Tento exemplář je připravován ke strukturálním zkouškám na převoz na Marshallovo středisko.
4. října 8:13
Dlouhý pochod 10
Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.
Dovolím si zprávu upřesnit.
Fotografie je z období mezi aplikací žluté základové barvy a aplikací oranžové izolační pěny, takže z května až června. Na fotografii je zachycena instalace senzorů.
Odkaz na fotografii po aplikaci pěny na válcovou část nádrže (z 13. srpna) je tady:
Před přepravou do MSFC budou na oba konce nádrže připojeny simulátory intertanku a motorové sekce.
Díky!
O pár pater výše: https://twitter.com/DJSnM/status/1048001681600831488
Nemám zákulisní informace z amerického kosmického průmyslu, ale když si dohledáte zdroje tak je to trochu o něčem jiném než tvrdí tweet, který bych se nebál označit téměř za hoax.
dva mobilní launchery dovolí premiéru EUS posunout někam k roku 2024, až vyšší výkon bude nezbytně potřeba (první tři SLS by měly letět v konfiguraci s ICPS) A hlavní pracovní náplň SLS bude stavba stanice Lunar Gateway tak prostě NASA požádala Boeing o optimalizaci stupně EUS právě pro tyto náklady (pilotovaný Orion + 1 modul stanice)
No aby v druhé polovině 20. let nakonec nebylo jednodušší vypustit moduly stanice pomocí BFR.
Připravenost BFR ve druhé polovině 20. let je pozdě. Mike Pence uvedl jako termín pro posádku v zárodku Gateway rok 2024 (v případném druhém volebním období Donalda Trumpa).
3,14ranha popsal události kolem EUS přesně. Původní datum startu SLS Block 1B byl počátek roku 2023, současné datum startu je polovina 2024 (s tím, že původně šlo o 2. start SLS, nyní 4. start). Důvod spočívá v rozhodnutí o stavbě druhé vypouštěcí plošiny. Práce na EUS jdou však dobře a stupeň se blížil přezkumu CDR. Protože ale do data startu vznikla časová rezerva, NASA rozhodla o odkladu CDR a požádala Boeing o optimalizaci EUS spočívající v ideálním případě ve zvýšení nosnosti o 1 – 2 tuny. Toho by mohlo být dosaženo kombinací zvýšení výkonu, odlehčení stupně a změnou trajektorie letu.
Předběžný přezkum PDR EUS byl dokončen 19.1.2017.