ŽIVĚ A ČESKY: Falcon s dvojitým nákladem startuje

Pro někoho se už možná snažení firmy SpaceX začíná dostávat na úroveň stereotypu, ale pro většinu našich čtenářů jde stále o neuvěřitelně atraktivní momenty.  Na startovní rampě číslo 40 na mysu Canavaral stojí raketa Falcon 9 v 1.2, pod jejímž aerodynamickým krytem se ukrývají telekomunikační družice Eutelsat 117 West B a ABS 2A. Jejich vynesení na oběžnou dráhu je sice hlavním úkolem mise, ale fanoušci kosmonautiky moc dobře vědí, že zhruba osm a půl minuty po startu nás čeká experimentální přistání prvního raketového stupně na mořské plošině, která kotví 680 kilometrů od pobřeží. V rámci našeho přímého, česky komentovaného přenosu máte možnost sledovat celou událost naživo.

Ke startu by mělo dojít dnes, tedy ve středu 15. června v 16:29 středoevropského letního času, náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 16:15 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu. Tím se dostanete na stránku přenosu na YouTube. Pokud z jakéhokoliv důvodu (třeba kvůli pomalému internetu, nebo datovým limitům) nemůžete sledovat video, bude pro Vás na této stránce připraven psaný online přenos, o který se bude starat Martin Gembec. Stránku není potřeba obnovovat – nové příspěvky se Vám zobrazí automaticky.

Zdroje informací:
http://www.spaceflight101live.com/
http://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://mms.businesswire.com/media/20141112006911/en/441094/5/SEF14-12378-016.jpg

Kontaktujte autora článku - hlášení chyb a nepřesností, rady, či připomínky

Hlášení chyb a nepřesnostíClose

Prosím čekejte...
Níže můžete zanechat svůj komentář.

31 komentářů ke článku “ŽIVĚ A ČESKY: Falcon s dvojitým nákladem startuje”

  1. Jindra napsal:

    Jakou dává šanci počasí a už se kolik satelity váží se srovnání SES-9 předem dekuji

  2. ahoj napsal:

    kam 2.stupen dopadne?A bude pozorovatelní v jihočeském kraji,nebo v české republice?Předem děkuji za odpověd.

  3. Samo napsal:

    Nejako sa mi to nezdá žeby nižší ťah zničil úspešné pristávanie veď na zázname jasne stál na plošine. Ale napadlo ma že sa prevrátil tak ako sa to stalo minule proste pristál na šikmo kvôli nižšiemu ťahu jedného motoru a nemal také šťastie ako minule 🙁 ale len typujem lebo si to inak nedokážem vysvetliť

  4. Honza napsal:

    Docela mě mrzí to utnuti přenosu z plošiny v okamžiku nějakého problému. Když dělám přímý prenos, tak až do konce, ať uz to dopadne jakkoliv. To je jako utnout fotbal 5 minut před koncem a pak napsat, že nám španělé nakonec toho gola dali. 🙂

  5. Svihak Lazensky napsal:

    No ja to pochopil tak, ze opravdu v te chvili ztratili spojeni s ADLS

  6. Racek napsal:

    No, stane se, při tomto principu záchrany se s tím musí počítat. Otázka je spíš kdy dojde k opakovanému použití, zásoba použitých stupňů narůstá a chce to najít zájemce. No, přeji mu, ať mu právě tohle vyjde, to je totiž teprve ten pravý úspěch který potřebuje. Do té doby je to bohužel zatím série pokusů. Zajímavých a napínavých, samozřejmě.

  7. evzen napsal:

    Nic se nedeje, 16.7.2016 05:32 si dame repete. A uspesne!!!

  8. Branislav Pecho napsal:

    Na videách zo štartov F9 som si už viackrát všimol takmer do biela rozpálenú trysku. Bohužiaľ, nikde som sa nedopátral, z akého materiálu je vyrobená, prípadne, ako sa chladí. Chladenie systémom trubičiek, ktorými preteká palivo, ako pri SSME, prípadne F1, či J-2, to asi nebude. Alebo sa mýlim?

    • Dušan Majer napsal:

      Pokud jde o horní stupeň, tak tam je spalovací komora chlazená regenerativně, tedy protékajícím palivem a prodloužená tryska z niobové slitiny je chlazena pasivně normálním sáláním. O tom, jak je to řešeno u Merlinů na prvním stupni je méně informací, ale co jsem tak dohledal, tak by k jejich ochlazování mělo sloužit palivo. Kanálky sice na nich vidět nejsou, ale podle této diskuse by měly být integrovány přímo do stěn.

Zanechte komentář

Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit.