Nevíme, jak vypadají, protože jsme ještě neviděli žádnou jejich fotku, ani nevíme, čím se liší od současné verze, protože o nich nejsou k dispozici žádné informace. O čem je řeč? O nových aerodynamických krytech pro rakety Falcon. Portál sanduskyregister.com přinesl informaci o tom, že tyto nové kryty již existují a dokonce prochází testováním. Na základně Plum Brook, která patří NASA už proběhlo hned několik různých zkoušek – jmenován byl separační test obou polovin krytu ve vakuové komoře, nebo akustické zkoušky, které sledovaly, jak bude kryt reagovat na pekelný hluk při startu.
Na výše vloženém videu si můžete prohlédnout, jak vypadala separační zkouška u aktuálně používaného typu krytů. Testy však zatím nejsou u konce a mají pokračovat až do února 2018. Kryt například ještě čekají vibrační testy, které mají ověřit, zda si dokáže poradit s chvěním, které raketa generuje při startu. Dá se předpokládat, že k nasazení nových krytů dojde na finální verzi rakety Falcon 9, která je označována jako Block 5 a která má začít létat na jaře příštího roku. Pokud se v budoucnu objeví bližší informace, budeme Vás o nich rádi informovat.
Zdroje informací:
http://forum.kosmonautix.cz/
http://www.sanduskyregister.com/
Zdroje obrázků:
https://forum.nasaspaceflight.com/…dlattach;topic=31934.0;attach=518884;image
Jsou informace proc SpaceX vyviji nove kryty?
Myslím si, že hlavními důvody bude zlevnění a znovupoužitelnost.
Sázím na znovupoužitelnost. Provedly pár testů – víceméně neúspěšných – a přišli na to, co je potřeba změnit, vylepšit, přidat… a teď to testují a zavádějí do produkce. Vážně doufám, že se brzy dočkáme znovupoužitelných krytů 🙂
Zase se bude na co těšit. Jen si myslím, že změny nebudou zvnějšku patrný, neb kryty už jsou jednou aerodynamicky optimalizovaný.
A hádám, že úpravy se budou týkat přistání. Což by ovšem předpokládalo, že to už maj zvládnutý (a potřebný změny implementovaný), což není pravda.
Změna výrobního procesu k jeho tolikrát omílanýmu urychlení, tu taky jako diváci těžko oceníme.
Teoreticky by mohly být větší, protože jinak hrozí že u některých nákladů pro Falcon Heavy nebude limitem nosnost, ale nedostatek prostoru uvnitř krytů.
Ale to by se tím asi pochlubili rovnou
Kryt naozaj o pár cm väčší je..