ISS upravila dráhu a čeká na přílet Sojuzu

Už za šest dní vyrazí k Mezinárodní vesmírné stanici další trojice mužů. Od startu do připojení ke staničnímu modulu Poisk uplynou dva dny a pak se Oleg Artěmjev, Andrew Feustel a Richard Arnold stanou součástí 55. dlouhodobé expedice. Čeká na ně samozřejmě vědecký výzkum a také výstupy do volného prostoru, ale o tom si řekneme více, až bude toto téma aktuální. Momentálně je důležité, že Sojuz MS-08 je stále na pevné zemi (viz náhledový obrázek článku), loď byla uložena do aerodynamického krytu a na její přílet se chystá i mezinárodní vesmírná stanice.

Na ISS momentálně pobývá zárodek 55. dlouhodobé expedice, kterou tvoří velitel Anton Škaplerov z Ruska, Scott Tingle z USA a Norišige Kanaj z Japonska. Posádka se v těchto dnech kromě péče o rostliny v experimentálním skleníku věnuje třeba skenování svých očí kvůli výzkumu vlivu mikrogravitace na lidský zrak, ale kromě toho provádí i běžné cvičení a do toho připravují vše potřebné na již zmíněný výstup do volného prostoru.

Stanice navíc včera lehce zvýšila svou oběžnou dráhu. K zážehu se použily motory připojené lodi Progress MS-08, které hořely 108 sekund. Zvýšení oběžné dráhy je důležité kvůli budoucím operacím – především pro červnový odlet Sojuzu MS-07 a pro červencový přílet lodi Progress MS-09.

26 komentářů ke článku “ISS upravila dráhu a čeká na přílet Sojuzu”

1. Lukas napsal:

Ma stanica vlastne motory na zvysenie drahy?dakujem

2. Zbynek napsal:

Zdravím. Dík za článek! Teď by mě zajímalo, na jak dopředu mají vypočítané dráhy stanice a čehokoliv jiného. 🙂

3. matikom napsal:

o kolik se ta stanice vytáhla, celkem zajímavá informace….

4. Milos napsal:

Hned na uvod sa ospravedlnujem, ze reagujem mimo tejto temy, ale dnes sa objavila nasledovna informacia:
    Stale sa pise len o Spacex SLS a tu sa objavi novy Elon Musk, tak sa pytam, co teraz? Precital som si clanok a hovorim si KONECNE! Len teraz neviem, ci na ten Mars poletia vsetci… Pekny vecer a vlastne dobru noc.

Slibem nezarmoutíš… víc k tomu není co dodat.