sociální sítě

Přímé přenosy

GSLV MkII (NISAR)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

DARPA

Zástupce DARPA uvedl, že agentura zrušila projekt vesmírného jaderného pohonu DRACO, který vyvíjela společně s NASA. Důvodem je částečně analýza, která ukázala, že vývoj byl předběhnut pokrokem v konvenčních nosných systémech.

Národní geoprostorová agentura

Americká Národní geoprostorová agentura 2. července oznámila, že v rámci svého programu Luno, iniciativy zaměřené na rozšíření integrace umělé inteligence a komerčních dat do operací národní bezpečnosti, udělila zakázky komerčním firmám zabývající se družicovými snímky a analýzou v hodnotě přes 70 milionů dolarů.

Gateway, Artemis IV a V

Sněmovna reprezentantů dnes schválila zákon o federálním rozpočtu na letošní fiskální rok 2025 v jeho senátní verzi, tedy včetně všech peněz pro NASA, které navrhl Ted Cruz. Nyní zákon půjde do Bílého domu k zítřejšímu Trumpovu podpisu.

Latitude

Francouzský startup Latitude, který vyvíjí nosnou raketu Zephyr, podepsal smlouvy o expanzi do větších výrobních prostorů. Společnost doufá, že v příštím roce provede první start z Francouzské Guyany.

O3b mPower

Společnost Boeing dodala společnosti SES další dva širokopásmové družice O3b mPower s hardwarovými opravami. Družice nesou přepracované energetické moduly, které mají řešit elektrické problémy, které se vyskytly u prvních šesti družic.

Atomic-6

Startup Atomic-6, který se zabývá kompozitními materiály, uzavřel s americkými vesmírnými silami dohodu v hodnotě 2 milionů dolarů na vybudování svého solárního pole pro vojenské družicové aplikace.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Porovnání nových soukromých lodí

Jak už jsme na našem webu psali v dnešním hlavním článku, NASA včera oznámila, že americké astronauty by měly od roku 2017 vozit na ISS dvě soukromé lodě – Dragon V2 od SpaceX a CST-100 od Boeingu. V dnešním článku se zaměříme na infografiky obou vybraných lodí, které nám ukáží mnoho zajímavých detailů, které člověk snadno přehlédne. Autorem obou informačních obrázků je Karl Tate z amerického portálu Space.com. Ale ani čtenáři, kteří si s angličtinou příliš netykají nemusí smutnit. Obě infografiky jsme pro Vás kompletně přeložili do češtiny.

Dragon V2
Dragon V2
Zdroj: https://pbs.twimg.com
Překlad: Autor
CST-100
CST-100
Zdroj: http://www.space.com/
Překlad: Autor

Zdroje obrázků:
http://spaceflightnow.com/news/n1409/16cctcap/16cctcap_400192.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Bv13LEVCUAA_Y_9.jpg:large
http://www.space.com/images/i/000/016/830/original/boeing-cst-120418c-02.jpg?1334953119

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Valach
10 let před

Neuvěřitelné, jak chtějí do těch plechovek nacpat až SEDM lidí? To už se všichni zbláznili?
Sedm lidí do raketoplánu – beru, ale do TOHOHLE??

Tomas Hacek
Tomas Hacek
10 let před
Odpověď  Petr Valach

Je to jenom taxik k doprave na LEO, nikoli karavan ci obytny prives.
V porovnani s Mercury nebo Gemini je to prostorny luxus.

Tomáš Kohout
Tomáš Kohout
10 let před
Odpověď  Petr Valach

Já bych se toho nebál. Vždyť je to jenom taxík na ISS. V raketoplánu museli žít i 14 dní. Tady, když se povede rychlý profil, jen 6 hodin. Z toho v křeslech jen před startem a během 10 minut letu na orbit. Hlavně nesmí těm v horní řadě smrdět nohy. 😀 I když i to se dá vyřešit uzavřením přilby a přepnutím na čistý vzduch z palubních systémů.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.