sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Neo Space Group

Saúdskoarabská společnost Neo Space Group (NSG) podporovaná suverénním investičním fondem se snaží pronajmout kapacitu na více oběžných drahách, aby posílila své postavení na družicovém trhu, dříve než bude vlastnit a provozovat svou vlastní konstelaci.

Fúze dat

Boeing plánuje předvést technologii senzorové fúze, která by mohla zlepšit vojenské situační povědomí kombinací dat z atmosférických a vesmírných senzorů. Tato fúze dat ze senzorů by mohla být doručena operátorům na zemi nebo pilotům.

SpaceNews

Týdeník SpaceNews, který se zabývá vesmírným zpravodajstvím slaví 18. září své 35. výročí.

Indické projekty

Indická vláda udělila souhlas s řadou velkých vesmírných projektů včetně návratu lunárního vzorku prostřednictvím mise Chandrayaan-4 a prvního modulu vesmírné stanice.

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Horní stupeň SLS je kompletní

Horní stupeň ICPS pro premiérový let americké rakety SLS dorazil na Floridu už na začátku března letošního roku. Hardware byl na kosmodromu zkontrolován, prošel zkouškami a ve středu mohl být přepraven do budovy, ve které se v minulých letech připravovaly moduly pro Mezinárodní vesmírnou stanici. První dokončený díl pro premiéru SLS bude uskladněn v Space Station Processing Facility na Kennedyho vesmírném středisku, dokud nepřijde čas jeho instalace ke zbytku nového stroje. Během převozu vzniklo i několik fotografií, z nichž některé přikládáme do článku. Je na nich krásně vidět, jak se za poslední měsíce horní stupeň změnil – stačilo jen schovat některé typické znaky a najednou ICPS vypadá jako úplně jiný stroj.

Horní stupeň ICPS během přesunu do Space Station Processing Facility
Horní stupeň ICPS během přesunu do Space Station Processing Facility
Zdroj: https://forum.nasaspaceflight.com
ICPS pro misi EM-1 v únoru 2017
ICPS pro misi EM-1 v únoru 2017
Zdroj: http://static.lakana.com/

Zdroje informací:
http://forum.kosmonautix.cz/
https://twitter.com/

Zdroje obrázků:
https://forum.nasaspaceflight.com/…31740.0;attach=1440003;image
https://forum.nasaspaceflight.com/…31740.0;attach=1440000;image
http://static.lakana.com/…/ICPS_1487373995871_17503830_ver1.0_640_360.JPG

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Štítky:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
32 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Rudolf Šíma
Rudolf Šíma
7 let před

Díky za fotky. Hlavně ta druhá je fantastická. Stačí mi vidět ten asfalt a obrubníky kolem trávníku a znovu si připomenu, že USA jsou nádherná země. Ať se daří, nejen hornímu stupni ICPS! Snad mi bude odpuštěno, že jsem se tu trošku OT rozněžnil. 🙂

Android
7 let před
Odpovědět  Rudolf Šíma

Teda rozněžnit se z asfaltu a obrubníků! To už chce trochu svatého nadšení 😉 !

Rudolf Šíma
Rudolf Šíma
7 let před
Odpovědět  Android

Přijde mi to víc emerický než Niagara a Grand Canyon, tam je to samej Číňan. 🙂

maro
maro
7 let před
Odpovědět  Rudolf Šíma

A tady dole zase samý Kubánec a Mexičan, ne?
Mimochodem Mexiko je nádherná země.

Asdf
Asdf
7 let před
Odpovědět  Android

Ano, USA jsou opravdu nádherná země. Mohu jen souhlasit.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpovědět  Asdf

Amerika jsou pro mě ty dřevené domy, je to pro mě ta obrovská rozloha, šílené vzdálenosti mezi městy, kdy 100 mil je blízko, úžasné národní parky, bizoni, pouště, monument valley. Ano souhlas, právě tomu koloniálnímu stylu a krátkým vzdálenostem mezi čímkoliv říkám evropské. Mě ta západní přijde méně kolonizovaná, divoká, nezkrotná. V evropě je co pár kiláků vesnice, tam, kde nic, tu nic. Jedeš celý den autem a vidíš jen rovinu a pak přijedeš do hor a ty jsou všude.

