jako že věřim že jo,tak teprve začne lidem docházet co je to za revoluci v kosmonautice

zdeňek
zdeňek
4 let před

Super, super super. Držím palce.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  zdeňek

Je skvělé mít možnost tohle sledovat prakticky v živém přenosu.

ixb1
ixb1
4 let před

Vzpomínám si jak Dušan v televizi říkal,že Indové jsou ve svém kosmickém programu tak trochu pankeři,ale co je potom tohle že 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  ixb1

Ano ano, tohle už je ještě nějaký vyšší level. No a pak jsou tu ještě Copenhagen Suborbitals – kategorie sama pro sebe. 🙂

Gelster
Gelster
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Copenhagenu suborbitals! 😀 do teď jsem o nich nevěděl neuděláte na toto téma podrobnější článek věřím že by mohl být populární (co jsem se tak na rychlo kukal tak u Vás na kosmonautixu máte sem tam nějaké zmínky ale podrobnější článek až z roku 2013) zdá se že stavění raket na dvorku je teď v módě 😀

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Gelster

Možná až něco předvedou. Celkově se snažíme suborbitální skoky mapovat spíše okrajově.

bohyn
bohyn
4 let před
Odpovědět  Gelster

Nee, oni na to mají aspoň „garáž“ 😀comment image

Vladimír Todt
Vladimír Todt
4 let před

Přímý psaný přenos zaspal? 😀

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Vladimír Todt

V 17:56 jsem napsal:
Náš přenos si nyní dá pár desítek minut pauzu, dokud se něco nezačne dít. Ale rozhodně nekončíme 😉

Vladimír Todt
Vladimír Todt
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Ano. Následně chvíli poté začalo přesouvání na mobilní platformu, tak to působilo, že byla nechtěně pauza přesně přes tuto činnost.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Vladimír Todt

Aha, už chápu 🙂

Vít Výmola
Vít Výmola
4 let před

No, celá stavba je takové technické porno. 🙂

Maniak
Maniak
4 let před
Odpovědět  Vít Výmola

To není technické porno, to je steelpunk v ryzí podobě. 😉

Tano
Tano
4 let před

Koukám jak blázen, jak s tou raketou po té zemi jezdí rychle :-))

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Tano

Pokud má těžiště nízko, proč ne. 🙂

Vladimír Todt
Vladimír Todt
4 let před
Odpovědět  Tano

Oni s ní asi také jedou, koukám, na launchpad. To se moc nečekalo. Tam mezitím probíhají úpravy a přesně nevíme co tam mezitím udělali, kromě montáže 2 velkých nádrží.

Tano
Tano
4 let před
Odpovědět  Vladimír Todt

Taky jsem měl chvíli takový pocit, že jedou až za bránu, ale zastavila se 🙂

Tano
Tano
4 let před
Odpovědět  Tano

I když možná to je jen kontrola na vrátnici, jestli nepřenášejí na černo nějaké železo 🙂

Petr Groh
Petr Groh
4 let před
Odpovědět  Tano

:-)))))

gjebls
gjebls
4 let před

spojení už se asi blíží sem zvědav jestli jen na oko nebo je to spojovací fáze……..ale každopádně sleduji každičký díl co se týče vesmíru

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  gjebls

To máme radost. Já osobně tipuju check fit, po kterém (po tiskovce) dojde k opětovnému rozdělení.

bohyn
bohyn
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Souhlas, že by se vše stihlo integrovat takhle načas, těsně před konferencí, by byla velká náhoda.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  bohyn

Navíc i u Starhopperu dělali fit checky.

bohyn
bohyn
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Tady bych to možná ani neviděl na fit check, spíš jako kulisu pro tiskovku a ukázat jaký „drobeček“ to bude. Ty fotky, kde je srovnání s člověkem, jsou fascinující

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  bohyn

Osobně si myslím, že zkušenosti, které tímto sestavením získají se budou dost blížit těm, které by přinesl klasický fit check.

Honzax
Honzax
4 let před

Zajimalo by me, jestli to co tam ted sundavaji tim jerabem jsou pristavaci nohy, nebo ty „kachni plochy“ pro spicku 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Honzax

Na kachní plochy mi to přišlo trochu velké, ale je fakt, že to nebylo dobře vidět.

