sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (NROL-48)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Maxar Intelligence

Společnost Maxar Intelligence vydala nový mapovací produkt vyvinutý s využitím umělé inteligence Ecopia, který převádí družicové snímky do detailních 2D a 3D map. Produkt s názvem Vivid Features kombinuje archiv družicových snímků společnosti Maxar se softwarem umělé inteligence od společnosti Ecopia

Novaspace

Novaspace s podporou regionu Occitanie pořádá ve dnech 12. a 13. května 2026 v Toulouse ve Francii inaugurační Vesmírný summit pro odolnou budoucnost. Toto mezinárodní setkání shromáždí více než 500 lídrův oboru, politiků a vedoucích pracovníků z průmyslu a koncových uživatelů z celého globálního řetězce v oblasti vesmíru.

GHGSat

Společnost GHGSat plánuje rozšířit svou konstelaci monitorovacích a analytických služeb skleníkových plynů o 47 milionů kanadských dolarů formou vlastního kapitálu a půjčky.

Anduril

Společnost Anduril, která se zabývá obrannými technologiemi, a startup pro vesmírnou dopravu Impulse Space se připravují na demonstraci autonomního setkání a přiblížení na geostacionární oběžné dráze Země. Test je plánován na rok 2026.

SpaceX

SpaceX očekává, že začne testovat služby přímého přenosu dat do zařízení s využitím nově získaného spektra od společnosti EchoStar již koncem příštího roku.

Swissto12

Společnost Swissto12 dokončila předběžné posouzení návrhu své první družice Neastar-1 s přímým připojením k zařízení. Švýcarský výrobce malých geostacionárních družic to oznámil 15. září.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Lůžko pro ICPS připraveno k nanesení pěny

Jak jsme vás informovali, připravilo Marshallovo středisko vesmírných letů (MSFC) na úterý 29. srpna prezentaci letového adaptéru LVSA (Launch Vehicle Stage Adapter) pro raketu SLS, která se má v roce 2019 vydat na svůj první let. Svařování adaptéru dokončila v areálu MSFC společnost Teledyne Brown Engineering v tomto měsíci. LVSA je největší částí SLS, postavenou v MSFC, a proto jsou zde na něj právem hrdí. Vedoucí projektu LVSA Mindy Nettles vysvětluje: „Dříve jsme zde vyrobili některé drobné části pro raketoplán, ale nic takového“. Ředitelka společnosti Teledyne Brown Engineering Reggie Spivey dodává: „Myslím, že je to pro nás velice vzrušující. Je to největší kus letového hardwaru, který jsme kdy stavěli, a to jsme už postavili spoustu hardwaru pro vesmír“.

LVSA bude spojovat centrální stupeň rakety a horní stupeň ICPS, a tomu odpovídají jeho rozměry. Je 8 metrů vysoký, jeho spodní průměr je 8,4 metru a horní 5,1 metru. Jeho úkolem kromě zajištění konstrukční podpory pro stupeň ICPS a kosmickou loď Orion je také chránit ICPS včetně jeho motoru a elektrických zařízení během letu v hustých vrstvách atmosféry.

Letový exemplář adaptéru LVSA na svařovacím zařízení.
Letový exemplář adaptéru LVSA na svařovacím zařízení.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net

Adaptér je nyní připraven k manuálnímu nanesení pěnové tepelně izolační vrstvy. Materiálová inženýrka NASA Amy Buck k tomu dodává: „Máme přenosnou dávkovací jednotku, která přenáší pěnový materiál. Je to dvoukomponentní materiál, který zůstane oddělený, dokud se nedostane ke stříkací pistoli. Pracovník na zdviži bude sprejovat materiál ručně. Aplikace tohoto materiálu je časově citlivá, každá jeho část musí být umístěna do 60 sekund od předchozí části“.

Stavba adaptéru LVSA není jedinou aktivitou Teledyne Brown Engineering na systému SLS/Orion. Systémoví inženýři společnosti provedli pro NASA výzkum a analýzu rizik pohonného systému záchranné věžičky LAS včetně kontrolní analýzy pro určení trajektorie a stability Orionu, provedení technických přezkumů a posouzení požadavků na integrovaný systém LAS a jeho jednotlivé subsystémy a komponenty. Mimo to je společnost dodavatelem tištěných částí pro Orion a komponentů pro jeho tepelný štít.

Díly tvořící raketu SLS Block 1
Díly tvořící raketu SLS Block 1
Zdroj: https://blogs.nasa.gov/

Zdroje informací:
http://www.waff.com/
http://tbe.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…b5f92cc29ffb63e96eed2987bfc36ac7&oe=5A606EE1
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…17c652365d0959de2f106698ef716ae9&oe=5A23312E
https://blogs.nasa.gov/…/sites/251/2016/07/Rocketology-Avionics-Locations.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
android
8 let před

Předpokládám, že to bude dvousložková pur pěna? By mne zajímalo jak moc bude speciální oproti těm co se stříkají na střechy.

Jiří Hošek
Jiří Hošek
8 let před
Odpověď  android

Ano, bude to polyuretanová pěna. Popis Amy Buck byl obecný ve stylu, že po nanesení bude mít pěna žlutou barvu, a teprve na slunci oranžovou. Na SLS budou použity různé typy polyuretanových pěn vzhledem k různému namáhání jednotlivých částí rakety.
Tady od str. 191 je podrobně popsána pěna, která byla aplikována na vnější nádrži raketoplánu:
https://www.nasa.gov/centers/johnson/pdf/584728main_Wings-ch4b-pgs182-199.pdf

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.