sociální sítě

Přímé přenosy

Vulcan (SNC Demo-1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

EraDrive

Startup EraDrive, odštěpný podnik Stanfordské univerzity, který vyvíjí software a hardware pro autonomii družic, získal ve finančním kole úvěrů 5,3 milionu dolarů, oznámil 16. prosince.

Vantor

Společnost Vantor, dříve známá jako Maxar Intelligence, zabývající se zpravodajskými službami o Zemi, 16. prosince oznámila, že spolupracuje se společností Niantic Spatial na vývoji navigační technologie pro vojenské platformy provozované v prostředích bez GPS.

Digantara Industries

Indická společnost Digantara Industries, která se zabývá systémem pro sledování situace ve vesmíru, získala 50 milionů dolarů díky své expanzi do Spojených států a hledání příležitostí v oblasti protiraketové obrany.

NASA

Koncem tohoto týdne má být spuštěn experiment amerických Vesmírných sil a NASA, jehož cílem bude otestovat novou architekturu malých družic navrženou pro provoz na velmi nízké oběžné dráze Země.

Apolink

Startup Apolink z Palo Alto si vybral společnost GomSpace pro stavbu rádiofrekvenčního subsystému pro svůj první cubesat s cílem ukázat, jak lze přijímat signály z jiných kosmických zařízení na nízké oběžné dráze Země (LEO) a přeposílat je na Zemi.

Starshield

NASA plánuje otestovat družicovou síť Starshield společnosti SpaceX, určenou primárně pro zákazníky v oblasti národní bezpečnosti, na podporu provozu sítě Deep Space Network agentury.

Space Force Association

Nezisková advokační skupina Space Force Association oznámila plány na vytvoření virtuálního vzdělávacího a analytického centra zaměřeného na zlepšení chápání vesmíru jako vojenské oblasti ze strany amerických představitelů.

SpaceX

Finanční ředitel společnosti SpaceX potvrdil, že společnost zvažuje primární veřejnou nabídku akcií (IPO) již v příštím roce, aby získala peníze na mise na Měsíc a Mars a také na orbitální datová centra.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Průběh kontroly těsnosti skafandru

Vzpomínky na výcvik

„Ještě jedna poslední dnešní simulace s Terrym a Antonem a poté s Terrym opustíme Rusko a vydáme se na vánoční prázdniny. Náš dnešní scénář začal těsně před odpojením Sojuzu od ISS a poté měl následovat návrat na Zemi. Předtím, než můžeme povolit háky a odpojit Sojuz od stanice, musíme provést kontrolu těsnosti našich skafandrů Sokol, abychom se ujistili, že by tyto přetlakové obleky zachránily naše životy v případě dekomprese.

Středa 18. prosince 2013

Na fotografii můžete vidět naše vzduchové propojení se stanicí vlevo od mého levého lokte. Velká hadice je ventilační, což znamená, že v ní proudí vzduch z kabiny, který cirkuluje v našich skafandrech. Menší hadicí proudí zásoby čistého kyslíku.

Vzduchové propojení se stanicí obstarávají dvě šedé hadice s modrými konektory u mého lokte.
Vzduchové propojení se stanicí obstarávají dvě šedé hadice s modrými konektory u mého lokte.
Zdroj: https://plus.google.com/

Při kontrole těsnosti uzavřeme velký modrý ventil, který se nachází na hrudi hned pod přilbou, a začneme dodávat kyslík do skafandru tím, že otevřeme ventil vedle okna. Na paži pak máme tlakový regulátor. Pokud skafandr dosáhne vnitřního tlaku 0,1 atmosféry a od tohoto okamžiku se zvýší tlak na 0,35 atmosféry během 90 sekund, kontrola těsnosti proběhla úspěšně! Znovu otevřeme velký modrý ventil a vypustíme přebytečný tlak do vnitřního prostoru kabiny.

Vypouštěcí ventil poté zůstává nastaven na 0,4 atmosféry během celého letu. V normální situaci je skafandr jednoduše propojen s atmosférou kabiny. Kdyby však tlak v kabině klesl, ventil nedovolí, aby tlak ve skafandru klesl pod 0,4 atmosféry.

Není jednoduché při tomto tlaku ve skafandru pracovat. Svoboda pohybu i zručnost jsou značně omezeny. Proto máme povoleno změnit nastavení vypouštěcího ventilu na 0,27 atmosféry, pokud zrovna neprovádíme nějakou důležitou proceduru, a to ještě jen na 5 minut. Tato úroveň tlaku způsobí změkčení skafandru a také zmenšení jeho objemu. Bohužel je to však příliš nízký tlak na to, abychom si byli jistí, že nedostaneme dekompresní nemoc a proto ten časový limit pěti minut.

Jako u všeho v pilotované kosmonautice a možná i v životě obecně jde o kompromis.“

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroj obrázku:
https://plus.google.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.