sociální sítě

Přímé přenosy

Starship (IFT-7)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Farnborough

Vedoucí představitelé NASA, Babcock International Group (Babcock), Lockheed Martin, BAE Systems, britského ministerstva obrany a vlády USA byli potvrzeni jako řečníci na Mezinárodní vesmírné výstavě ve Farnborough.

NOAA

National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) plánuje přikoupit k nákupu globálních datových souborů i službu pozorování ropných skvrn nebo jiných událostí.

SpaDeX

Indické družice SDX01 a SDX02 demonstrační mise SpaDeX se přiblížily z 230 metrů na 15 metrů a následně až na 3 metry. Poté se družice vrátily zpět do bezpečné vzdálenosti. Při dalším přiblížení by mělo dojít už i ke spojení.

Rozpočet ESA

Generální ředitel ESA Josef Aschbacher na briefingu 9. ledna uvedl, že rozpočet ESA na rok 2025 bude činit 7,68 miliardy eur. To je asi o 1,4 % méně ze 7,79 miliardy eur, které měla agentura v roce 2024.

Astranis

Společnost Astranis 10. ledna uvedla, že všechny čtyři jeho nedávno vypuštěné širokopásmové družice prošly testy a s využitím svého elektrického pohonu mění svou oběžnou dráhu na geostacionární.

Maxar Intelligence

Americký poskytovatel družicových snímků, společnost Maxar Intelligence, oznámil smlouvu s nizozemským ministerstvem obrany v hodnotě 14,4 milionů dolarů. Čtyřletá dohoda oznámená 9. ledna poskytuje nizozemským vojenským uživatelům přístup k funkcím Maxaru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zkrat zastavil Curiosity

Americké vozítko Curiosity, které už víc než dva a půl roku zkoumá povrch Marsu se potýká s technickým problémem. Během přesunu odvrtaného materiálu do útrob vozítka na chemickou analýzu totiž došlo ke zkratu. Celý další postup se zastavil a technici momentálně hledají zdroj problému. Zatím se nedá předjímat, jaké dopady bude tato porucha na vozítko mít. Ve hře je několik možností – v nejlepším případě se poškozená část vyřadí z provozu a pojede se dál „přes objížďku“.

Pokud došlo na závadě v nějakém užším hrdle, mohl by být z provozu vyřazen některý ze systémů – třeba některý vědecký přístroj, nebo ovládání celé paže. Pokud bychom měli doopravdy smůlu, tak by závada byla v klíčových částech systému, což by mohlo vést i ke konci celé mise. Tato možnost je ale zatím spíše nepravděpodobná. Další dny a možná i týdny budou věnovány podrobným rozborům všech systémů a je jisté, že od Curiosity po tuto dobu nemůžeme čekat žádnou vědeckou práci, natož jízdu. O dalším vývoji Vás budeme na našem portálu včas informovat.

Zdroje informací:
http://www.nasa.gov/
http://phys.org/
http://www.tajemstvi-vesmiru.cz/

Zdroje obrázků:
http://images.gizmag.com/hero/curiosity-test-drive.png

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Kenny007
Kenny007
9 let před

Snad to kluci z řídícího střediska nějak dokážou obejít… A kdyby ne, dva a půl roku na jiné planetě bez údržby a vážnějších závad, nezbývá než smeknout.

Asdf
Asdf
9 let před
Odpověď  Kenny007

Ale pořád kam se hrabe na Oportunity 😉

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.