Jirka Hadac
Jirka Hadac
7 let před
Odpovědět  Rudolf Šíma

To me prijde vychod statu moc evropsky. Mam radeji spis zapad. a ted k veci, vypada fakt uzasne a je hooodne velky;-) Pojdme si zpivat pisnicku Raketou na Mars:-)

Rudolf Šíma
Rudolf Šíma
7 let před
Odpovědět  Jirka Hadac

Nemám doporučení zpívat. Nikdy jsem neslyšel falešný tón, ale prý existují. 🙂

Asdf
Asdf
7 let před
Odpovědět  Jirka Hadac

No tak já jsem tedy projel USA od východu k západu a od severu k jihu a a můžu docela odpovědně říct že mi přijdou USA tak nějak všude dost stejné. Ale ano, na východě je rozhodně víc architektury připomínající koloniální styl.

maro
maro
7 let před
Odpovědět  Rudolf Šíma

Mně ta fotka hned evokuje Španělsko, Palma de Mallorca. Asi kvůli těm palmám a kusu chodníku. Ten chodník je pro USA docela netypickej. Ta země mi připadá hodně skoupá k chodcům. Když se chce jít člověk na hodinku projít, tak na tu procházku musí někam zajet autem.

Rudolf Šíma
Rudolf Šíma
7 let před
Odpovědět  maro

Zdá se mi, že nedostatek chodníků je spíše optický klam, způsobený zdánlivou neproporcionalitou mezi chodníky a jízdními pruhy. Pravda ale je, že v Americe se už i při nákupech jezdí mezi regály na elektrických nákupních vozících. Příští generace Američanů už možná nebude mít nohy. 🙂 Vraťme se raději k létajícímu vodojemu s odděleným skladováním obou prvků vody.

maro
maro
7 let před
Odpovědět  Rudolf Šíma

No jo. Vodojem, co uskladnuje nejen vodu, ale i spoustu energie k tomu.

Petr Kasan
Petr Kasan
7 let před

Vypadá trochu jako historický vodojem, když ho restaurují 🙂

MichaelM
MichaelM
7 let před

No právě, jste si opravdu jisti že z toho nakonec bude raketa a ne vodojem?

Vždyť přesně tohleto stojí v Americe u každé malé vesnice:
https://www.pinterest.com/pin/159807486752062454
https://www.google.com/search?biw=957&bih=501&tbm=isch&sa=1&q=rusty+old+water+tower

Fantasta
Fantasta
7 let před
Odpovědět  MichaelM

A u nás v Ústí onehdá přistál Falcon. https://www.google.cz/maps/@50.6804642,14.0229139,3a,75y,270h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTSciKgMViKJ1gkun3ffI4Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs . Už ho stihli i přemalovat, heč.. 🙂

Tano
Tano
7 let před
Odpovědět  Fantasta

Koukám, že vám tam přistál asi ten stupeň o kterém se uvažovalo, že z důvodu moc těžkého nákladu přitávat nebude. Nevidím tak totiž ty nožičky 🙂

Fantasta
Fantasta
7 let před
Odpovědět  Tano

Vždyť Red Dragon taky nebude mít nožičky 🙂

Vojta
Vojta
7 let před
Odpovědět  MichaelM

Tak nádrž jako nádrž, ne? 🙂

Tomáš Vodička
Tomáš Vodička
7 let před

Mně to nejvíc připomíná zemědělské silo.

Když ale odhlédneme od těchhle asociací, na fotkách krásně vynikají impozantní rozměry (hlavně průměr) stupně.
Moje představivost selhává, když si mám uvědomit, že tahle věc bude jednou sedět „na vrcholku rakety“ a navzdory zemské tíži se vydá do vesmíru…

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpovědět  Tomáš Vodička

… A ještě ke všemu plná paliva. Opravdu neuvěřitelná představa.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpovědět  Tomáš Vodička

Vidíš to na jeřábu pod stropem, a nic ti nenabízí měřítko a pak to vidíš na dvou autech, nebo takhle stát na ulici a najednou to člověka práskne přes oči. Bude to mazec. Už to vidím, Dušan stáhne zvuk na min a stejně to bude burácet, že nebude nic slyšet 🙂

Vlastislav Výprachtický

Je patrné, že se daří SLS po částech realizovat. BIG korpus vznikne, protože
s klasickou technikou pohonu to jinak nejde. Pro tyto mise je potřebné pracovat již s novou technikou, která se zatím líhne na počítačích výzkumných středisek.
Výzkum nových pohonů raket je potřeba urychlit a finance spíše věnovat k řešení aplikací Vasimr, iontových a dalších pohonů. Pak bude vše méně náročné a efekty se snáze získají.