Petr
Petr
4 let před

Hezká nádrž na metan a kyslík….:-)

gjebls
gjebls
4 let před

no snad k tomu nedojde 🙂 ale ber me to ze už jen to že se staví takováhle super vyspělá věc moc fandím Space X a snad se stanu svědkem přistání člověka na Marsu 😉

Vladimír Todt
Vladimír Todt
4 let před

Se spodkem vyjeli k silnici, mezitím je vidět, že vršek není stále svařený dohromady. Hmmm. Jaké bude rozuzlení?

Radoslav Karásek
Radoslav Karásek
4 let před

Možno hlúpa otázka, ale palivo má byť len v tom spodnom diely, kde vidíme horné „dno“ nádrže, alebo je aj v špičke nejaká nádrž? (dole metán, hore kyslík)

Radoslav Karásek
Radoslav Karásek
4 let před
Odpovědět  Radoslav Karásek

..ach rovno si odpovedám sám, samozrejme, že nebude Radoslav! Veď v špičke sa predsa bude tlačiť tých 100 ľudí pri okienku.

Tano
Tano
4 let před
Odpovědět  Radoslav Karásek

:-DD Teď už tam jen vyřezat to okénko 🙂

bohyn
bohyn
4 let před
Odpovědět  Radoslav Karásek

Prototypy mají mít v horní části nádrže na kyslík i metan pro přistání, nikoliv uvnitř hlavních nádrží, jak je v plánu pro finální verzi.

Tano
Tano
4 let před

Dugi máš pravdu, když si to video přehraji zpětně, tak ta špička se opravdu trochu hýbe. Že by to tam bylo úplně volné ???

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Tano

Netuším, možná to tam svařují a proto s tím hýbou na ideální místo.
Ale palec nahoru za nápad. Nenapadlo mě přehrát si video zpětně. 😉

Tano
Tano
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Jo je to fajn, posledních 12 hodin se dá přehrát. Docela často si s tím hraji, když mi něco zajímavého uteče.

ixb1
ixb1
4 let před

Řekl bych že tu špičku musí před svařením porovnat,protože jim to zrovna buhvíjak nesedělo.

Petr
Petr
4 let před

Svačina….:-)

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Petr

Mají tam půl čtvrté odpoledne, to by sedělo. 🙂

gjebls
gjebls
4 let před

Mě to připadne jako by se to naklánělo jak šikmá věz :O

Petr
Petr
4 let před

Asi Svačina….:-)

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Petr

Nakonec jste nebyl tak daleko od pravdy – viz příspěvek z 22:48. 😀

Petr
Petr
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Omluva jen duplikace, hlásilo mi to, že stejný příspěvek už byl ale neukázal se mi. Podle mne budou kompletovat až na startovací ploše. Přece jen 44 m vysoká nádrž není na podvozku úplně stabilní. Uvidíme.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Petr

Nechme se překvapit, bude to ještě zajímavé.

MartinH
MartinH
4 let před

Já to tu kvůli Kosmoschůzce málem prošvihl, ale už sleduji na mobilu z vlaku…

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  MartinH

Děje se toho docela dost. 🙂

Racek
Racek
4 let před

Asi blbě vidím, ale moc jako dobrý řemeslo to nevypadá. Tohle přece nemůže být vážně míněný prototyp, spíš jakási velmi hrubá maketa.
No, konec konců, pro auta i letadla se taky dělají dřevěné modely, tak co.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Racek

Podle všeho by mělo jít jen o kosmetickou vadu. Povrch totiž vlastně moc deformovaný není. Pouze tím, jak je lesklý, je i sebemenší (milimetrová nerovnost) hrozně vidět. Prohnutý povrch na objektu s průměrem 9 metrů úplně hladký asi nebude nikdy. Ta lesklost prozradí i sebemenší prohnutí a tvarovou nepřesnost. Zvlášť na něčem co má průměr devět metrů – tam se to nasčítá.

maro
maro
4 let před
Odpovědět  Racek

Tak samozřejmě ani tohle do vesmíru nepoletí. Staví to jen aby si osahali jak přistávat s takhle velkou lodí. O nějaký ďolík vůbec nejde.

Petr Groh
Petr Groh
4 let před
Odpovědět  maro

Kde příteli berete tu jistotu?

