Ohnivý návrat Orionu z prvního pohledu

Když jsme minulý týden sledovali misi kosmické lodi Orion, tak asi nemálo z nás napadla otázka jaké by to asi bylo být na palubě Orionu. Jak bychom viděli průchod atmosférou, vystřelení padáků a přistání do mořských vln? Těmto snům je ale konec – můžeme se totiž podívat na skutečný záznam. NASA totiž zveřejnila desetiminutové video, které v nezkrácené verzi zachycuje právě tyto klíčové momenty mise EFT-1. Kamera byla umístěná v horní části lodi – v místě, kde by u ostrého Orionu byl vstupní průlez.

9 komentářů ke článku “Ohnivý návrat Orionu z prvního pohledu”

Zaujimave video – toto je spravna cesta (podla mna), zverejnovat, ukazovat, vysvetlovat co najviac pre siroke masy (ako som ja 🙂
    Dnesne moznosti internetu su na to ako stvorene.
    Ako naposledy misia ku komete. Tolko laickych fanusikov si tento projekt ziskal – a polku len preto, lebo napriklad velmi vtipne vyuzili socialne siete.
    Mnozstvo ludi, ktori sa nikdy nezaujimali o kozmonautiku (okrem headline sprav, ked nieco rachlo), zrazu ziskalo pocit, ze aj oni su sucastou tohoto dobrodruzstva. Aspon ja to tak vnimam.

2. Radim napsal:

Ach jo, už i NASA ovládla ta šílenost, že se „hlavní“ děj promítá na vlastním rozmlženém pozadí. Asi už jsem stará páka, ale tohle „dva v jednom“ mě fakt ruší. Jinak samozřejmě nádhera.