sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Latitude

Francouzský startup Latitude, který vyvíjí nosnou raketu Zephyr, podepsal smlouvy o expanzi do větších výrobních prostorů. Společnost doufá, že v příštím roce provede první start z Francouzské Guyany.

O3b mPower

Společnost Boeing dodala společnosti SES další dva širokopásmové družice O3b mPower s hardwarovými opravami. Družice nesou přepracované energetické moduly, které mají řešit elektrické problémy, které se vyskytly u prvních šesti družic.

Atomic-6

Startup Atomic-6, který se zabývá kompozitními materiály, uzavřel s americkými vesmírnými silami dohodu v hodnotě 2 milionů dolarů na vybudování svého solárního pole pro vojenské družicové aplikace.

LeoLabs

Společnost LeoLabs, kalifornský provozovatel pozemních radarů pro sledování objektů na nízké oběžné dráze Země, získala v rámci amerického vojenského programu financování ve výši 4 milionů dolarů na modernizaci svého mobilního sledovacího radaru.

Skynopy

Francouzská kosmická agentura přispěla do kola financování ve výši téměř 18 milionů dolarů pro místní startup Skynopy, čímž podpořila úsilí o rychlý rozvoj sítě pozemních stanic.

NOAA

Ministerstvo obchodu zveřejnilo 30. června dlouho odkládaný dokument Kongresu s odůvodněním návrhu rozpočtu Národního úřadu pro oceán a atmosféru na fiskální rok 2026. Dokument poskytuje více podrobností o návrhu rozpočtu. Ministerstvo obchodu navrhuje ukončit financování programu koordinace vesmírného provozu.

EchoStar

Společnost EchoStar odložila možné podání návrhu na vyhlášení bankrotu, aby měla více času na jednání s regulačními orgány, které přezkoumají, zda americký družicový operátor dodržuje podmínky vázané na jeho licence.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zkoušky nových krytů pro Falcony

Nevíme, jak vypadají, protože jsme ještě neviděli žádnou jejich fotku, ani nevíme, čím se liší od současné verze, protože o nich nejsou k dispozici žádné informace. O čem je řeč? O nových aerodynamických krytech pro rakety Falcon. Portál sanduskyregister.com přinesl informaci o tom, že tyto nové kryty již existují a dokonce prochází testováním. Na základně Plum Brook, která patří NASA už proběhlo hned několik různých zkoušek – jmenován byl separační test obou polovin krytu ve vakuové komoře, nebo akustické zkoušky, které sledovaly, jak bude kryt reagovat na pekelný hluk při startu.

Na výše vloženém videu si můžete prohlédnout, jak vypadala separační zkouška u aktuálně používaného typu krytů. Testy však zatím nejsou u konce a mají pokračovat až do února 2018. Kryt například ještě čekají vibrační testy, které mají ověřit, zda si dokáže poradit s chvěním, které raketa generuje při startu. Dá se předpokládat, že k nasazení nových krytů dojde na finální verzi rakety Falcon 9, která je označována jako Block 5 a která má začít létat na jaře příštího roku. Pokud se v budoucnu objeví bližší informace, budeme Vás o nich rádi informovat.

Zdroje informací:
http://forum.kosmonautix.cz/
http://www.sanduskyregister.com/

Zdroje obrázků:
https://forum.nasaspaceflight.com/…dlattach;topic=31934.0;attach=518884;image

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Vlada
Vlada
7 let před

Jsou informace proc SpaceX vyviji nove kryty?

Vlastimil Pospíchal
Vlastimil Pospíchal
7 let před
Odpověď  Vlada

Myslím si, že hlavními důvody bude zlevnění a znovupoužitelnost.

Malky
Malky
7 let před
Odpověď  Vlada

Sázím na znovupoužitelnost. Provedly pár testů – víceméně neúspěšných – a přišli na to, co je potřeba změnit, vylepšit, přidat… a teď to testují a zavádějí do produkce. Vážně doufám, že se brzy dočkáme znovupoužitelných krytů 🙂

zmrzlý musch
zmrzlý musch
7 let před

Zase se bude na co těšit. Jen si myslím, že změny nebudou zvnějšku patrný, neb kryty už jsou jednou aerodynamicky optimalizovaný.

A hádám, že úpravy se budou týkat přistání. Což by ovšem předpokládalo, že to už maj zvládnutý (a potřebný změny implementovaný), což není pravda.

Změna výrobního procesu k jeho tolikrát omílanýmu urychlení, tu taky jako diváci těžko oceníme.

3,14ranha
3,14ranha
7 let před
Odpověď  zmrzlý musch

Teoreticky by mohly být větší, protože jinak hrozí že u některých nákladů pro Falcon Heavy nebude limitem nosnost, ale nedostatek prostoru uvnitř krytů.

Ale to by se tím asi pochlubili rovnou

Samo
Samo
7 let před
Odpověď  3,14ranha

Kryt naozaj o pár cm väčší je..

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.