Já bych řekl, že právě tohle už se na oběžnou dráhu podívá.
Tedy, pokud se neprojeví nějaký nečekaný zádrhel.

selfish
selfish
4 let před

vypada to ze to budou zvedat brzo, jeste si zrejme privezli plosinu pro lidi co prohodi ty haky, pochubuju ze to budou chtit delat za tmy

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  selfish

Také se mi ta tma nezdá. Tohle není žádný drobeček.

Tano
Tano
4 let před

Malá technická, je půl druhé v noci 😉
Oba jeřábnici z velkého jeřábu zatím jen vykoukli z kabiny, ale ještě nešli někde pryč, takže se ještě na něco čeká. Tak ještě taky chvíli počkám.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Tano

Pravda, už ani nedokážu napsat správný čas, díky, opraveno. 😉

hona
4 let před

Stále přidávají závaží 🙂

David Literák
David Literák
4 let před

Řekl bych že tohle je konečná, zafixují jeřábem spodní sekci, kdyby přišly větry a jdou chrnět. Jdu s nimi. SeeYa zítra

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  David Literák

Vidím to podobně – viz nejnovější příspěvek. Přeji všem dobrou noc a za pár hodin pokračujeme. 😉

Tano
Tano
4 let před

To, že teď sundají spodní část rakety z přepravníků je už celkem jisté, ale jestli dnes večer ještě propojí obě části … 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Tano

Nemyslím si, že s tím budou chtít manipulovat v noci.

Tano
Tano
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

OK. Dobrou noc

Petr
Petr
4 let před

V Texasu je zatím jen 21 30 a čile pracují.

Petr
Petr
4 let před

V Texasu je 0:30 a stále pracují.

Petr
Petr
4 let před

Ony stojí velké peníze ty mobilní jeřáby a nejsou to rohlíky na krámu.

spodní voda
spodní voda
4 let před

Tohle odpověděl Musk na dotaz EA kolik to bude mít přistávacích nohou:

Six. Two windward, one under each fin & two leeward. Provides redundancy for landing on unimproved surfaces.

otaznick
otaznick
4 let před
Odpovědět  spodní voda

Divim se, ze tech nohou neni 5. Krasne by pak vysly nohy mimo kridla. Na druhou stranu by kombinace nefunkcni nohy a nerovneho terenu byla fatalni. Je to uz poradny macek, tak se sila alespon rozlozi do sesti smeru.

David Literák
David Literák
4 let před

Řekl bych, že montují nádstavec na 11200. Ale asi jen krátký – výška ramene s ním je 132m 🙂

David Literák
David Literák
4 let před
Odpovědět  David Literák

Aha tak nic, to je odraz stávajícího ramene v tom naleštěném trupu lodi … dobře oni 😀

Petr
Petr
4 let před

To jsou pracanti, stále pracují, otázka je kvalita prací.

Hawk
Hawk
4 let před
Odpovědět  Petr

Pravda trochu to evokuje maketu 1:1, na druhou stranu do vesmiru asi tento model nepoleti a  par testovacich skoku snad ustoji, i kdyz nevim jestli se totez da rict o kridlech kormidla, ta mozna upadnou uz pri prezentaci 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Hawk

Ohledně křídel – mrkněte na dnešní příspěvek v psaném přenosu, který to detailně rozebírá. 😉

Petr
Petr
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Vypadá to, že noční směna končí, za hodinu uvidíme výsledek jejich snažení…

Petr
Petr
4 let před

Dnes a zítra má být klidný vítr, pak zesílí poryvy 23 uzlů-cca 50 km/hod
https://www.windy.com/26.063/-97.149?25.499,-97.149,8

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Petr

Zajímavé, díky!

Ctirad
Ctirad
4 let před

Že zobrazený závěs přenese (smykovou) sílu 16t působící na něj ve směru kolmém na plochu křídla si dovedu představit, ovšem že přenese ohybový moment vyvolaný výslednicí 411,6 kN na příslušném rameni (= kolmá vzdálenost těžiště křídla od osy závěsu) si nějak představit nedovedu.

