sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Rampa pro Ariane 6 roste raketovým tempem

Vizualizace startu rakety Ariane 6

Premiérový let by měla nová evropská raketa Ariane 6 zažít už v přespříštím roce a tak je potřeba pokračovat ve všech navazujících procesech. Nejde jen o to postavit a ozkoušet raketu samotnou. Velký význam má i nezbytná infrastruktura, bez které by starty nepřicházely v úvahu. Na kosmodromu v Kourou již několik měsíců vyrůstá nová odpalovací plošina, která bude vyhrazena právě pro Ariane 6. V dnešním krátkém článku Vás seznámíme s minutu a půl dlouhým videem, které natočil dron. S jeho pomocí se proletíme nad stavbou a nakoukneme tak pod ruce týmům stavařů.

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/

Zdroje obrázků:
https://spaceflightnow.com/…Ariane_6_using_four_boosters_A64_node_full_image_2.jpg

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
14 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ivo
Ivo
6 let před

Tak to vidím na náklady ve stejne výší za kterou má SpaceX rampy dvě plus celý vývoj Falcon9.

frank
frank
6 let před
Odpověď  Ivo

Spacex doposud postavil jednu jedinou rampičku, konkrétně na atolu Kwailen 🙂
Druhou vlastní staví v Boca Chica Village v jižním Texasu.

Všechny ostatní místa odkud startuje má pronajaté…

Pokud si pamatuji tak rampa v Texasu má zpoždění, zatím do ní nainvestovali cca 100 milionů dolarů a  navíc nějaké peníze jim přihodil stát Texas.
Současný stav , dle mého mínění nenaznačuje, že rampa by byla vhodná pro BFR, takže asi budou muset ještě postavit další, navíc se jim tam objevily problémy, protože hladina spodní vody je vysoko…

Červ
Červ
6 let před

No, je to docela megastavba … dělat bych na ní nechtěl. Ona Francouská Guyana je docela „hnusná“ země jak pro práci, tak pro život … viz. Motýlek 🙂

vj
vj
6 let před
Odpověď  Červ

Osobně by mě odrazovala francouzština, ale jinak mi to přijde jako docela pěkný kus země, navíc v EU.

Červ
Červ
6 let před
Odpověď  vj

Ano, s francouštinou je problém (pravda, spíš můj) … anglicky tak uměl málokdo. Ale jinak si stojím za svým … „hnus“ … je tam vlhké horko (a to mám teplo rád), každý den leje a květena si nezadá s Adélou … plevel velikosti stromů vyroste za týden. Moře samé bahno, vykoupat se vyžaduje značnou dávku sebezapření. Navíc francouský socializmus, s vyjímkou cizinců na kosmodromu tam nikdo jiný nechce dělat, berou EU sociální dávky. K tomu ceny jak ve Švýcarsku. K návštěvě jsou tam jen dvě věci …kosmodrom a Dábelské ostrovy …
Slovy z Cimrmanovy hry … „když to srovnám s tím výletem na Kokořín … tam byly skály pískovcový, občerstvení a co je tady …. prd“ 🙂

vj
vj
6 let před
Odpověď  Červ

Tak to klima může někoho naopak lákat, jinak to zní jako okresní město u nás.

Radim
Radim
6 let před
Odpověď  Červ

Poslyšte „chy-trollíni“, tohle je web o kosmonautice…

maro
maro
6 let před
Odpověď  Červ

Vysoká vlhkost vzduchu je stopka pro každou dovolenou. Jen vylezete z letiště a už jste zlitej vlastním potem. A klidně to může být třeba v září v New Yorku.

Jiný Honza
Jiný Honza
6 let před

Tušíte někdo, proč staví novou rampu a nepoužijí stávající? Ariane 6 je přeci jen „facelift“ pětky a nebudou létat zároveň.

gg
gg
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Tak například potřebují čtyři díry na SRB?

vj
vj
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Raketa je vyšší, první a druhý stupeň se budou integrovat horizontálně, náklad se bude integrovat vertikálně a k raketě bude dopraven už v aerodynamickém krytu, změní se počet urychlovacích motorů, změní se způsob zapalování motorů a mnoho dalších věcí, které já ani neznám.
To by znamenalo dost rozsáhlé úpravy, které by se dělaly asi těžko za provozu. Sice se chystá rychlý přechod, ale po nějakou dobu budou provozovány souběžně.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Navíc Ariane 5 musí odněkud létat. Není možné ji uzemnit kvůli přestavbě rampy a nemít možnost třeba rok používat ani A5 ani A6, protože se na jejich rampě pracuje.

vj
vj
6 let před
Odpověď  Dušan Majer

Možná by stálo za doplnění i nové video z února: https://youtu.be/1t1dg6gAeSE

3,14ranha
3,14ranha
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

re: Jiný Honza

Než poletí šestka, tak určitě chtějí dál používat pětku (bez odstávky)
A šestka rozhodně není facelift pětky. Je to dost jiná raketa.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.