sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Farnborough

Vedoucí představitelé NASA, Babcock International Group (Babcock), Lockheed Martin, BAE Systems, britského ministerstva obrany a vlády USA byli potvrzeni jako řečníci na Mezinárodní vesmírné výstavě ve Farnborough.

NOAA

National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) plánuje přikoupit k nákupu globálních datových souborů i službu pozorování ropných skvrn nebo jiných událostí.

SpaDeX

Indické družice SDX01 a SDX02 demonstrační mise SpaDeX se přiblížily z 230 metrů na 15 metrů a následně až na 3 metry. Poté se družice vrátily zpět do bezpečné vzdálenosti. Při dalším přiblížení by mělo dojít už i ke spojení.

Rozpočet ESA

Generální ředitel ESA Josef Aschbacher na briefingu 9. ledna uvedl, že rozpočet ESA na rok 2025 bude činit 7,68 miliardy eur. To je asi o 1,4 % méně ze 7,79 miliardy eur, které měla agentura v roce 2024.

Astranis

Společnost Astranis 10. ledna uvedla, že všechny čtyři jeho nedávno vypuštěné širokopásmové družice prošly testy a s využitím svého elektrického pohonu mění svou oběžnou dráhu na geostacionární.

Maxar Intelligence

Americký poskytovatel družicových snímků, společnost Maxar Intelligence, oznámil smlouvu s nizozemským ministerstvem obrany v hodnotě 14,4 milionů dolarů. Čtyřletá dohoda oznámená 9. ledna poskytuje nizozemským vojenským uživatelům přístup k funkcím Maxaru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Porovnání nových soukromých lodí

Jak už jsme na našem webu psali v dnešním hlavním článku, NASA včera oznámila, že americké astronauty by měly od roku 2017 vozit na ISS dvě soukromé lodě – Dragon V2 od SpaceX a CST-100 od Boeingu. V dnešním článku se zaměříme na infografiky obou vybraných lodí, které nám ukáží mnoho zajímavých detailů, které člověk snadno přehlédne. Autorem obou informačních obrázků je Karl Tate z amerického portálu Space.com. Ale ani čtenáři, kteří si s angličtinou příliš netykají nemusí smutnit. Obě infografiky jsme pro Vás kompletně přeložili do češtiny.

Dragon V2
Dragon V2
Zdroj: https://pbs.twimg.com
Překlad: Autor
CST-100
CST-100
Zdroj: http://www.space.com/
Překlad: Autor

Zdroje obrázků:
http://spaceflightnow.com/news/n1409/16cctcap/16cctcap_400192.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Bv13LEVCUAA_Y_9.jpg:large
http://www.space.com/images/i/000/016/830/original/boeing-cst-120418c-02.jpg?1334953119

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Valach
10 let před

Neuvěřitelné, jak chtějí do těch plechovek nacpat až SEDM lidí? To už se všichni zbláznili?
Sedm lidí do raketoplánu – beru, ale do TOHOHLE??

Tomas Hacek
Tomas Hacek
10 let před
Odpověď  Petr Valach

Je to jenom taxik k doprave na LEO, nikoli karavan ci obytny prives.
V porovnani s Mercury nebo Gemini je to prostorny luxus.

Tomáš Kohout
Tomáš Kohout
10 let před
Odpověď  Petr Valach

Já bych se toho nebál. Vždyť je to jenom taxík na ISS. V raketoplánu museli žít i 14 dní. Tady, když se povede rychlý profil, jen 6 hodin. Z toho v křeslech jen před startem a během 10 minut letu na orbit. Hlavně nesmí těm v horní řadě smrdět nohy. 😀 I když i to se dá vyřešit uzavřením přilby a přepnutím na čistý vzduch z palubních systémů.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.