Mike
Mike
4 let před
Odpovědět  Ctirad

Asi chápu co myslíte, ale nechápu Váš text úplně. Prostě laicky řečeno:
při průchodu atmosférou se budou mít tendenci křídla sklopit (či utrhnout), myslíte že? Co když to je dělané tak, že úplně sklopit nepůjdou a v nějvětším namáhání budou v „pantech“ na zarážkách do širokého \o/ a až trochu zbrzdí bude možné s křídly pohnout, aby byla -o- a dobrzí ještě více? Tak bych to udělal já… 😀

otaznick
otaznick
4 let před
Odpovědět  Mike

Uz se tesim, az to bude na prezentaci zobrazeno v animaci. 🙂

Ctirad
Ctirad
4 let před
Odpovědět  Mike

Ano, myslím že si rozumíme. Co píšete by věci pomohlo, ale i tak to namáhání závěsu „na ulomení“ bude obrovské. Možná, že po prezentaci to ještě rozhodí, aby to upravili. Myslím, že to samé se provede i s mnoha jinými věcmi.

Tommy
Tommy
4 let před
Odpovědět  Ctirad

Když vidím ty závěsy, tak si hned vzpomenu na závěsy shuttle a external tank. Tam byly stejně hubený a přesto udržely obrovské hmotnostní rozdíly mezi orbiterem a postupně se vyprazdňující napdrží. Proto se toho nyní nebojím a myslím, že to mají dobře spočítané.

Petr
Petr
4 let před

V noci patrně dělali na spodní části kabelovou lávku pro kabely, vše na povrchu vedle potrubí patrně pro helium, nebo pro naplnění přistávacích nádrží?

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Petr

Zní to docela zajímavě.

mike
mike
4 let před

Kdyby nestihli postavit první stupeň do 2022, tak kolik tun paliva je schopná dostat samotná STARSHIP na orbitu?

Věřím druhý stupeň(STARSHIP) možná hotový bude, kdyby se třeba 10x vrtátila na zem na dočernání paliva a vždy by doplila trochou zbytků parkující druhou starship na ortbitě, tak by mohli aspoň jednu loď poslat na MARS!

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  mike

Velmi, velmi nepravděpodobné. Takových startů by byly potřeba desítky. To už je jednodušší postavit SuperHeavy.

Mike
Mike
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

No proč ne, pokud STARSHIP veze 1200 tun paliva a zyblo jí jen 120tun, tak k té druhé by letěla jen 10x a byla by plná.

Mike
Mike
4 let před
Odpovědět  Mike

No jo už to vidím, 120tun tam nemůže dostat, když FH tam za nejlepších okolností dostane 60 tun a to jen na LEO…

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Mike

Jenže ona ještě potřebuje nějaké palivo na deorbit a přistání. 😉

Petr Šída
Petr Šída
4 let před
Odpovědět  mike

Při současných parametrech se na orbitu sama vůbec nedostane, takže ta otázka nedává smysl

Jiný Honza
Jiný Honza
4 let před
Odpovědět  mike

Aby se samotná Starship dostala na orbitu, musela by vážit maximálně cca. 100 tun (bez paliva).

panbubo
panbubo
4 let před

Uz montuji kryty.

David Literák
David Literák
4 let před

Podle mého jsou to náběžné plochy na „křídla“, které jsou odpovědí na hromady příspěvků v otázce konstrukce jejich uchycení 🙂

Vladimir Todt
Vladimir Todt
4 let před

Trochu matematiky na zde diskutované otázky, které jsou mimo.

Mk1+2 hmotnost s palivem s plnými nádržemí 1400 t. Mk4+5 odlehčené 1320 t.
3 atmosférické motory Raptor s tahem 200 tun!
Mk1+2 bude tak mít určitě max tah 600 tun. tedy tyto prototypy nemohou být zcela naplněny a naloženy – vůbec by se neodlepili od země.

Další prototypy s Raptory 3+3, kde by vakuové účinnější verze měli mít fixovanou trysku, aby se při startu na zemi vibracemi nerozpadli, a také vyšší tah, řekněme 220 t. Tedy celk. tah 3×200+3×220=1260t. A to Bůh ví jaký je skutečný tah vakuových motorů u země – asi spíše nižší, protože velká tryska způsobuje utržení vnitřních proudnic z vnitřní strany trysky v husté atmosféře, protože tlak plynů ke konci velké trysky je nižší než okolní atmosférický u země. Tedy Plně naložená SS s aktuálními verzemi Raptorů se od země vůbec neodlepí, tedy úvahy o SSO startu SS na oběžnou dráhu i s malým nákladem se současnými 6 Raptory jsou fantazmagorie.

