sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Anduril

Společnost Anduril získala zakázku od U.S. Space Force za 99,7 milionů dolarů na modernizaci Space Surveillance Network (SSN), využívající umělou inteligenci ke zvýšení povědomí o vesmírné doméně a detekci hrozeb.

Shijian-19

Čína testovala malý flexibilní, rozšiřitelný modul na oběžné dráze během nedávné mise Shijian-19. CAST uvedla, že modul je během startu ve složeném stavu a po dosažení oběžné dráhy se nafoukne.

Dish Network

Společnost DirecTV upouští od plánů na koupi Dish Network kvůli neúspěšné nabídce na výměnu dluhu. Odprodej Dish DBS by pomohl mateřské společnosti EchoStar zaměřit se na rostoucí podnikání v oblasti družicové a pozemní komunikace.

Cuantianhou

Společnost Space Transportation se sídlem v Pekingu plánuje na druhou polovinu roku 2025 první test svého prototypu znovupoužitelného kosmického letounu Cuantianhou. Společnost vystavila model Cuantianhou na výstavě Space Tech Expo Europe v Brémách.

Americké vesmírné síly

Americké vesmírné síly se připravují na zpoždění vynášení klíčových nákladů národní bezpečnosti na palubě rakety Vulcan od společnosti ULA. Uvedl to generálporučík Philip Garrant, šéf Velitelství vesmírných systémů vesmírných sil.

Lunar Outpos

Společnost Lunar Outpos oznámila 21. listopadu, že podepsala dohodu se SpaceX o použití kosmické lodi Starship pro přepravu lunárního roveru Lunar Outpost Eagle na Měsíc. Společnosti nezveřejnily harmonogram spuštění ani další podmínky obchodu.

JAXA a ESA

Agentury JAXA a ESA 20. listopadu v Tsukubě v Japonsku vydaly společné prohlášení, ve kterém načrtli novou spolupráci v oblastech planetární obrany, pozorování Země, aktivity po ISS na nízké oběžné dráze Země, vesmírná věda a průzkum Marsu.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Antares čeká na druhou šanci

Přípravy na sobotní start probíhaly podle plánu – počasí bylo skvělé, systémy rakety Antares i kosmické lodi Cygnus pracovaly tak, jak měly. Ke startu však nakonec nedošlo, protože do zakázané oblasti vletělo letadlo, které tam nemělo co dělat. Startovní okno bylo moc krátké a bylo jasné, že odklad nepřipadá v úvahu. Start se tedy posunul o necelých 24 hodin a v neděli po obědě nás čeká opakování.  Věřme, že i tentokrát bude přát počasí i technika, ale že se neobjeví zase nějaký nepoučený pilot.

Ke startu by mělo dojít zítra, tedy v neděli 12. listopadu ve 13:14 středoevropského času, náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 13:00 SEČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu. Tím se dostanete na stránku přenosu na YouTube. Pokud z jakéhokoliv důvodu (třeba kvůli pomalému internetu, nebo datovým limitům) nemůžete sledovat video, bude pro Vás na této stránce připraven psaný online přenos, o který se bude starat Martin Gembec. Stránku není potřeba obnovovat – nové příspěvky se Vám zobrazí automaticky.

Zdroje informací:
https://spaceflightnow.com/
http://spaceflight101.com/

Zdroje obrázků:
https://blogs.nasa.gov/orbital/wp-content/uploads/sites/234/2017/11/NHQ201711090003.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
15 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ketivab
Ketivab
7 let před

Snad bude dnes vše nominální. 🙂
https://youtu.be/06NegxrDSlQ

John
John
7 let před

Držím palce.

Alois
Alois
7 let před

Jak je to nákladově, kolik stojí 1 kg na LEO ve srovnání k SpaceX, ESA a NASA. Dík.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Alois

To se takhle moc porovnávat nedá. Liší se výše pojištění, někdo tuto sumu do ceny startu započítá, někdo ne a ve hře je hrozně moc neznámých. Ona celkově hodnota cena za kilogram se tváří jako jasně daná veličina, ale ve skutečnosti jsou ty žebříčky hodně spekulativní.

vj
vj
7 let před
Odpověď  Alois

Těžko říct, hodně k tomu napsal už pan Majer.
ESA a NASA vlastní nosič momentálně nemají. Arianespace se cenami moc nechlubí, ULA sice uvádí tabulkové ceny pro Atlas, ale reálné ceny se stejně domlouvají individuálně. Podobně SpaceX uvádí tabulkové ceny, ale v uživatelském manuálu snad ani neuvádí nosnost na různé oběžné dráhy, takže ty ceny stejně není k čemu vztáhnout.
Cena Antaresu snad nikdy nepadla, zná se hodnota kontraktu na dopravu na ISS, ale ten zahrnuje víc než jen raketu. Levný asi moc nebude, protože se pro něj nedaří najít další zákazníky … na druhou stranu po spojení Orbital s ATK se firma asi soustředí spíš na NGL, takže Antares je možná trochu nechtěné dědictví.

gg
gg
7 let před
Odpověď  vj

Jihokorejská raketa používá motory RD-151, ne RD-191. 😉 RD-191 je na Angaře.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  gg

RD-151 je vlastně jen minimálně upravený RD-191. Rozdíl spočívá ve snížení tahu na 170 tun.

gg
gg
7 let před
Odpověď  gg

Tak já mám pocit, že ty rozdíly jsou v zásadě minimální mezi všemi třemi, ale přeci jen se ta označení liší.

gg
gg
7 let před
Odpověď  vj

Safra, odpověď samozřejmě patřila o dvě úrovně výše.

Jožka Somík
Jožka Somík
7 let před

Měl bych takový dotaz. Na Novinkách se píše: „NASA poslala na druhý pokus do vesmíru další loď“ Není to špatně? Vždyť raketa snad patří společnosti Orbital ATK. Tak kdo tedy vyslal do vesmíru tuto raketu a loď Cygnus? NASA nebo Orbital ATK?

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Jožka Somík

Raketa Antares i kosmická loď Cygnus patří firmě Orbital ATK. NASA jim pouze platí za to, že ISS zásobují. Jinými slovy NASA si od Orbital ATK kupuje službu, za kterou firmě platí. Vámi uvedená věta je tedy špatně, protože Antares ani Cygnus nepatří NASA.

Jožka Somík
Jožka Somík
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Děkuji Dušane. Já se v té dnešní kosmonautice tak podrobně nevyznám, ale ten titulek na Novinkách mě tedy fláknul do očí. 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Jožka Somík

Rádo se stalo.

Vlastimil Pospíchal
Vlastimil Pospíchal
7 let před

Při startu se netřepe celá rampa, ale hlavně kamera, která tu rampu snímá – včetně stožáru, na kterém je upevněna.

Bylo tam hezky vidět intenzivní chlazení rampy.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.