Android
7 let před

Jojo pomalu po částech realizovat. A pak během 6ti minut všechno zničit. Chápu že to je starý koncept. Mno snad se podaří ten vasimir realizovat aspoň na postrkování ISS.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před

Nové motory, souhlas, vývoj a výzkum je to co potřebujem.
Jen pokud si tak uvědomuju, s žádným z těch zminovaných motorů neodstartuješ ze Země. Tam potřebuješ velký tah a žádný z těch motorů ti ho neposkytne. Ale nahoře, určitě. Jinak budem i nadále posílat interstelární sondy desítky tisíc let.

Tomáš Vodička
Tomáš Vodička
7 let před

Já myslím že se to zatím moc urychlit nedá. S vývojem koncepčně nových typů pohonu je to těžké. Protože výdaje na projekty s nejistým výsledkem se strašně těžko obhajují.
Naději vidím v komercionalizaci dopravy (materiálu i lidí) do vesmíru.
Pokud tohle bude, díky SpX a dalším firmám, levnější a dostupnější, pak by se velké vládní kosmické agentury mohly více zaměřit na základní výzkum a vývoj. Tedy věci, které jsou pro komerční sektor nezajímavé nebo příliš rizikové.
Když dnes nějaká státní instituce staví třeba vědeckou základnu v Antarktidě, také kvůli tomu nemusí stavět vlastní námořní lodě nebo vrtulníky…

Lukas
Lukas
7 let před

Dobry den.preco pri vyvoji sls nepouzili modernyzovany stupen zo saturnu 5. SIV-B.pokial viem tento stupen uspesne modernizovali pricom tato modernizacia stala 1,3 mld.dolarov.toto je nehorazne plytvanie peniazmi danovych poplatnikov.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpovědět  Lukas

Dobrý den,
nejedná se o plýtvání. Horní stupeň ICPS se pro první let SLS použije proto, že je to již existující hardware pro rakety Delta. Další exempláře SLS už by měly dostat vylepšený horní stupeň označovaný jako EUS, na kterém se momentálně pracuje. Bylo jednoduší použít pro první let ICPS, než aby se čekalo na EUS.

lukas
lukas
7 let před
Odpovědět  Dušan Majer

A co sa stane s vylepsenym s-ivb?

Roman L.
Roman L.
7 let před
Odpovědět  lukas

Motor J-2X, který vznikl modernizací motoru J-2 ze stupně S-IVB, prošel testovacími zážehy, ale NASA pro SLS vybrala řešení se stupněm EUS, který použije 4 už dlouho používané motory RL-10. Podle informací z roku 2013 je vývoj motoru J-2X pozastaven a bude obnoven, pokud bude NASA potřebovat silnější horní stupně pro dopravu nákladu k Marsu (jeden J-2X má 13krát větší tah než jeden RL-10). Zdroj: http://aviationweek.com/awin/nasa-s-j-2x-engine-be-mothballed-after-testing

lukas
lukas
7 let před
Odpovědět  Roman L.

Dakujem.dufam ze ten j2x nerobili zbytocne.

Jiří Hošek
Jiří Hošek
7 let před
Odpovědět  lukas
Viktor
Viktor
7 let před

Myslim,ze sls je lepsi vnimat spis jako system, ktery se bude postupne a nepretrzite vyvijet podle potreb treba i vic nez deset let dokud bude treba..nebude v dohledne dobe nejaka final verze..ostatne i pomocne boostery se budou menit.Je to dobre a asi to jednou opravdu skonci az Marsem:)

[ultimatemember form_id="169357"]
[ultimatemember form_id="169356"]
https://kosmonautix.cz/2017/07/29/horni-stupen-sls-je-kompletni/