Stačí jednoduchá matematika a základní známé znalosti ohledně aktuálních parametrů SS. Současná SS je na tom stejně jako Ariane 5 bez postranních boosterů, která se bez nich také od země neodlepí. proto na Zemi potřebuje SS pro let na orbitu a ještě navíc a nákladem přídavný 1. stupeň (booster) SH.

Pro rejpaly dopředu dodávám. Ano toto na Měsíci a Marsu neplatí vzhledem k šestinové/třetinové gravitaci. Kde plně natankovaná SS v odlehčené verzi by vážila 220/440 tun, při cca stejném tahu přes 1200 t. Tedy tam normálně odstartuje i kdyby měla naloženo přes 100 tun nákladu navíc, tedy tam přes 16/33 tun.

Vladimir Todt
Vladimir Todt
4 let před
Odpovědět  Vladimir Todt

neodlepily

Petr Groh
Petr Groh
4 let před
Odpovědět  Vladimir Todt

Mk4+5?? Něco mi uniklo?

Vaše matematika vypadá věrohodně.
Jak to ale bude se Starshipy, které mají létat mezi kontinenty, s nákladem a pasažéry?

Vladimir Todt
Vladimir Todt
4 let před
Odpovědět  Petr Groh

JJ, nové info o dalších odlehčených verzích.
Twitter:
https://twitter.com/elonmusk/status/1177066483375058944?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1177066483375058944&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.nasaspaceflight.com%2Findex.php%3Ftopic%3D48895.220

„Mk1 ship is around 200 tons dry & 1400 tons wet, but aiming for 120 by Mk4 or Mk5. Total stack mass with max payload is 5000 tons.“

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Petr Groh

Evidentně se chystají další prototypy, nebo možná už první finální exempláře. Co se týče těch pro rychlé cestování ,tak na to je asi ještě brzy.

bohyn
bohyn
4 let před
Odpovědět  Petr Groh

Pro cestovní verzi nepotřebujete dosáhnout orbity, vlastně by to bylo nežádoucí. Tyto plány jsou ale v plenkách, jak píše Dušan.

Kamil
Kamil
4 let před
Odpovědět  Vladimir Todt

Čili jestli dobře počítám, může mít maximálně 400 t paliva, aby se odlepila od země. Jak vysoko s tím může vyletět?

Petr Groh
Petr Groh
4 let před
Odpovědět  Kamil

Do vesmíru?
(t.j. nad 100km)

Pozítří se to snad dozvíme.
🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Kamil

Řekl bych, že těch 20 km nebude problém. 😉

Jan Jančura
Jan Jančura
4 let před
Odpovědět  Vladimir Todt

Souhlas, z s těmi 3+3 Rapotory (osobně si myslím, že by místo 3 Vac použili 3 SL) a za citovaných hmotností se nejen Starspih nevznese, ale v žádném případě nedoletí na LEO

Tano
Tano
4 let před

Nebudou to nakonec chtít celé sestavit až v tu sobotu na prezentaci? Jako takovou třešničku na dortu 🙂

Karel Zvoník
Editor
4 let před
Odpovědět  Tano

Napadlo mě úplně to samé. 🙂

Tano
Tano
4 let před
Odpovědět  Karel Zvoník

Venku by stály 2 velké kusy rakety. Hosté by šli na „hodinovou“ prezentaci do toho bílého „stanu“ a po hodině by vyšli a raketa by se už tyčila do velké výšky v jednom kuse. No nespadla by vám brada? 🙂

Karel Zvoník
Editor
4 let před
Odpovědět  Tano

Rozhodně ano. Všichni víme, že Elon je mistr překvapení. 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Tano

Zajímavý nápad, ale to sestavování chvíli trvá.

David Literák
David Literák
4 let před
Odpovědět  Tano

Hele neblbněte, nebude tam držet jeřáb 4dny jen pro tu srandu, jak psal kolega výše, ten jeřáb nestojí málo a když mluvíme o 11200, tak jsme u vrcholových částek. Třeba v ČR pokud vím nikdo 11200 nemá, pro srovnání.

Honzax
Honzax
4 let před
Odpovědět  David Literák

Tak jestli jsem nasel dobre, tak ta hracka stoji pri koupi bratru $12.5 mil 😮

Tano
Tano
4 let před

Tak největší jeřáb se nám za dnešek poprvé pohnul.

Libor Žák
Libor Žák
4 let před

Dělá to úhel, nebo ohnisko kamery, že se zdá, jako by byla ta větší rovná část nějak nakřivo? Na záběru to vypadá skoro jako věž v Pise. Předpokládám, že v reálu to mají dokonale vyrovnané.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Libor Žák

Ano, vidím to na optický klam.

Tano
Tano
4 let před

Na scénu přijel další obrovský jeřáb.

David Literák
David Literák
4 let před

Tak jsem se konečně dočkal prodloužení ramene 11200 … chtělo by to smajlík se srdíčkami v očích 😀

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  David Literák

To prodloužení ramene je ta konstrukce, kterou tam teď přemístil ten žlutý autojeřáb?

Vladimir Todt
Vladimir Todt
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

No jen jestli ho spíše neskládají k odjezdu.

David Literák
David Literák
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Pevně věřím, že ano. K odjezdu se skládá sám a nejprve by jej museli oprostit od závaží a to neudělali, pokud je mi známo. Takže ho prodlouží na 132m a bude zvedat 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  David Literák

To zní skvěle!

David Literák
David Literák
4 let před
Odpovědět  David Literák

Tak to nebyly prodlužováky, ale boční zesílení, aby unesl větší zátěž v nižší sklonu. Teoreticky by mu 100m zdvih základního setupu mohla stačit. No sakra tohle je jak prezentace Liebherru 😀

David Literák
David Literák
4 let před

Začíná mejdan!

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  David Literák

To by bylo fajn. 🙂

David Literák
David Literák
4 let před
Odpovědět  David Literák

Patrně půjdou do této konfigurace ->comment image

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  David Literák

To vypadá fantasticky.

David Literák
David Literák
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

To ano, ale může být ještě hůř 😀

Vrcholově je snad tahle konfiguracecomment image

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  David Literák

Kolos. 🙂

Tomáš
Tomáš
4 let před
Odpovědět  David Literák

to je neskutečný hovado… (pardon za ten výraz 😉 ). skoro jako… to, co tím staví 🙂

ventYl
ventYl
4 let před

Ked som si teraz pozeral tie fotky zo skladania a zvarania, tak by podla mna bolo rovnako huste, keby starship pocas prezentacie skladali, ako keby bol uz zlozeny. Mozno by to nebol taky dobry marketing, ale zato by to bol tazky industrial.

Karel Zvoník
Editor
4 let před
Odpovědět  ventYl

Ano, to by byl. Elonovi ovšem musí být i rozumět :D.

Vašek
Vašek
4 let před

Ten prototyp je obrovsky…nedokazu si predstavit jak velka bude finalni sestava nosic plus starship

David Literák
David Literák
4 let před
Odpovědět  Vašek

Ve slovníku slušných slov na to podle mě není dost silné slovo 😀

michal
michal
4 let před

Proc se tomu rika ‚kachni plocha‘ ? to je oficialni nazev? zni to tak nejak.. detinsky. Ale moc diky za prenos!

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  michal

Ano, je to oficiální. 😉 Viz wiki

casso
casso
4 let před

pohlad na „dno vodnej veze“ – tri motory raptor.
https://twitter.com/elonmusk/status/1177314408604680192/photo/1

ked pozeram na robotnikov ktory celu noc na tom makaju, prial by som si aby sa take nieco dialo aj na nasich dialniciach 😀

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  casso

Díky, obrázek jsme dávali do přenosu už včera, ale opakování rozhodně nevadí. 😉

Jarek
Jarek
4 let před

Velký jeřáb už se hýbe 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Jarek

Díky za info, těšíme se!

Tano
Tano
4 let před
Odpovědět  Jarek

Vypadá to, že opravdu využije maximální vytažení ramene.

casso
casso
4 let před
Odpovědět  Jarek

ten zeriav je obrovsky, uz ani druha kamera nezabera koniec ramena

Tano
Tano
4 let před

Nedovedu si vůbec představit, jak se v budoucnu celá Starship bude nasazovat na Super Heavy 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Tano

Bude to paráda. 🙂

Petr
Petr
4 let před

Trochu málo místa, ale jeřábník si snad poradí.

https://kosmonautix.cz/2019/09/25/sledujeme-sestavovani-prototypu-starship/